از رژیم غذایی یکنواخت تا رسیدن به اندامی زیبا: من و رژیم


آیا هرگز موفق به کاهش وزن با هزاران راه نشده اید؟ یا مدت زیادی است که رژیم لاغری گرفته اید و نتیجه خاصی نداشته اید؟ آیا به دنبال راهی برای رسیدن به بهترین نتایج بدون دردسر و در کمترین زمان ممکن هستید؟ باید بدانید که راه درستی را انتخاب کرده اید زیرا سایت من و رژیم غذایی شما شما را با انواع رژیم های لاغری آشنا می کند و هر آنچه را که برای رسیدن به اندام ایده آل نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد.

همچنین ممکن است بخواهید برای یک موقعیت خاص مانند عروسی، مصاحبه شغلی یا عروسی آماده شوید و ندانید با این پوندهای اضافی چه کار کنید. رژیم غذایی یکنواخت یکی از بهترین گزینه ها برای به دست آوردن اندام رویایی در چند روز با خوردن تنها یک غذا است. به سادگی با خوردن یک نوع غذا در رژیم غذایی یکنواخت خود به وزن ایده آل خود برسید.

رژیم غذایی یکنواخت چیست؟

حال سوالی که مطرح می شود این است که رژیم انحصاری چیست؟ آیا فایده یا ضرری دارد؟ چه موادی در آن استفاده شده است؟ برای پاسخ به سوال شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. رژیم غذایی مونو نوعی برنامه غذایی است که در آن فرد فقط باید برای مدتی نوع خاصی از غذا را مصرف کند. این رژیم می تواند به سم زدایی و پاکسازی بدن و حتی کاهش چند پوند وزن کمک کند. بدون شک شما از علاقه مندان به برنامه های کاهش وزن سریع هستید و از بسیاری از مطالب گفته شده قدردانی خواهید کرد. خلاصه اگر اضافه وزن دارید و می خواهید از شر چربی های اضافه خلاص شوید، دستور رژیم لاغری را از دست ندهید.

رژیم انحصاری

انواع رژیم غذایی یکنواخت کدامند؟

انواع مختلفی از رژیم های تک رژیمی یا تک رژیمی وجود دارد و هر فرد می تواند یک ماده خاص مانند شیر، موز یا چیزهای دیگر را به طور مساوی مصرف کند. فراموش نکنید که این رژیم فقط برای کاهش وزن مناسب است. آیا برای شروع داشتن اندامی ایده آل آماده اید؟

رژیم اول

در این رژیم لاغری فقط می توانید آب میوه بنوشید. حتما در نظر داشته باشید که آب میوه باید طبیعی باشد و مصرف نوشیدنی با مواد افزودنی به هیچ وجه صحیح نیست. البته افزودن سبزیجات تازه نیز توصیه می شود. البته با طعم دادن به این غذاها می توانید مواد معدنی زیادی به دست آورید.
ممکن است در ابتدا احساس ضعف کنید، اما بدانید که انتظار نتایج چشمگیری در کاهش وزن دارید.

رژیم دوم

شاید نام رژیم پاکسازی را شنیده باشید اما نمی دانید برای جلوگیری از مشکلات معده چه بخورید؟ این نوع رژیم انحصاری مورد استفاده افراد مشهور در آمریکا، کشورهای دیگر و حتی ایران بوده و از این روند بسیار خرسند بوده اند. اگر می خواهید از این نوع رژیم غذایی استفاده کنید، باید برای تهیه نوشیدنی های پاک کننده وقت بگذارید.

یکی از آنها ترکیبی از آب لیمو، فلفل قرمز و دو تا سه قطره عصاره افرا است که برای کاهش وزن استفاده می شود. نوشیدن آن را 5 تا 6 بار در روز فراموش نکنید. البته رژیم های سم زدایی به طور کلی باید برای مدت کوتاهی انجام شوند و می توانند عوارض طولانی مدت داشته باشند زیرا مصرف مقادیر زیاد فلفل قرمز برای معده مضر است.

رژیم سوم

اگر عاشق مرغ و ماهی هستید این مطلب را از دست ندهید و با ما همراه باشید. افرادی که به خوردن گوشت سفید علاقه دارند مرغ و ماهی را ترجیح می دهند. این دو ماده خوشمزه نه تنها کالری کمی دارند، بلکه منبع عالی پروتئین و ویتامین هستند. البته سعی کنید این غذای بدون کربوهیدرات را مصرف کنید. در حالی که انجام این کار دشوار است، اما با مصرف زیاد کربوهیدرات آن را از بین خواهید برد.

رژیم چهارم

حتما بارها در خانواده یا دوستانتان دیده اید که قبل از عروسی یا مراسم خانوادگی اضافه وزن داشته اند اما در مدت کوتاهی چند پوند وزن کم کرده اند. از آنها بپرسید چگونه وزن کم کردید؟ و البته پاسخ او استفاده از رژیم غذایی موز، سیب یا گریپ فروت یکنواخت خواهد بود. شاید باورش سخت باشد، اما ممکن است. گریپ فروت ممکن است برای کسانی که معده درد دارند مناسب نباشد زیرا اسید زیاد می تواند آنها را آزار دهد. اما به طور کلی میوه ای مانند موز خواص بالایی دارد و می تواند فرد را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. گریپ فروت همچنین نقش بسزایی در سوزاندن کالری و چربی دارد.

رژیم انحصاری

رژیم پنجم

رژیمی که معمولا مدل لباس ها و فشن شوها از آن استفاده می کنند. رژیم غذایی سوپ کلم. حتما رقیقش کنید ممکن است سوزش معده زیادی داشته باشید، اما نگران نباشید زیرا می توانید میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر زیادی مصرف کنید. رژیم غذایی یکنواخت سوپ مرغ را نیز می توان در این گروه قرار داد. این رژیم غذایی سرشار از پروتئین است. مراقب باشید فقط نمک و روغن اضافه کنید.

رژیم ششم

نوع دیگر رژیم کاهش وزن، رژیم گیاهخواری است. برای مثال در این رژیم فقط باید یک نوع سبزی را طبق نظر متخصصان تغذیه انتخاب کنید و در برنامه غذایی خود بگنجانید.

رژیم هفتم

هر کسی که به دنبال تغییر سبک زندگی خود است می تواند از این نوع رژیم غذایی یکنواخت استفاده کند. چرا باید غذاهای سالم را با غذاهای سالم جایگزین کنید؟ به عنوان مثال، هویج و موز بخورید و چیپس و پفک خامه را حذف کنید تا کالری دریافتی روزانه خود را کاهش دهید و چربی و شکر اضافی دریافت نکنید.

آنچه باید در مورد رژیم غذایی هفت روزه یکنواخت بدانید

علاوه بر رژیم های ذکر شده در بالا، رژیمی به نام رژیم هفت روزه یکنواخت وجود دارد که در آن فرد می داند به چه مقدار کالری نیاز دارد، زیرا فقط یک نوع غذا در روز می خورد. ممکن است به خود بگویید که من در حال کاهش وزن هستم یا ممکن است سلامتی من در خطر باشد. اما به هیچ وجه اینطور نخواهد بود، زیرا هر چه میزان کالری دریافتی کمتر باشد، آسیب کمتری از دریافت مواد معدنی، ویتامین ها و پروتئین ها وارد می شود. در رژیم کاهش وزن برای صبحانه چه بخورم؟ ناهار و شام چیکار کنم؟ نگران من و رژیم با شما نباشید

صبحانه چی بخورم؟

فراموش نکنید که صبحانه مهمترین وعده غذایی است. اما فقط در این وعده غذایی مجاز به خوردن برخی مواد غذایی مانند سفیده تخم مرغ، آب پرتقال، شیر سویا، چای سبز و سیب، نان تست، کیوی و لیمو است. برای اینکه بفهمید هر روز چه بخورید باید با پزشک و متخصص تغذیه مثل من و رژیم مشورت کنید.

ناهار چی بخورم؟

سوپ هایی مانند سوپ کلم، مرغ، هویج و اسفناج در این رژیم غذایی هفت روزه مجاز هستند. همچنین می توانید عدس را بپزید و مزه دار کنید. قارچ هایی که سوپ شما را فوق العاده خوشمزه می کنند را فراموش نکنید.

شام چی بخورم؟

شاید بگویید با نخوردن شام می توانید وزن کم کنید، اما این یک اشتباه است و باید هر سه وعده غذایی را با یک رژیم غذایی یکنواخت تهیه کرد. اگر به مرغ یا ماهی آب پز ادویه های طعم دار اضافه کنید، این غذا بسیار خوشمزه می شود. ممکن است عجیب به نظر برسد، اما میوه ها نیز در این قول مجاز هستند. مثلا پاپایا را می توان مصرف کرد که همان انبه هندی است. یا حتما گوجه فرنگی و چند برگ کاهو بخورید.

مزایا و معایب رژیم غذایی یکنواخت

درست است که یک رژیم غذایی یکنواخت می تواند به کاهش وزن کمک کند، اما تکرار یک وعده غذایی می تواند خسته کننده باشد و شما را از داشتن یک روال عادی خسته کند. چرا باید هر روز یک غذا بخوری !!!! توجه داشته باشید که بیشتر موادی که در رژیم غذایی یکنواخت استفاده می شود ملین است یا باعث یبوست می شود !!!!!!!!!

با این حال، پیروی از یک رژیم غذایی یکنواخت مزایای خوبی دارد که عبارتند از:

    • به کاهش وزن سریع کمک می کند
    • باعث سم زدایی و عبور می شود
    • از شما به لحاظ روحی و جسمی فردی قوی می سازد
    • این رژیم بسیار ارزان است زیرا نیازی به خرید انواع غذاها نیست
    • رژیم غذایی یکنواخت بسیار ساده است و تنوع غذایی ندارد
    • سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند

با وجود این همه خوب، موارد بدی نیز وجود دارد که در این بخش به برخی از آنها اشاره می کنیم:

    • می تواند باعث کمبود پروتئین، ویتامین و مواد معدنی در بدن شود
    • حتی پس از اتمام رژیم ممکن است هوس غذایی خود را از دست بدهید
    • تمایل به ترک رژیم غذایی افزایش می یابد
    • بوی غذاهای دیگر شما را آزار می دهد
    • انسان برای مدت طولانی گرسنه می ماند
    • از استرس و افسردگی رنج می برد
    • اسهال نیز باعث کم آبی بدن می شود
    • از سوی دیگر، یبوست باعث کاهش اشتها و افزایش سموم در روده می شود.
    • مشکل رفلاکس یا سوزش سر دل را تشدید می کند
    • نفخ و سوء هاضمه خواهد بود

به ندای بدن برای کاهش وزن گوش دهید

شاید با یک رژیم یکنواخت هفت روزه یا یک ماهه بتوانید به وزن ایده آل خود برسید و از شر چربی های بدن خلاص شوید. اما فراموش نکنید که این پایان راه نیست و بدن شما برای سلامتی و بقا به مواد معدنی زیادی نیاز دارد، در نتیجه می توان گفت که مضرات این رژیم بسیار بیشتر از فواید آن است. این را هم بدانید که هر چه زودتر به نتیجه برسید، زودتر از بین می رود. پس بهتر است زمان را از دست ندهید و از یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم غذایی و رژیم غذایی خود پیروی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید