برای کاهش وزن چه بخوریم؟ معرفی 15 غذای موثر


برای کاهش وزن چه بخوریم؟ این سوالی است که بسیاری از افراد برای از بین بردن چربی های انباشته شده در اطراف شکم از خود می پرسند. برای بسیاری از افراد، از دست دادن چربی شکم کار سختی است.
قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که اضافه وزن و چاقی در ناحیه اطراف شکم می تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را افزایش دهد. اما نباید از ایجاد استراتژی های مناسب برای از بین بردن چربی در این ناحیه دلسرد شوید. خوشبختانه راه های خوبی برای خلاص شدن از شر این چربی ها وجود دارد تا بتوانید کاهش سایز مناسب را تجربه کنید. در ادامه این مقاله به راهکارهای تغذیه ای برای دستیابی به کاهش حجم چربی دور شکم می پردازیم. با ما بمان.

خواص ضروری مواد غذایی برای لاغری شکم

برای اینکه بدانیم برای کاهش وزن چه بخوریم، ابتدا باید ویژگی های مشترک آنها را بشناسیم. بسیاری از غذاهایی که در زیر معرفی می کنیم دارای ویژگی های زیر هستند:

  • تب شدید
  • پروتئین بالا
  • سرشار از چربی غیر اشباع

برای کاهش وزن چه بخوریم؟

در حال حاضر تحقیقات زیادی برای یافتن غذاهایی که می توانند به کاهش چربی شکم کمک کنند در حال انجام است. اما در حال حاضر، در مورد انتخاب غذا از منوی غذایی وسوسه انگیز، باید عاقلانه انتخاب کنیم.

برای کاهش وزن چه بخوریم

برای از بین بردن چربی شکم و داشتن کمری باریک به یک رویکرد چندوجهی نیاز است. برای سوزاندن کالری بیشتر، تقویت قلب و تقویت عضلات شکم، به یک سبک زندگی فعال و یک برنامه ورزشی کافی نیاز دارید. اما یک رویکرد تغذیه ای مناسب نیز لازم است و تقریباً بر همه راه حل ها اولویت دارد.

یک رژیم غذایی سالم شامل طیف گسترده ای از غذاها و میان وعده های سالم است. همچنین باید توجه داشت که برای داشتن شکمی صاف، رژیم غذایی خاصی لازم است. پس در کل باید بر اساس نیاز بدن پیش رفت و از غذاهای سالم و متنوع به صورت متعادل استفاده کرد.
اما در ادامه این مقاله می خواهیم غذاهایی را معرفی کنیم که الف سایز شکم را کم کنید کمک زیادی می کنند. با ما بمان.

1. با ماست یونانی سایز شکم خود را کم کنید

البته ماست یونانی به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شود. اما انتخاب نوع طبیعی آن بدون شیرین کننده و افزودنی تاثیر بسزایی خواهد داشت. ماست یونانی به دلیل خواص پروبیوتیکی که دارد به هضم بهتر غذا کمک می کند. پروبیوتیک ها علاوه بر بهبود هضم، به از بین بردن تورم نیز کمک می کنند.
ماست یونانی سرشار از پروتئین است و می تواند تاثیر زیادی در تثبیت سطح قند خون داشته باشد. همچنین به شما احساس سیری می دهد و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

برای آشنایی بیشتر با تاثیرات ماست یونانی در کاهش وزن، حتما مقاله کاهش وزن با ماست یونانی را مطالعه کنید.

2. برای کاهش وزن کینوا بخورید

ما گزینه های مختلفی در اطراف خود خواهیم داشت تا بدانیم برای کاهش وزن چه بخوریم. دانه ها یکی از غذاهایی هستند که فواید زیادی برای بدن دارند. کینوا یکی از این دانه هاست. این غلات بدون گلوتن و سرشار از پروتئین و فیبر است. غلات کامل یک جایگزین عالی برای آرد، ماکارونی و برنج سفید تصفیه شده هستند.

3. بادام برای کاهش وزن شکم

برای کاهش وزن چه بخوریم

گردو گزینه خوبی برای کاهش وزن است. اما بادام یکی از بهترین آجیل ها برای لاغری شکم است. بادام سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های تک غیراشباع است. این یک گزینه عالی برای تنظیم قند خون است و می تواند کلسترول بد را کاهش دهد. بدیهی است سعی کنید بادام شیرین و شور مصرف نکنید و نوع آن را بدون افزودنی تهیه کنید.

4. لوبیا قرمز پخته شده

لوبیا قرمز پخته یکی از حبوبات خوب برای رفع بسیاری از نیازهای بدن است. شما می توانید لوبیا را به عنوان یک میان وعده خوب میل کنید تا کالری کمتری بسوزانید، اما در عین حال فیبر، پروتئین و آهن برای شما فراهم کند.

5. لاغری شکم با تخم مرغ

یک منبع عالی پروتئین تخم مرغ است. خوردن صبحانه تخم مرغ به شما کمک می کند در طول روز احساس سیری بیشتری کنید. تخم مرغ گزینه خوبی برای تامین آمینو اسیدهای ضروری بدن است. افرادی که می خواهند شکمی سفت و 6 تکه داشته باشند باید تخم مرغ را در برنامه غذایی ورزشی خود بگنجانند.

برای دانستن 6 راه حل شکم شکم، مقاله رژیم غذایی صحیح را بخوانید.

6. ماهی قزل آلا

برای اینکه بدانید برای کاهش وزن چه بخورید، باید تنوع را در نظر گرفت.
ماهی های چرب گزینه های بسیار خوبی برای رفع بسیاری از نیازهای بدن هستند. سالمون یکی از بهترین ماهی های چرب و منبع عالی پروتئین است. همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. ماهی های چرب برای هضم بهتر، کمک به تنظیم قند خون و کاهش اشتها موثر هستند. شما می توانید از کنسرو ماهی قزل آلا وحشی برای این منظور استفاده کنید.

7. برای کاهش چربی شکم از روغن زیتون استفاده کنید

یکی از گزینه های ثابت در رژیم غذایی مدیترانه ای روغن زیتون است. روغن زیتون تاثیر زیادی در افزایش کلسترول خوب دارد. همچنین به چربی سوزی کمک می کند. بهتر است غذای سرخ کردنی را با کمک مقدار بسیار کمی روغن زیتون برای سرخ کردن آماده کنید.
برای تهیه سس سالاد نیز گزینه خوبی است، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.

8. انواع توت برای لاغری شکم

توت ها بسیار متفاوت هستند. توت ها سرشار از فیبر هستند. زغال اخته، تمشک، توت، گیلاس و قرمز، آبی یا سفید وجود دارد. آنها سرشار از فیبر هستند و مواد مغذی زیادی را برای بدن فراهم می کنند. می توانید از آنها برای میان وعده استفاده کنید تا احساس سیری کنید و فیبر را تامین کنید. اما باید در نظر داشته باشید که میوه قند نیز دارد و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

9. سبزیجات پهن برگ

سبزی های برگ دار گزینه های خوبی برای کاهش وزن و چربی شکم هستند. اسفناج یکی از سبزیجات برگ دار است که کالری بسیار کمی دارد. اما سرشار از فیبر، کلسیم و مواد مغذی زیادی است. سعی کنید این نوع سبزیجات را به صورت خام یا پخته بین وعده های غذایی مصرف کنید.

10. آووکادو برای کاهش سایز شکم

آووکادو سرشار از چربی غیراشباع و پتاسیم است. این میوه می تواند ساعت ها از گرسنگی و پرخوری جلوگیری کند. می توانید از آن برای وعده های غذایی مختلف استفاده کنید.

11. شیک پروتئین بخورید

نوشیدنی های پروتئینی راهی عالی برای دریافت پروتئین مورد نیاز بدن شما هستند.
دریافت پروتئین کافی در رژیم غذایی به بهبود متابولیسم کمک می کند. همچنین اشتها را کاهش می دهد که به نوبه خود باعث کاهش چربی اطراف شکم می شود.

12. سرکه سیب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

سرکه سیب حاوی اسید استیک است.
مطالعات متعدد نشان داده است که اسید استیک باعث کاهش چربی بدن می شود. برای این منظور معمولا توصیه می شود هر روز یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به سالاد اضافه کنید.

13. آب بنوشید

برای کاهش وزن چه بخوریم

نوشیدن آب سه اثر بالقوه در صاف کردن شکم دارد:

یا نه به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند که منجر به کاهش وزن کلی بدن می شود.

همیشه نوشیدن آب و مایعات کافی قبل از غذا به شما کمک می کند احساس سیری کنید. در نتیجه کالری کمتری می سوزانید.

سوم نوشیدن آب به درمان یبوست و کاهش تورم کمک می کند. یبوست یکی از عوامل موثر در چاقی است.

سعی کنید قبل از هر وعده غذایی یک لیوان بزرگ آب بنوشید. اغلب توصیه می شود که دمای آب با محیط یکسان باشد. این راه حل می تواند شما را بسیار به هدفتان نزدیک کند.

14. دانه کتان برای کاهش وزن در اطراف شکم

ما گزینه های مختلفی برای دانستن اینکه چه بخوریم تا وزن کم کنیم داریم. دانه های کتان یک گزینه عالی برای چربی سوزی و کاهش وزن هستند. این غلات سرشار از فیبر است و برای مدت طولانی احساس سیری ایجاد می کند. کالری کمی دارد و فواید زیادی برای بدن دارد.
دانه کتان به تنظیم قند خون و کاهش وزن کمک می کند. همچنین چربی می سوزاند و می تواند به پیشگیری از چاقی کمک کند. مصرف بذر کتان هیچ عارضه ای ندارد اما بهتر است از آن به صورت متعادل استفاده شود.

15. استفاده از دارچین

ادویه ها گزینه دیگری است که می توان از آن برای سوزاندن چربی دور شکم استفاده کرد. دارچین یکی از بهترین ادویه هایی است که می توانید برای کوچک کردن شکم از آن استفاده کنید. دارچین حاوی کورکومین است و خاصیت ضد التهابی دارد. به همین دلیل است که به از بین بردن توده های چربی کمک می کند. می توانید از این ادویه در تهیه بسیاری از غذاها و تنقلات استفاده کنید.

آیا می دانید برای کاهش وزن چه بخورید؟

برای دستیابی به کاهش وزن، باید چندین استراتژی را با هم انجام دهید. باید در نظر داشته باشید که یک غذای خاص یا دو غذای خاص هرگز نمی تواند تضمین کننده کاهش وزن باشد. برای کاهش وزن، باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که شامل انواع غذاهای سالم باشد. اما میزان کالری و مقدار مصرف شده در آن برای نیازهای بدن شما کافی است.

منابع: better.org و healthline

این مقاله توسط ویراستاران از منابع مختلف گردآوری شده است و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما هیچ گونه تاکید یا رد بر این موضوع را تضمین نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید