بررسی انواع گرسنگی (5 نوع رایج گرسنگی)


همه ما گرسنه ایم اما گاهی اوقات نمی دانیم گرسنگی چیست؟ یا علت اصلی گرسنگی چیست؟ به همین دلیل من محمود مردانی مشاور تغذیه شما در سایت اسلیم فیت قصد دارم یکی از مهمترین احساسات انسان یعنی احساس باز بودن را بررسی کنم. اگر نمی دانید گرسنگی چیست، تا آخر با من باشید.

تعریف گرسنگی چیست؟

هنگامی که شکم شما زنگ می زند و غرش می کند، این صداها معمولا نشان دهنده گرسنگی شما هستند.

با این حال، بسیاری از افراد دارای اضافه وزن اجازه این صدا را نمی دهند. یعنی قبل از اینکه گرسنه شوند چیزی می خورند. این را در مقاله رژیم لاغری بدون گرسنگی توضیح دادم، اما باید علائم گرسنگی را نیز بدانید.

چگونه بفهمیم که شکسته ایم؟

درد معده نشانه این است که بدن شما به مواد مغذی نیاز دارد تا بتواند کار و برنامه های خود را به طور موثر ادامه دهد. به گزارش پایگاه خبری سلامت دی نیوز آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، گرسنگی ذکر شده است:

  1. گاهی تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می شود و کالری اضافی وارد بدن می شود. این احساس گرسنگی را می توان با یک لیوان آب از بین برد.
  2. تمایل به خوردن غذای خاصی که دوست دارید شما را گرسنه می کند.
  3. احساساتی مانند تنهایی، عصبانیت و افسردگی نیز می توانند باعث شوند که احساس گرسنگی کنید.
  4. حضور در یک جامعه دوستانه یا حتی در یک برنامه اجتماعی گاهی اوقات منجر به خوردن غیر ضروری می شود.
  5. رسیدن به زمان معمول برای غذا خوردن عامل دیگری است که منجر به احساس گرسنگی کاذب می شود.

نگاهی به انواع گرسنگی (چند نوع گرسنگی داریم؟)

آیا می دانید گرسنگی خود را؟ گرسنگی احساسی است که معمولاً به طور ناگهانی با میل به خوردن ایجاد می شود!

گرسنگی انواع مختلفی دارد، نوع فیزیکی گرسنگی واقعی و بقیه گرسنگی کاذب است. گرسنگی کاذب معمولا ذهنی است که به شرح زیر است. در اینجا هشت نوع گرسنگی وجود دارد:

  1. گرسنگی ناشی از کسالت و خستگی
  2. گرسنگی ناشی از استرس
  3. گرسنه تفریح
  4. گرسنگی عاطفی
  5. گرسنگی جشن
  6. گرسنگی بصری
  7. گرسنگی قبل از قاعدگی
  8. گرسنگی واقعی و فیزیکی

1- گرسنگی ناشی از کسالت و خستگی

وقتی فردی بیکار است، معمولاً به غذا روی می آورد. پسر گرسنگی ناشی از کسالت و خستگی دقیقا. ما همچنین باید زمانی که روزمرگی و یکنواختی داریم وقت خود را پر کنیم.

بیشتر مردم وقت خود را با خوردن تنقلات پر می کنند

توصیه لاغرفیت نکته منفی این است که در این موارد به جای رفتن به یخچال، سراغ چیزهای دیگر می روید. مانند مطالعه، راه رفتن، صحبت با یک دوست. یا می توانید با خانواده خود صحبت کنید و از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

بدیهی است که در صفحه رژیم آنلاین توضیحات لازم را در مورد این نوع گرسنگی داده ام.

2- گرسنگی ناشی از استرس

واکنش شما به استرس چگونه است؟ واکنش مردم معمولاً به استرس متفاوت است!

در مقاله رابطه استرس و کاهش وزن اشاره کردم که برخی افراد وقتی استرس دارند نمی توانند غذا بخورند. خیلی ها به من گفته اند آقای مردانی وقتی استرس دارم نمیتونم چیزی بخورم. اما دیگران اینطور نیستند و به سمت پرخوری می روند.

اگر شما گرسنگی ناشی از استرس غذا داشتی و رفتی، فقط مواظب باش چه غذایی میخوری. آیا می دانید بیشتر مردم برای انجام چه کاری انگیزه دارند؟ بله حق با شماست، آنها سراغ شیرینی، شکلات، سیب زمینی سرخ کرده و غذاهای پرکالری می روند. این به معنای لیستی از غذاهای اسیدی است که می دانید چه هستند.

تحقیقات نشان داده است که اکثر افراد مبتلا به استرس بدون نیاز به بدن شروع به خوردن می کنند. زیرا غذا خوردن برای آنها یک فعالیت آرامش بخش است و به آنها احساس خوبی می دهد.

3- گرسنگی برای تفریح

آیا میز شما پر از شلوغی است؟ اگر چنین است، بدون شک غذا درست جلوی چشم شماست گرسنه تفریح شش

هنگام تماشای تلویزیون دانه بخورید. بر اساس تحقیقات، میزان کالری در گرسنگی برای تفریح ​​افزایش می یابد. در پایان تماشای تلویزیون و در پایان کار احساس سنگینی خواهید کرد.

4- گرسنگی عاطفی

این را نتایج یک مطالعه انجام شده در دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد انواع گرسنگی احساس خشم و عصبانیت افراد را به سمت غذاهای ناسالم و تنقلات شیرین و چرب سوق می دهد.

که در گرسنگی عاطفی باز کردن یک بسته شکلات، چیپس و کلوچه بهترین راه برای فرونشاندن عصبانیت و احساسات منفی گرسنگی عاطفی است.

5- گرسنگی مهمانی

که در گرسنگی جشن مانند جشن تولد، یک جشن بازنشستگی در محل کار باید به میزان غذا خوردن شما توجه زیادی داشته باشد. همین الان بدانید که گرسنه نیستید و تا سیر نشده اید شیرینی نخورید. سیر کردن معده شیرین نیست.

شما تا انتهای جعبه آب نبات خود غذا نخواهید خورد یا به آخرین تکه پیتزا نخواهید رفت. اگر این کار را بکنید، از گرسنگی خواهید مرد.

6- گرسنگی بصری یکی از رایج ترین انواع گرسنگی است

شنیدی که دل و دل هر دو گریه را دید که یادش می آید چه می بیند؟ گاهی شکم پر است اما چشم ها پر نیست. در این مورد می توان گفت گرسنگی بصری تو رسیدی

غذاهای لذیذ و دسرهای تزئین شده با آب و رنگ جلب توجه می کند و باعث گرسنگی بصری می شود. می توان گفت آقای مردانی، واقعیت این است که کنترل در این شرایط بسیار سخت است. حق با شماست و حق با شماست.

این را هم می گویم که گاهی با همین تعداد بیسکویت چشم ها به ته ظرف دوخته می شود و بدون آن نمی توانیم. اگر نمی خواهید تناسب اندام تان خراب شود یا چاق نشوید، ابتدا از خود بپرسید که آیا من گرسنه هستم یا نه؟

پیشنهاد سایت لاغرفیت برای غلبه بر هر نوع گرسنگی بصری: اگر واقعا گرسنه نیستید، چشمانتان را درویش کنید و اگر گرسنه اید، یکی دو عدد کلوچه بخورید و بخورید. به این ترتیب، شما تا وعده غذایی اصلی بعدی خود به این کار ادامه خواهید داد. از شما می خواهم این تمرین را برای تسلط بر آن انجام دهید.

7- گرسنگی قبل از قاعدگی

گرسنگی قبل از قاعدگی معمولاً زمانی است که خانم ها میل شدیدی به غذا به خصوص شیرینی جات، غذاهای چرب و شور دارند. این میل به خوردن را نمی توان نادیده گرفت.

لازم است بدانید که مصرف زیاد غذاهای چرب و شیرین در این زمان نیز می تواند علائم پیش از قاعدگی را تشدید کند. پیشنهاد سایت رژیم غذایی لاغر در حال حاضر خوردن یک فنجان ماست با نعنا، میوه یا کشمش است. مصرف میوه های تازه نیز توصیه می شود.

8- گرسنگی واقعی و جسمی

گرسنگی واقعی و فیزیکی احساس و نیاز واقعی بدن به غذا است. این گرسنگی پاسخی است که بدن ما از غذا محروم است. کمبود مواد مغذی باعث گرسنگی واقعی و فیزیکی می شود.

این گرسنگی معمولاً با علائم همراه است. گرفتگی شکم، افت قند خون، ضعف و حتی رعشه در بدن با گرسنگی شدید و … همراه است.

علائم جسمی و گرسنگی

  1. از ضعیفان
  2. غرغر معده
  3. هیپوگلیسمی
  4. لرزش بدن
  5. تحریک پذیری
  6. گاهی اوقات سردرد به دلیل قند خون پایین است

مراقب باشید بین روزهای گرسنگی صبر خود را از دست ندهید. برای اینکه تحت فشار گرسنگی قرار نگیرید، می توانید اقدامات موثری برای جلوگیری از گرسنگی در مقیاس کوچک انجام دهید.

اگر زمان زیادی قبل از وعده غذایی اصلی خود دارید، به شما کمک می کند مقداری میوه بخورید یا میان وعده های سالم مانند آجیل و کشمش بخورید. خوردن میان وعده از افت قند خون جلوگیری می کند و تحمل گرسنگی را افزایش می دهد.

پیشنهاد کاهش یافته برای شما چیست؟

اگر به دنبال کاهش وزن بدون احساس خستگی هستید، پیشنهاد می کنم به بخش رژیم لاغری مراجعه کنید و از رژیم غذایی خود برای کاهش وزن استفاده کنید:

کلیک

دیدگاهتان را بنویسید