اصول اصلاح سبک زندگی برای تنبلی تخمدان چیست؟ (از رژیم غذایی تا دارودرمانی)


شعار اصلی آن دسته از زنانی که برای تنبلی تخمدان قصد تغییر سبک زندگی خود را دارند همکاری است. اگر از سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS به عبارت دیگر، اگر تنبل هستید، باید همکاری کنید. ارتباط موثر با تیم پزشکی و هر بخشی که به شما در فرآیند تشخیص و درمان کمک می کند چگونه است. بزرگترین تأثیر این همکاری کاهش نگرانی های طبیعی علائمی است که می تواند شما را بترساند و بر زندگی شخصی شما تأثیر منفی بگذارد.

خبر خوب این است که با تعامل به موقع و مناسب، می توانید نگرانی های خود را مدیریت کنید و تصمیم هوشمندانه تری برای انتخاب بهترین روش درمانی بگیرید.

وارد اپلیکیشن شوید

احتمالاً هنوز برنامه فوق العاده زنانه Mint را دانلود نکرده اید! باید بگوییم که ما در این اپلیکیشن بخش های مختلفی را برای شما طراحی کرده ایم رژیم غذایی تخمدان پلی کیستیک از جمله آنهاست. کافیست بر روی قسمت مورد نظر کلیک کنید و پس از پاسخ به چند سوال، رژیم غذایی مناسب را برای کنترل و درمان تنبلی تخمدان دریافت کنید.

با دانلود رایگان اپلیکیشن نعنا، رژیم تنبلی تخمدان را دریافت کنید

با دانلود رایگان اپلیکیشن نعنا، رژیم تنبلی تخمدان را دریافت کنید

اهداف اصلاح سبک زندگی من برای تنبلی تخمدان

◄ درک بهتر سندرم تخمدان پلی کیستیک

◄ تخصیص مراقبت متناسب با نیازهای فردی شما

◄ کاهش علائم

◄ بهبود سلامت عاطفی و روانی

◄ پیشگیری از بیماری های مربوط به تنبلی تخمدان

◄ همراه یک متخصص باروری برای بهبود باروری (در صورت وجود بارداری با تنبلی تخمدان داشتن)

عادات غذایی خود را تغییر دهید و فعالیت بدنی را افزایش دهید

درمان های دارویی مناسب

تاثیر یک پزشک خوب در درمان تنبلی تخمدان

بر اساس تحقیقات انجام شده، زنانی که از تنبلی تخمدان رنج می برند و تحت مراقبت های پزشکی یک یا چند متخصص مجرب و شایسته هستند، عملکرد بهتری نسبت به سایرین دارند.

از آنجایی که سندرم تخمدان پلی کیستیک علائم زیادی دارد، ترکیبی از درمان ها برای مدیریت این بیماری به منظور دستیابی به بهبودی مورد نیاز است. در واقع اینجاست که نقش یک پزشک با تجربه قوی تر می شود.

برای مدیریت و تغییر سبک زندگی برای تنبلی تخمدان، تعدادی از پزشکان با شما تماس خواهند گرفت که هر کدام در زمینه خاصی به شما کمک خواهند کرد. این مجموعه شامل کارشناسان زیر می باشد:

  • پزشک عمومی (برای مراقبت های اولیه)
  • متخصص تغذیه (مدیریت رژیم غذایی)
  • فیزیوتراپیست و مربی ورزشی
  • پرستار (برای ارائه آموزش های مرتبط با سندرم)
  • متخصص غدد (مربوط به تغییرات هورمونی)
  • متخصص زنان و زایمان (مراقبت های بهداشت باروری زنان)
  • متخصص باروری (مراقبت تخصصی صورت تلاش برای باردار شدن)
  • متخصص پوست (درمان های تخصصی مربوط به آکنه و رشد موهای زائد)
  • روان درمانگر

چگونه می توانم سبک زندگی خود را برای تنبلی تخمدان تغییر دهم؟

برنامه تغییر سبک زندگی شما برای تنبلی تخمدان چیست؟

برنامه تغییر سبک زندگی شما برای تنبلی تخمدان چیست؟

فراموش نکنید که سبک زندگی سالم یکی از موثرترین راه ها برای مدیریت تنبلی تخمدان است که از شدت علائم می کاهد. اما سبک زندگی سالم به چه معناست؟

رژیم غذایی متعادل با مجموعه ای از مواد مغذی، کنترل وزن سالم، فعالیت بدنی و به حداقل رساندن عادات بد مانند سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد الکل مهمترین اصول در اصلاح سبک زندگی برای تنبلی تخمدان است.

اطمینان حاصل کنید که پیروی از یک رژیم غذایی سالم به شما اطمینان می دهد که مواد مغذی کافی دریافت می کنید.

مدیریت وزن سالم

اگر اضافه وزن دارید، از دست دادن 5 تا 10 درصد از وزن بدن تأثیر بسزایی در کاهش علائم سندرم دارد. در واقع، وقتی به وزن مناسبی برسید، علائم زیر را تجربه نخواهید کرد:

  • کاهش سطح انسولین و تستوسترون
  • منظم کردن سیکل قاعدگی
  • بهبود باروری
  • کاهش رشد بیش از حد مو و آکنه
  • بهبود وضعیت روحی و روانی

همچنین باید اضافه کنیم که کاهش وزن اضافی شما را از خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند. ناگفته نماند که برخی از زنان مبتلا به این سندرم گزارش می دهند که وقتی به وزن مناسبی رسیدند، هیچ یک از علائم را تجربه نکردند. بنابراین، این علائم تنها با افزایش وزن عود کردند.

ورزش

ورزش، سبک یا سنگین، بهترین راه برای درمان تنبلی تخمدان است.

ورزش، سبک یا سنگین، بهترین راه برای درمان تنبلی تخمدان است.

فراموش نکنید که فعالیت بدنی منظم باید یکی دیگر از اهداف اصلاح سبک زندگی برای تنبلی تخمدان باشد. مطالعات نشان داده اند که ورزش علائم را بهبود می بخشد و خطر بیماری های مرتبط با این سندرم را کاهش می دهد. تاکید می کنیم که ورزش مزایای زیر را برای زنان مبتلا به سندرم پلی کیستیک دارد:

  • سطح انرژی و تناسب اندام خود را افزایش دهید
  • افزایش اعتماد به نفس و انگیزه
  • کاهش اضطراب و افسردگی
  • مقاومت به انسولین را کاهش دهید
  • تنظیم چرخه قاعدگی و بهبود باروری
  • به تثبیت وزن یا کاهش وزن کمک می کند

در بررسی ها مشخص شد که هر گونه فعالیت بدنی می تواند در بهبود علائم تنبلی تخمدان تاثیر داشته باشد. چه یک ورزشکار معمولی یا حرفه ای (بدنساز یا فردی که با وزنه کار می کند)، می توانید وضعیت فعلی خود را به خوبی اداره کنید.

درمان دارویی و مدیریت بیکاری تخمدان

چندین روش درمانی دارویی وجود دارد که می توانید با راهنمایی پزشک خود برای کنترل علائم PCOS خود دنبال کنید و به عنوان بخشی از برنامه اصلاح سبک زندگی برای تنبلی تخمدان در نظر بگیرید. این روش برای مدیریت علائمی مانند پریود نامنظممشکلات باروری، رشد بیش از حد مو، جوش و افزایش وزن موثر هستند و شامل گزینه های زیر می شوند:

◄ قرص ضد بارداری

داروهای حساس کننده به انسولین مانند متفورمین

◄ هورمون هایی به نام گنادوتروپین

از درمان دارویی برای تغییر سبک زندگی خود برای تنبلی تخمدان غافل نشوید!

از درمان دارویی برای تغییر سبک زندگی خود برای تنبلی تخمدان غافل نشوید!

◄ داروهای کاهش تستوسترون

◄ داروهای لاغری

◄ داروهای ضد افسردگی

◄ داروهای ضد اضطراب

مهم: با کمی جستجو در اینترنت می توانید اطلاعات دارویی مرتبط با لیست فوق را به راحتی بیابید.

با درمان های طبیعی و مکمل، سبک زندگی و تنبلی تخمدان خود را تغییر دهید

بیش از 70 درصد از زنان مبتلا به کیست تخمدان در استرالیا که به دنبال ایجاد تغییرات در سبک زندگی برای کیست تخمدان هستند، از درمان های طبیعی و مکمل برای بهبود یک یا چند جنبه از وضعیت خود استفاده می کنند. بر اساس گزارش های ثبت شده، این زنان اغلب از روش های درمانی مطلوب برای بهبود وضعیت عمومی خود و درمان ناباروری و افسردگی کمک می گیرند.

بیشتر درمان های طبیعی شامل استفاده از مکمل هایی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و روغن ماهی است. داروهای گیاهی به شکل چای، قرص یا شربت نیز مناسب هستند.

توجه داشته باشید که نوع درمان در این روش اغلب به نگرانی اولیه شخص مربوطه بستگی دارد. به عنوان مثال، درمان رشد مو با درمان ناباروری متفاوت است. باید اضافه کنیم که مطالعات بسیار کمی در مورد اثرات درمان های طبیعی بر روی زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شده است.

من با تو صحبت میکنم

بیماری های شایع زنان آنها در سنین باروری ظاهر می شوند و تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی از جمله سطح باروری و سلامت روان دارند. سندرم تخمدان پلی کیستیک یکی از شایع ترین آنهاست.

نکته مهم در مورد بیماری تنبلی تخمدان، شناخت به موقع علائم و ارتباط با پزشک و متخصص برای مدیریت این بیماری است. خوشبختانه، هوشیاری در زنان مبتلا به این سندرم به طور قابل توجهی علائم و تغییرات سبک زندگی را برای تنبلی تخمدان کاهش داد. پیروی از یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، ترک عادت های ناسالم مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل از مهم ترین تغییراتی است که هر زنی باید در زندگی خود با سندرم PCOS در نظر بگیرد.

منبع: Jeanhailes

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید