ارزش غذایی و کالری هلو و میزان فعالیت لازم برای سوزاندن آن


هلو از جمله میوه هایی است که کالری زیادی ندارد و میزان کالری آن نسبت به سایر میوه ها متوسط ​​است.

هلو کالری یک هلوی نسبتا بزرگ کمتر از 70 کالری است. در واقع یک هلوی 150 گرمی که یک هلوی نسبتاً بزرگ است، حدود 59 کالری دارد. یک هلو کوچکتر با وزن 130 گرم حاوی حدود 51 کالری است.

آیا می خواهید هر غذایی که دوست دارید بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

اپلیکیشن نعناع را هم اکنون نصب کنید تا بتوانید بدون محدودیت غذایی 5 کیلوگرم ماهی کم کنید 💪

این کالری ها معمولا از مواد مغذی موجود در میوه هلو به دست می آیند. درصد بیشتری از هلوها کربوهیدرات هستند. هلو حاوی 87 درصد کربوهیدرات، 8 درصد پروتئین و 5 درصد چربی است که حدود 70 کالری در این میوه تامین می کند. هلو همچنین حاوی ویتامین ها، نیاسین، پتاسیم، فیبر، مس، منگنز، منیزیم، فسفر، آهن، آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و تعداد کمی ویتامین B است.

بسیاری از رژیم های کاهش وزن این روزها بر اساس کالری دریافتی روزانه است. اگر می خواهید رژیم غذایی خوبی داشته باشید، باید بدانید روزانه چه مقدار کالری می خورید. بنابراین دانستن کالری هلو برای فردی که می خواهد از آن استفاده کند و به رژیم غذایی خود اهمیت می دهد ضروری است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به کالری دریافتی روزانه خود اهمیت می دهید، باید ضمن دانستن این موضوع، به کالری دریافتی خود نیز توجه کافی داشته باشید.

کالری دریافتی روزانه شما شامل کالری هایی است که برای انجام تمام فعالیت های روزانه خود نیاز دارید. حتی اگر بخوابید، به مقداری کالری نیاز دارید و آنها را می سوزانید. بنابراین باید کالری مصرفی در فعالیت های مختلف را بدانید.

فواید هلو را بشناسید

هلو منبع عالی فیبر است. فیبر موجود در هلو به حذف کلسترول از بدن کمک می کند. همچنین قند خون را کنترل کرده و بدن را سالم نگه می دارد.

آنتی اکسیدان مرکزی

افراد کمی در مورد رژیم غذایی می دانند اما در مورد آنتی اکسیدان ها چیزی نشنیده اند. هلو فقط یک نمونه کامل از ذخیره سازی این ترکیبات است. در یک مطالعه در برزیل، هلو به عنوان منبع عالی آنتی اکسیدان معرفی شد. این میوه خوشمزه همچنین حاوی کلروژنیک اسید، آنتی اکسیدان دیگری است که دارای خواص دیگری است که برای سلامتی مفید است.

همچنین لازم به ذکر است که هلو دارای ترکیبات فنلی است که در مطالعه ای دیگر این ترکیب بهتر از ویتامین C و کاروتنوئیدها در فعالیت آنتی اکسیدانی میوه است.

هلو منبع غنی دیگری از آنتی اکسیدان است. لوتئین، زآگزانتین و بتا کریپتوزانتین ها همگی نقش مهمی در ارتقای سن سالم و پیشگیری از بیماری دارند.

به کاهش وزن کمک می کند

همانطور که گزارش منتشر شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نشان می دهد، شروع روز با عادات سالم راه را برای کاهش وزن تا پایان روز هموار می کند. یکی از این عادات سالم جایگزین کردن میوه ها و سبزیجات با غلات صبحانه است که به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید و کالری کمتری بسوزانید.

همچنین باید اضافه کنیم که هلو منبع خوبی از فیبر است و همانطور که می دانید فیبر به شما کمک می کند مدت بیشتری سیر بمانید و در کاهش وزن نقش دارد.

کالری هلو را در رژیم کالری شماری خود در نظر بگیرید!

کالری هلو را در رژیم کالری شماری خود در نظر بگیرید!

یک مطالعه آمریکایی نشان داد که افزودن فیبر غذایی با کمک میوه می تواند گام بسیار موثری در کنترل چاقی باشد. در واقع، با مصرف هر چیزی بین 30 گرم فیبر در روز، می توانید راهی عالی برای کاهش وزن داشته باشید. همچنین مشکلات دیگری مانند کلسترول بالا، فشار خون و قند خون را بررسی می کند. بنابراین مصرف فیبر فواید زیادی برای بدن شما دارد.

جالب اینجاست که مصرف فیبر در سال های اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است. مطالعات منتشر شده در دانشکده پزشکی دانشگاه ماساچوست نشان داده است که مصرف فیبر به عنوان یک راه حل ساده زمانی که وارد رژیم غذایی فرد شود، موثر خواهد بود.

گزارش دیگری می گوید افزودن یک فیبر دیگر به رژیم غذایی ممکن است یک جایگزین منطقی برای کسانی باشد که علاقه ای به یک رژیم غذایی پیچیده ندارند.

به پیشگیری از سرطان کمک می کند

سرطان کشنده است. بله، تکنولوژی پزشکی پیشرفت کرده و فرآیندهای درمانی بسیار موفق تر بوده است. بنابراین پیشگیری از بیماری های خطرناک اهمیت بیشتری یافته است. خوردن هلو یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از این امر است.

یک مطالعه آمریکایی نشان داد که پلی فنول های موجود در هلو می تواند از تقسیم سلول های سرطان سینه جلوگیری کند. همین امر در مورد سلول های سرطانی روده بزرگ نیز صدق می کند.

کافئیک اسید یکی دیگر از ترکیبات موجود در هلو است که در یک مطالعه سوئدی موضوع محافظت از بدن در برابر سرطان سینه و روده بزرگ با کند کردن رشد سلول های سرطانی را مطرح کرد.

برای پوست مفید است

همانطور که در مورد خواص میوه می دانید هلو سرشار از ویتامین A است که در بهبود سلامت پوست موثر است. همچنین صورت شما را خنک تر می کند.

ویتامین C موجود در هلو نیز تاثیر بسزایی دارد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان عالی است که باعث کاهش لک و بهبود بافت پوست و همچنین محافظت از آن در برابر نور خورشید و آلودگی می شود.

برای سوزاندن 70 کالری از هلو می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. 18 دقیقه پیاده روی
  2. به مدت 7 دقیقه به آرامی بدوید.
  3. به مدت 9 دقیقه دوچرخه سواری کنید.
  4. 5 دقیقه شنا کنید.
  5. 1 دقیقه وزن کنید.
  6. 17 دقیقه یوگا انجام دهید.
  7. 15 دقیقه ژیمناستیک انجام دهید.
  8. 16 دقیقه پدال بزنید.
  9. 12 دقیقه سافت بال بازی کنید.
  10. رقص باله به مدت 10 دقیقه.

البته باید در نظر داشته باشید که میزان کالری که در هر فعالیت می سوزانید بسته به وزن شما متفاوت است. اعداد ذکر شده در بالا نیز اعدادی هستند که برای میانگین وزن افراد تعریف شده اند. برای همین فعالیت، افراد دارای اضافه وزن نسبت به افرادی که وزن کمتری دارند کالری بیشتری می سوزانند.

اخرین حرف

باید بدانید که اگر می خواهید از میوه یا مواد غذایی دیگر استفاده کنید، باید میزان کالری موجود در آن را بدانید. مقدار کالری موجود در هر میوه به شما اطلاعاتی در مورد میزان فعالیت لازم برای سوزاندن کالری می دهد. هلو نیز مانند هر غذای دیگری دارای تعدادی کالری است که بر اساس وزن متفاوت است. به طور متوسط ​​کالری هر هلو کمتر از 70 کالری است. برای سوزاندن این حدود ۷۰ کالری، می توانید فعالیت های زیادی انجام دهید که در بالا به برخی از آنها اشاره کردیم. اگر از این فعالیت ها آگاه باشید، مصرف کالری دریافتی از هر غذا و پیروی از یک برنامه غذایی منظم برای شما بسیار راحت تر است. امیدواریم این مقاله به شما در رسیدن به این اهداف کمک کند.

منبع: stylemania

دیدگاهتان را بنویسید