آیا کالری های ترد برای سلامتی و کاهش وزن مفید هستند؟ – نعناع


کمتر کسی را می توان یافت که مدتی پفک و چیپس خامه ای نخورده باشد و طعم خاصی در ذهنشان نباشد. این غذا در واقع یکی از پرطرفدارترین تنقلات به خصوص در بین کودکان و نوجوانان است. اما آیا این مهم است که چقدر کالری ترد وجود دارد و چگونه می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد؟

آیا می خواهید هر غذایی که دوست دارید بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

اپلیکیشن نعناع را هم اکنون نصب کنید تا بتوانید بدون محدودیت غذایی 5 کیلوگرم ماهی کم کنید 💪

در هر کرانچ چند کالری مصرف می کنید؟ مقدار ارزش غذایی آن

هر 28 گرم کرانچ (یک بسته کوچک) 160 کیلو کالری انرژی دارد. مطمئناً، کالری ترد ممکن است خیلی زیاد نباشد، اما بیایید نگاهی به ارزش غذایی آن بیندازیم:

  • چربی: 10 گرم (15 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • کلسترول: 0 میلی گرم (0٪ از نیاز روزانه بدن)
  • سدیم: 250 میلی گرم (11 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • کربوهیدرات: 15 گرم (5 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • فیبر غذایی: 0.5 گرم (2 درصد از مصرف روزانه بدن)
  • شکر: 0.5 گرم
  • پروتئین: 2 گرم
  • ویتامین D: 0 میکروگرم (0٪ از نیاز روزانه بدن)
  • کلسیم: 15 میلی گرم (1 درصد از نیاز روزانه بدن)
  • آهن: 0 میلی گرم (0٪ از نیاز روزانه بدن)
  • پتاسیم: 53 میلی گرم (1% از نیاز روزانه بدن)
  • ویتامین A: 0 میکروگرم (0٪ از نیاز روزانه بدن)
  • ویتامین C: 0 میلی گرم (0٪ از نیاز روزانه بدن)

کدام نوع شیرینی سالم ترین غذاست؟

خوب است بدانید که پفک های خانگی (شیرینی های کم چرب و نمک) نسبت به انواع ترد، غذای سالم تری هستند. در واقع، در یک موقعیت مقایسه، متوجه خواهید شد که شیرینی پف دار خانگی در مورد میان وعده ها بسیار سالم تر و مغذی تر از ترد است.

اگرچه می خواهیم کالری های ترد را با آن بسوزانیم مرور کردن در مقایسه با خانه، کالری دوم نصف کالری اول در هر وعده است و همچنین دارای نصف مقدار چربی نسبت به کرانچی است.

آیا کرانچی غذای سالمی است؟

اول از همه باید گفت که علاوه بر کالری ترد که زیاد است، میزان سدیم موجود در آن نیز مهم است. با این حال، شما نمی توانید جایی برای این غذای ناسالم در رژیم غذایی خود باز کنید. مطمئناً، کرانچ ها و پفک های خامه ای می توانند میل شما را به خوردن میان وعده به خوبی برآورده کنند.

آیا کالری ترد برای کاهش وزن مفید است؟

یک مطالعه نشان داد که مصرف کنندگان شیرینی پف دار کالری کمتری نسبت به کرانچ مصرف می کنند. بنابراین اگر نگران است رژیم غذایی برای کالری شماری شما مال خودتان هستید، باید اضافه کنیم که با خوردن کرانچ خطر افزایش وزن در کمین شماست.

چرا شکننده برای سلامت ارگانیسم مضر است؟

رنگ های کم چرب و مصنوعی موجود در کرانچ ها باعث مشکلات گوارشی و مدفوع قرمز می شود که شکایت رایج بسیاری از افراد است. در همین حال، بچه هایی که عاشق تنقلاتی مانند کرانچ هستند، اهمیتی نمی دهند که چقدر به ارزش غذایی این غذا حساس هستیم. در هر صورت کرانچی و زیرمجموعه هایش همیشه وسوسه انگیز هستند!

آیا خوردن هر روز کالری ترد خطرناک است؟

به خاطر داشته باشید که خوردن بیش از یک بسته کرانچ در روز می تواند باعث گاستریت شود. این التهاب یکی از شایع ترین علائم گاستریت مزمن است. به زبان آشنا، دزدی به شهر حمله می کند و با چند تیر همه چیز را ویران می کند!

کالری های ترد حتی برای رژیم های چاق هم مناسب نیستند!

کالری های ترد حتی برای رژیم های چاق هم مناسب نیستند!

از طرف دیگر، همانطور که در بالا توضیح دادیم، شیرینی پف دار ترد کالری بالایی دارد. اگر قصد افزایش وزن دارید، باز هم به شما می گوییم که روی کالری این غذای کم ارزش حساب نکنید. شما می توانید توسط یک رژیم غذایی اصلی برای چاقی پيگيري كردن.

آیا ترد سالم تر از چیپس است؟

این دو غذای محبوب از نظر ارزش غذایی تفاوت چندانی با هم ندارند. 160 کالری، 10 گرم چربی، 15 گرم کربوهیدرات و 2 گرم پروتئین برای یک وعده چیپس و به همین میزان برای یک کرانچ در نظر بگیرید.

انتخاب کرانچ برای رژیم کاهش وزن

بهتر است با خودتان شوخی های خطرناک نکنید! با توجه به اطلاعاتی که در مورد کالری ترد و ارزش غذایی ارائه کرده ایم، این غذا ممکن است برای افزایش وزن مناسب باشد که ما هنوز آن را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم، اما قطعا برای رژیم کاهش وزن شما مناسب نیست.

دلیل دیگر نقش کربوهیدرات ها در رژیم غذایی است. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که در عوض کربوهیدرات بیشتری در رژیم غذایی مصرف کنید، فیبر و پروتئین بیشتری را انتخاب کنید و مهمتر از همه، بشقاب را با انواع میوه ها و سبزیجات تزئین کنید.

اگرچه میزان کربوهیدرات های ترد خیلی زیاد نیست، اما همین مقدار بر قند خون تأثیر می گذارد. از سوی دیگر، تمام محصولات ذرت فرآوری شده کربوهیدرات های ساده هستند و با خوردن آنها در مدت زمان کوتاه تری احساس گرسنگی خواهید کرد.

خط پایانی: چگونه کالری های ترد را بسوزانم؟

روش های سوزاندن کالری تنوع وجود دارد. برای سوزاندن 100 گرم کالری ترد که معادل 488 کیلو کالری انرژی است، می توانید 30 دقیقه دوچرخه سواری کنید یا 30 دقیقه با طناب با شدت بالا. انجام 30 دقیقه تمرین قدرتی نیز به شما کمک می کند تا کالری های ترد را بسوزانید.

منبع: myfooddiary, bitsysbrainfood

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید