انواع چاقی انواع چاقی شکمی: من و رژیم غذایی


آیا از چاقی رنج می برید؟ آیا به دلیل افزایش وزن نمی توانید لباس های قدیمی خود را بپوشید و اعتماد به نفس کافی برای حضور در اجتماع ندارید؟ اگر با این مسائل مواجه هستید، باید بدانید که به مرز افسردگی رسیده اید. پس فرصت را از دست ندهید و چاقی خود را تشخیص دهید و آن را درمان کنید. چاقی یکی از مشکلاتی است که تقریبا همه خانواده ها را درگیر کرده است. از آنجایی که در هر خانه یک یا دو نفر سر کار می روند و زمان زیادی را در فضای باز می گذرانند، مطمئناً نمی توانند برای تهیه غذاهای سالم وقت بگذارند. در نتیجه وزن اضافه می کنند.

چرا ما دچار انواع چاقی هستیم؟

قبل از بررسی انواع مختلف چاقی، باید از خود بپرسیم که چه چیزی باعث افزایش وزن من می شود؟ آیا فقط با خوردن زیاد و افزایش کالری روزانه چاق می شوم؟ نکته این است که اگر فردی چربی زیادی در بدنش ذخیره کرده باشد، کالری بیشتری نسبت به نیاز روزانه خود دریافت می کند و ورزش نمی کند. هیچ فرد چاقی در دنیا وجود ندارد که از ظاهرش خوشش بیاید. اما در کنار این، سلامتی حرف اول را می زند زیرا ممکن است احتمال ابتلا به بیماری های جسمی مانند دیابت نوع 2، بیماری قلبی، فشار خون بالا، آرتروز و سکته وجود داشته باشد.

آشنایی با انواع چاقی و روش های درمان

برای مبارزه با چاقی و رسیدن به وزن ایده آل، ابتدا باید بتوانید همه آنها را شناسایی کنید و سپس درمان مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی آشنایی با انواع چاقی و درمان آن یکی از مهم ترین راه های از بین بردن چربی های شکم است.

انواع چاقی

آیا با خوردن زیاد چاق می شوید؟

یکی از رایج ترین انواع چاقی که به تعداد زیاد در جوامع دیده می شود افزایش وزن به دلیل پرخوری است. شاید ندانید قند و چربی موجود در غذاها چقدر برای شما مضر است، اما غذاهای حاوی قند و روغن آنقدر خطرناک هستند که نه تنها فرم و فرم بدن شما را خراب می کنند، بلکه سلامت شما را نیز به خطر می اندازند.
برای درمان این نوع چاقی توصیه می شود 30 دقیقه در روز ورزش کنید و مصرف مواد قندی و غذاهای چرب را به حداقل برسانید.

خشم خود را کنترل کنید

وقتی تحت فشار یا استرس هستید، میل شما به خوردن شیرینی بیشتر می شود. در این نوع چاقی باید استرس را تا حد امکان کاهش داد و به آرامش نسبی رسید.
یوگا بهترین گزینه برای کاهش استرس و کاهش میل فرد به شیرینی جات است

ژنتیک را فراموش نکنید

برخی از افراد به چاقی مبتلا می شوند که بر اساس ژنتیک است. در این صورت فرد باید مصرف غذاهای چرب و شیرین را به حداقل برساند و همیشه در زندگی ورزش کند تا متابولیسم بدنش همیشه فعال باشد. بنابراین ابتدا ورزش های بیشتری مانند ایروبیک و وزنه های آزاد را انجام دهید و تا حد امکان سیگار و الکل را ترک کنید. برخی از زنان نیز پس از بارداری و زایمان دچار چاقی پا می شوند. همچنین توصیه می شود به جای آسانسور از پله استفاده کنید و پیاده روی را با وزنه آزاد جایگزین کنید.

آرام ننشین
معمولا افرادی که در شرکت ها و ادارات کار می کنند و بیشتر از دیگران می نشینند به این نوع چاقی مبتلا می شوند. چون فعالیت بدنی ندارند. معمولا این افراد غذاهای شیرین بیشتری مصرف می کنند. به این گروه توصیه می شود از سایت هایی مثل من یک رژیم غذایی سالم تهیه کنند و با آن رژیم غذایی و ورزش کنند.
البته برخی از ورزشکاران با ترک ورزش به دلیل آسیب بدنی یا مشکلات دیگر می توانند چاق شوند.

معرفی انواع چاقی شکمی

اگر شکم بزرگی دارید اصلا خجالت نکشید چون رژیم و من با پیشنهاد رژیم لاغری راه را برای شما باز می کنیم تا از شر چربی های شکم خلاص شوید. کافی است انواع چاقی شکمی را بشناسید و آن را درمان کنید. لازم نیست سخت کار کنید، فقط باید اراده خود را تقویت کنید و به طور مداوم رژیم غذایی را دنبال کنید.

در اطراف شکم و پایین سینه چربی وجود دارد
اگر فردی هستید که در اطراف شکم و زیر سینه‌ها چربی انباشته شده است و بافت و ظاهر نامناسبی ندارید، باید استرس خود را کاهش دهید.
استرس باعث ترشح هورمون کورتیزول می شود. این هورمون همچنین برای کنترل استرس در بدن تولید می شود. اما مواقعی وجود دارد که استرس آنقدر زیاد است که افراد برای بهبود خلق و خوی خود به سراغ شیرینی، قهوه و فست فود می روند. این نیز باعث می شود چربی بیشتری در بدن انباشته شود. برای از بین بردن استرس:

  • قبل از خواب استراحت کنید
  • ورزش را فراموش نکنید
  • فیلم های احساسی یا ناراحت کننده را تماشا نکنید
  • تمرکز کنید و با آرامش فکر کنید

شکمت مثل توپ بزرگ شده؟؟
شاید مردانی را در خیابان دیده باشید که با وجود از دست دادن سایر اعضای بدن، شکمی چاق و توپ مانند دارند و به جای نوشیدنی های سالم، غذاهای چرب زیاد مصرف می کنند و الکل مصرف می کنند.

اگر نمی خواهید به بیماری های کبدی و کلیوی مبتلا شوید، نوشیدن الکل را متوقف کنید.

پایین شکم شما چاق است
خانم ها معمولا بعد از زایمان شکم زشتی دارند زیرا جنین را هشت تا نه ماه در شکم خود نگه می دارند تا زمانی که رشد کند. حتی پس از زایمان نیز مشاهده شده است که کوچک شدن شکم زمان زیادی می برد. این نوع چاقی شکمی معمولاً در قسمت پایین شکم وجود دارد، زیرا رحم پس از زایمان نسبت به قبل سنگین‌تر می‌شود و سپس می‌افتد. به همین دلیل توصیه می شود فرد در هنگام شیردهی از رژیم غذایی مناسبی مانند من و رژیم غذایی خود پیروی کند و علاوه بر ورزش هایی مانند پیلاتس نیز انجام دهد.

آیا بعد از غذا خوردن شکم شما جلو می آید؟
ممکن است بارها غذا خورده باشید و معده یا معده شما بلافاصله جلو آمده باشد. این فقط به دلیل نفخ و سوء هاضمه است. این یک نوع چاقی شکمی است که برای رفع و پیشگیری از بیماری هایی مانند یبوست و مشکلات خوردن باید به پزشک مراجعه کنید.

  • از حبوبات و لبنیات کمتر استفاده کنید
  • شیرینی ها را بردارید
  • سبزیجات، مرغ و ماهی را جایگزین غذاهای ناسالم کنید
  • پروبیوتیک ها را شناسایی و مصرف کنید
  • صبحانه را حذف نکنید، ناهار و شام سبک و اوایل شب بخورید

آیا چربی در زندگی شما ذخیره می شود؟
اگر چربی در ناحیه کمر و شکم ذخیره شده است، باید بدانید که به دلیل مصرف زیاد قند است. پس وقت آن رسیده که از شر این ماده مضر و خطرناک خلاص شوید. اگر شیرینی و کلوچه می خورید، از سوپرمارکت فرار کنید و به مغازه های میوه و سبزیجات بروید.

شکر و نوشیدنی های شیرین به دلیل فروکتوز باعث افزایش وزن می شوند.

آیا ران و باسن دارید؟
برخی از افراد از چاقی ران و باسن به ارث می برند و برای کاهش چربی اطراف خود نیاز به ورزش و رژیم غذایی سالم دارند. اما بیشتر زنان در دوران یائسگی چاق می شوند و این به دلیل کاهش سطح استروژن است.
نکته مهم این است که به دلیل کاهش سطح این هورمون، چربی بیشتری در بدن انباشته شده و سوخت و ساز بدن کاهش می یابد. پس این دسته از خانم ها اگر حوصله باشگاه رفتن را ندارند بهتر است پیاده روی کنند و 30 دقیقه از روز خود را به فعالیت بدنی اختصاص دهند. آنها همچنین ممکن است بخواهند از انواع قرص های چاقی استفاده کنند.

رژیم چاقی و کاهش وزن

انواع چاقی در طب سنتی چیست؟

چاقی در طب سنتی نیز یکی از موضوعاتی است که همه به دنبال آن هستند. به لطف این روش افراد بیشماری وزن کم کرده و به وزن ایده آل خود رسیده اند. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، انواع چاقی را به دو دسته کلی تقسیم می کنند:

  • چاقی چربی
  • چاقی چربی

هر دو نوع برای سلامتی مضر هستند و باید درمان شوند. در این بخش هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.
فرد مبتلا به چاقی جذامی در حین ورزش یا ورزش استخوان های بزرگ، پوست چرب و عرق روی بدن دارد. او معمولاً از چاقی شکمی رنج می برد و با نخوردن ناهار می تواند به تناسب اندام برسد. این یعنی صبحانه کامل و شام سبک.

اما فردی که از چاقی رنج می برد بدنش متورم است و به اصطلاح دچار چاقی بلغمی است. این افراد معمولا استخوان های نازکی دارند که چاق شده اند، این گروه به دلیل سرد مزاجی و مصرف غذاهای سرد منسوخ شده اند. به افراد مبتلا به بلغم توصیه می شود که از غذاهای گرم مانند زنجبیل و عسل استفاده کنند. البته برخی از مردان و زنان برای کاهش وزن، انواع قرص های گیاهی چاقی و پودرهای گیاهی چاقی را انتخاب می کنند. این نکته را نیز در نظر بگیرید.

آشنایی با راهکارهای مبارزه با چاقی

کارشناسان معتقدند که شما به عنوان فردی که از چاقی رنج می برید باید با راهکارهای افزایش وزن آشنا باشید و سبک زندگی خود را به طور کلی تغییر دهید.

  • از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید
  • استرس خود را کاهش دهید
  • به اندازه کافی خوابیدن
  • به طور منظم تمرین کن
  • انواع قرص های چاق کننده را فراموش نکنید
  • از پرخوری پرهیز کنید
  • اهداف کوچک و قابل دستیابی را در زندگی تعیین کنید
  • تمام وعده های غذایی خود را بخورید
  • از بیش از یک عمل جراحی چاقی استفاده کنید و قبل از آن به پزشک مراجعه کنید
  • هوس غذایی را مدیریت کنید
  • محیط خود را برای کاهش استرس بررسی کنید

نتیجه

به یاد داشته باشید که شما همان چیزی هستید که می خورید زیرا غذاها بدن انسان ما را شکل می دهند. درست است که ورزش تاثیر زیادی دارد، اما می توان گفت که حدود 70 درصد کاهش وزن را از رژیم غذایی دریافت می کنیم. بنابراین باید به رژیم لاغری و انواع رژیم هایی که می خوریم توجه زیادی داشته باشیم.
فراموش نکنید که برنامه های غذایی و رژیم غذایی من تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را در نظر گرفته و تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند. اگر می خواهید خودتان نکات رژیم غذایی را رعایت کنید، متن زیر را بخوانید.

  • غذاهای متنوع بخورید.
  • غذایی که می خورید را با فعالیت بدنی متعادل کنید
  • رژیم غذایی غنی از غلات کامل، سبزیجات و میوه ها را انتخاب کنید
  • یک رژیم غذایی کم چرب با مقدار مناسب چربی اشباع شده و کلسترول انتخاب کنید
  • مصرف نمک خود را کاهش دهید
  • مکمل های ویتامین و امگا 3 را فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید