بعد از اقدام برای باردار شدن چه نگرانی هایی وجود دارد؟ – نعناع


ممکن است مادر شدن یک جمله ساده دو کلمه ای به نظر برسد، اما فراموش نکنید که برای اینکه همه چیز خوب پیش برود و بارداری ایمن و سالم داشته باشید، باید ماه ها قبل و حتی بعد از عمل آماده باشید. ممکن است فکر کنید چیزی به نام خدمات پس از فروش وجود دارد تلاش برای باردار شدن وجود ندارد و اسپرم قبلاً تشکیل شده است. این مقاله می تواند بسیاری از ایده های شما را تغییر دهد!

برنامه را دانلود کنید

تیم مراقبت های بهداشتی نعنا بخش ویژه ای را در اپلیکیشنی به همین نام طراحی کرده اند به نام جاده بارداری. در این بخش متفاوت می توانید به مهم ترین نکاتی که هر مادر آینده و هر پدر آینده ای باید به آن توجه داشته باشد دسترسی داشته باشید و در نهایت با حداقل فکر برای گسترش خانواده خود برنامه ریزی و آماده باشید.

در مسیر تلاش برای باردار شدن با اپلیکیشن نعنا تجربه خوبی خواهید داشت!

در مسیر تلاش برای باردار شدن با اپلیکیشن نعنا تجربه خوبی خواهید داشت!

درمان های بعد از اقدام برای باردار شدن چیست؟

اگر شما هم در جمع خانم هایی با همین تجربه بوده اید، حتما نکات مفید و جالبی را از آنها خواهید شنید که چگونه برای مادر شدن آماده شوید. این مقاله در ادامه تجربیات آنهاست و پاسخگوی اکثر سوالات شماست.

سلامت عمومی مادر

بله، داشتن یک برنامه منظم و متعادل برای ورزش روزانه پس از انجام یک عمل به جای انجام آن، واقعاً مهم است وزن مناسب در بارداری هیچ مشکلی نداشته باشید و واضح است که انرژی کافی برای هفته های بارداری به خصوص روز زایمان داشته باشید و مراقب نوزاد باشید.

ناگفته نماند که پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای باروری نیز به شما کمک خواهد کرد. تا جایی که می توانید میوه و سبزیجات بخورید و فرقی نمی کند منجمد یا تازه، خشک یا کنسرو شده باشند. نوشیدن انواع آب میوه های دست ساز که شامل حداقل پنج نوع میوه در روز است را فراموش نکنید.

بیشتر رژیم غذایی مراقبت های بعد از بارداری شما باید شامل غذاهای نشاسته ای مانند نان، ماکارونی، برنج و سیب زمینی باشد و اگر می توانید، حتما غلات کامل را انتخاب کنید.

غذاهای غنی از پروتئین عالی هستند. گوشت قرمز بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، حبوبات. لبنیات مانند شیر، پنیر و ماست که منبع کلسیم هستند نیز باید ذکر شود.

بهتر است برای غذاهای فرآوری شده که منبع چربی ها و قندهای ناسالم هستند کمتر هزینه کنید.

وزن مناسب برای بارداری

تعیین وزن سالم با شاخص توده بدنی (BMI) تعیین می شود. وزن سالم بین 20-25 است. توجه داشته باشید که اگر وزن شما کم است (شاخص زیر 19) یا برعکس، چاق (30 یا بیشتر)، دیرتر باردار خواهید شد. همچنین اگر سیکل قاعدگی نامنظم دارید، بهتر است هر سه مشکل را برطرف کنید و حتما این موضوع را به عنوان یکی از راه های درمان پس از اقدام برای بارداری در نظر بگیرید. زیرا عملکرد تخمدان ها به این صورت است.

کنترل و کاهش وزن اضافه با شرکت در گروه های ورزشی و پیروی از یک رژیم غذایی اولیه کاهش وزن.

رابطه جنسی منظم

البته این قبل از اقدام مهم است. برای افزایش شانس باروری، لازم است در دوران بارداری هر 2 تا 3 روز یک بار رابطه جنسی داشته باشید. توجه داشته باشید که استرس روحی و یا مشکلات بین زن و شوهر باعث می شود کاهش میل جنسی سارا

از الکل اجتناب کنید

حتی اگر مقدار کمی الکل بنوشید، باید به شما هشدار دهیم که احتمال بارداری و پدر شدن شما را کاهش می دهد. بنابراین در صورت مشکل فعلی خود مراقب باشید کاهش شانس باروری هرگز نباید به الکل روی بیاورید و راه حلی برای آن پیدا کنید.

یکی از نگرانی های پس از تلاش برای باردار شدن، خداحافظی با الکل است.

یکی از نگرانی های پس از تلاش برای باردار شدن، خداحافظی با الکل است.

باید اضافه کنیم که زنان الکلی به رشد جنین آسیب می رسانند. بنابراین هر چه زودتر نوشیدن الکل را قطع کنید، بارداری ایمن تری خواهید داشت و البته درمان های بعد از اقدام برای باردار شدن نیز موثر خواهد بود.

سیگار نکش

سیگار نیز شانس باردار شدن شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و البته خطر سقط جنین در کمین سلامتی شماست. به خاطر داشته باشید که ادامه سیگار در دوران بارداری به سلامت جنین آسیب می رساند.

درمان پس از تلاش برای باردار شدن: حذف داروها و مواد مخدر

فراموش نکنید که برخی از داروهای بدون نسخه با بارداری تداخل دارند. مطمئناً پزشک یا متخصص باروری از شما سوالاتی می پرسد و راهنمایی های لازم را به شما ارائه می دهد.

مصرف قرص های ضد بارداری

اگر قصد بارداری دارید و همچنان از قرص استفاده می کنید، بهتر است سه ماه قبل از عمل مصرف قرص را قطع کنید تا از خطر سقط جنین جلوگیری شود.

ویتامین ها و مواد معدنی

مولتی ویتامین ها و مکمل های بارداری را می توانید به راحتی از داروخانه خریداری کنید.

اسید فولیک

اگر قصد بارداری دارید، بهتر است 400 میکروگرم در روز مصرف کنید اسید فولیک مصرف مصرف این ویتامین قبل از هفته دوازدهم بارداری خطر ناهنجاری های مادرزادی در نوزاد (نارسایی مغز یا نخاع) را کاهش می دهد و یکی از مهم ترین درمان های بعد از بارداری است.

همچنین ناگفته نماند که مصرف غذاهای حاوی این ویتامین مهم از جمله سبزیجات برگ دار، غلات صبحانه و نان های غنی شده با اسید فولیک بسیار موثر است.

اگر از هر یک از شرایط زیر رنج می برید، دوز این ویتامین 5 میلی گرم در روز خواهد بود:

بارداری کودک مبتلا به نارسایی نخاعی

ابتلا به بیماری سلیاک

ابتلا به دیابت

داشتن چاقی

مصرف داروهای ضد تشنج

آخرین کلمه

باردار شدن به معنای آماده کردن بدن و ذهن شما برای ورود به دوره ای کاملا متفاوت از زندگی است. بنابراین مراقبت بعد از تلاش برای باردار شدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که شامل ترک الکل و سیگار، ورزش منظم، مصرف اسید فولیک و مولتی ویتامین و آرامش خاطر می شود. بهتر است تحت نظر پزشک خود باشید و از او راهنمایی بخواهید.

منبع: nidiretto

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید