آیا خوردن یک گرم قبل از بارداری شانس باردار شدن را افزایش می دهد؟ – نعناع


ما ایرانی ها یا بهتر است بگوییم خاورمیانه ای ها، به بهره مندی از طب سنتی و گیاهان دارویی و غذاهای مفید برای پیشگیری، درمان و حتی تقویت برخی از عملکردهای بدن معروفیم. بنابراین، جای تعجب نیست که ما فهرست بلندبالایی از غذاهای باروری داریم. شاید توصیه به خوردن غذاهای گرم قبل از بارداری کمی مرسوم و سنتی باشد، اما صادقانه بگوییم، از نظر پزشکی و علمی، بسیاری از متخصصان باروری خوردن غذاهای خاصی را توصیه می کنند که تاثیر بسزایی در افزایش باروری زنان دارند. به دلیل خاصیت و ارزش غذایی خود مردی را رها می کنند.

چگونه می توانم در کوتاه ترین زمان ممکن باردار شوم؟ 🤰

با کمک اپلیکیشن نعنا ظرف 2 تا 6 ماه باردار میشوید 😇 میتوانید جنسیت نوزاد آینده خود را اعم از زن و مرد انتخاب کنید توسط پزشک به صورت رایگان باشید و جزئیات را بدانید.

باید اضافه کنیم که از جمله روش های پربار برای بارداری هدفمندرژیم غذایی پایه باروری یک گزینه موثر برای افزایش شانس مادر شدن (پدر شدن) است. هر دوی شما باید حتما غذاهایی را انتخاب کنید که به اندازه کافی مغذی و مغذی باشند و شما را به هدفتان نزدیک و نزدیکتر کنند.

برای تمام کارهایی که باید انجام دهد، بدن شما به طیف وسیعی از مواد مغذی نیاز دارد که از خوردن غذا دریافت می کنید. رژیم غذایی تأثیر شگفت انگیزی بر عملکرد بدن دارد که یکی از آنها تأثیر بر باروری است. هورمون‌ها فعال می‌شوند، سیستم ایمنی تقویت می‌شود، سم‌زدایی اتفاق می‌افتد، قند خون تنظیم می‌شود و هضم کافی برای باردار شدن خواهید داشت. فراموش نکنید که رشد جنین فرآیندی مبتنی بر تامین مواد مغذی است./ کارشناس تغذیه برای باروری

بنابراین اگر هنوز به خوردن گرم قبل از بارداری فکر می کنید رژیم غذایی پایه باروری اگر دانش کافی ندارید، از این خط به خط نگذرید!

چگونه می توانم قبل از بارداری برای خوردن گرم برنامه ریزی کنم؟

تیم سلامت زنان نعناع قصد دارد یک سفر عالی و چشمگیر را برای شما، مادر (پدر) آینده ترتیب دهد. غذاهای زیر جزو بهترین گزینه ها یا غذاهای گرمی هستند که می توانید در مسیر بارداری بخورید.

روغن ماهی

روغن ماهی به معنای واقعی کلمه نقش مهمی در رژیم غذایی باروری دارد. این غذا نه تنها غنی ترین منبع غذایی از DHA چرب امگا 3 است، بلکه حاوی ویتامین B12 و ید نیز می باشد. DHA یک ماده بسیار مهم برای رشد جنین است و همچنین التهاب را کاهش می دهد.

روغن ماهی مجموعه قابل قبولی از مواد مغذی از جمله ویتامین B12، کولین (ویتامین B4)، ید، آهن، سلنیوم و روی است. برای افزایش شانس باروری بهتر است ماهی هایی با DHA بالا و جیوه کم انتخاب کنید. به عنوان مثال، ساردین، قزل آلای رنگین کمان) از بهترین ها هستند. این غذا را ۲ تا ۳ بار در هفته بخورید و در انواع غذاها بخورید./ کارشناس تغذیه باروری

روی ماهی برای خوردن گرم قبل از بارداری حساب کنید!

روی ماهی برای خوردن گرم قبل از بارداری حساب کنید!

علاوه بر این، در تایید تاثیر خوردن غذاهای گرم قبل از بارداری، مطالعات این موضوع را نشان داده است امگا 3 در بهبود باروری موثر است. در این مطالعه که شامل 900 زن در مسیر عمل بود، محققان دریافتند که مصرف مکمل های امگا 3 شانس باردار شدن را 1.51 برابر افزایش می دهد.

دانه کتان

در تحقیقات مشخص شده است که هورمون استروژن یکی از مهم ترین هورمون های بدن در دوران باروری زنان است. بنابراین مصرف غذاهای تقویت کننده این هورمون باید در اولویت شما باشد.

دانه های کتان ماده ای با ساختار استروژنیک هستند. بدن زنان در نیمه اول سیکل قاعدگی به این هورمون نیاز دارد تا تخمک گذاری به درستی انجام شود. علاوه بر این، وجود فیبر فراوان و امگا 3 بالا در دانه‌های کتان را نباید نادیده گرفت. بنابراین شما نه تنها یک تقویت کننده هورمون دارید، بلکه منبع عالی انرژی و غذای ضد التهابی نیز هستید. / متخصص تغذیه

اگر به فکر خوردن گرم قبل از بارداری و صبحانه هستید، می توانید دانه کتان را به شکل اسموتی در آب میوه یا مخلوط با غلات صبحانه همراه با عسل و دارچین میل کنید. یا برای ناهار، سالاد ماکارونی و آووکادو را با بذر کتان تزیین کنید.

بادام یا آجیل برزیلی

پروژسترون نقش های متفاوتی در فرآیند باروری زنان دارد. محققان دریافتند که آجیل برزیلی (بزرگتر از بادام هندی) برای بارداری موفق و گیاه یک تخمک بارور شده مورد نیاز است.

با این حال، برخی از متخصصان تغذیه ممکن است این نوع آجیل را برای تشویق مصرف گرم قبل از بارداری پیشنهاد کنند.

آجیل برزیلی سرشار از مواد مغذی ضروری از جمله منیزیم و روی است. جالب اینجاست که این مواد معدنی در تولید هورمون جنسی پروژسترون نقش دارند. همانطور که در بالا ذکر شد، این هورمون غشای داخلی رحم را در نیمه دوم چرخه قاعدگی حفظ کرده و آن را برای لانه گزینی تخمک بارور شده آماده می کند.

◄◄ هشدار: با خوردن آجیل برزیلی افراط نکنید. 1-3 آجیل در روز کافی است. به طور کلی خوردن گرما زیاد قبل از بارداری توصیه نمی شود.

تخم مرغ

برخی از غذاها به راحتی در دسترس هستند و برای افزایش باروری مناسب هستند.

برخی از غذاها به راحتی در دسترس هستند و برای افزایش باروری مناسب هستند.

خوشبختانه تخم مرغ یکی از در دسترس ترین غذاها برای همه مردم جهان است. روی این غذا به عنوان یک منبع عالی از تقویت کننده های باروری حساب کنید. علاوه بر این، به دلیل تنوع مصرف تخم مرغ، تقریبا هر سلیقه ای می تواند با تخم مرغ کنار بیاید.

تخم مرغ منبع عالی پروتئین کامل، چربی های سالم و کلسترول است که ماماها خوردن آن را قبل از بارداری به صورت گرم توصیه می کنند. زرده تخم مرغ حاوی مواد مغذی زیادی است و البته بهترین منبع کولین (ویتامین B4) برای همه است / متخصص تغذیه

محققان به طور کامل تایید می کنند که کولین بی نهایت در دوران بارداری مفید است. رشد و شکل گیری مغز جنین جفت جنین یکی از فواید مصرف این ویتامین است.

من با تو صحبت میکنم

مشخص است که ایرانیان و به طور کلی مردم خاورمیانه از طب سنتی در زندگی روزمره خود استفاده می کنند. خوشبختانه روش های توصیه شده در طب سنتی گاهی از نظر علمی و بالینی قابل قبول است. برای مثال می توانید از یک متخصص باروری در مورد نحوه گرم خوردن قبل از بارداری راهنمایی بخواهید و غذاهایی که او معرفی می کند در واقع همان غذاهای بی خطر و مفید در طب سنتی هستند.

تخم مرغ، آجیل برزیلی (نوعی فندق)، بذر کتان و روغن ماهی از بهترین غذاهای گرم برای افزایش قدرت باروری مردانه و زنانه هستند.

منبع: goodto

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید