این غذاها یبوست را تشدید می کنند


این غذاها یبوست را تشدید می کنند

یبوست مشکلی است که گاهی اوقات واقعا خسته کننده و ناراحت کننده می شود. تغذیه سالم یکی از مهم ترین راه های رهایی از یبوست است.


گزارش ایلانا، یبوست مشکلی است که گاهی اوقات واقعا خسته کننده و ناراحت کننده می شود. تغذیه سالم یکی از مهم ترین راه های رهایی از یبوست است. این غذاها یبوست را تشدید می کنند:


محصولات لبنی

اگر به شدت یبوست دارید، به رژیم غذایی خود نگاهی بیندازید. پنیر و شیر زیاد از جمله غذاهایی هستند که یبوست را تشدید می کنند. اما لازم نیست لبنیات را از برنامه غذایی خود حذف کنید، فقط باید لبنیات کمتری مصرف کنید و در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید. ماست پروبیوتیک مصرف کنید، پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که برای دستگاه گوارش مفید هستند. این باکتری ها به رفع یبوست کمک می کنند.

فست فود یا غذاهای آماده

این غذاهای راحت ممکن است راحت به نظر برسند، اما می توانند عواقبی نیز داشته باشند. بیشتر فست فود آنها حاوی فیبر کمی هستند. فیبر به حرکت غذا از طریق دستگاه گوارش کمک می کند. با صرف زمان برای آماده کردن غذا، می توانید به حرکت و عملکرد دستگاه گوارش خود کمک زیادی کنید.

غذاهای سرخ شده بخورید

غذاهای سرخ شده مطمئناً خوشمزه تر هستند، اما بهتر است برای حذف راحت تر، فیبر بیشتری را در رژیم غذایی خود مصرف کنید. غذاهای سرخ شده دارای چربی بالایی هستند و هضم آنها دشوار است. وقتی غذا به آرامی در روده ها حرکت می کند، آب زیادی جذب می شود. این امر باعث خشک و سفت شدن مدفوع می شود.

تخم مرغ

تخم مرغ پروتئین بالایی دارد اما فیبر کمی دارد و در عین حال لازم نیست تخم مرغ را از لیست غذایی حذف کنید. فقط از غذاهای حاوی فیبر همراه با تخم مرغ استفاده کنید. می توانید املت اسفناج و گوجه فرنگی درست کنید و از پروتئین تخم مرغ و فیبر اسفناج و گوجه فرنگی بهره مند شوید.

گوشت قرمز

گوشت نیز سرشار از پروتئین و چربی است، اما فاقد فیبر است. خوردن گوشت با کلم بروکلی بسیار خوب است. خوردن کلم بروکلی با گوشت به حرکت غذا در دستگاه گوارش کمک می کند.

کیک

یکی دیگر از دلایل وقوع یبوست دسرهای شیرین بخورید. شیرینی ها، کلوچه ها و سایر غذاهایی که حاوی شکر تصفیه شده هستند، فیبر، مایع و چربی بالایی دارند. اگر یبوست دارید، خوردن غذاهای شیرین توصیه نمی شود.

نان سفید

خوردن زیاد نان سفید باعث سفت شدن مدفوع می شود. آرد سفید کم فیبر دلیل این مشکل است. خوردن نان سبوس دار برای کاهش یبوست توصیه می شود.

کافئین

در برخی افراد نوشیدن قهوه باعث می شود فرد اغلب به دستشویی برود، اما گاهی اوقات نتیجه معکوس دارد. کافئین از حفظ آب در بدن جلوگیری می کند و در نتیجه هنگام نوشیدن کافئین به آب بیشتری نیاز است. بنابراین توصیه می شود در صورت ابتلا به یبوست، کافئین کمتری مصرف کنید.

الکل

الکل، مانند کافئین، نگه داشتن آب را برای بدن دشوار می کند. این باعث یبوست می شود تا زمانی که بدن دوباره هیدراته شود.


منبع: سلامت نیوز


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید