بهترین رژیم لاغری برای نوجوانان درمان لاغری نوجوان _من و رژیم


هر مرحله از رشد انسان فرآیندی شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و انسان در هر مرحله از زندگی نیاز به مراقبت ویژه دارد تا سلامت و شادی را تجربه کند. دوران نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند، این تغییرات چون ریشه درخت سلامتی آینده او را تقویت می کند، مسلما نیاز به مراقبت و تغذیه خاص دارد.سالم و متعادل.

پس شک نکنید و اگر نهال نوزاد تازه واردی در خانه دارید، حتما یک رژیم غذایی متنوع و متعادل را در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و مواد مغذی مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی گرفته تا عادات رفتاری و غذایی دریافت کند. برای اینکه بدانید چگونه به بدن نوجوان خود اجازه دهید به درستی رشد کند تا در سنین جوانی رشد کند، حتما مقاله زیر را بخوانید.

امروزه با توجه به زندگی مدرن و صنعتی، متاسفانه چاقی در بین کودکان و نوجوانان گسترش یافته و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن نوجوانان خود هستند، به خصوص در این دوران به دلیل مرحله رشد و بلوغ حساسیت ویژه ای دارد و به نظر می رسد تنها کلید سلامتی و جوانی جوانان تنها می تواند یک رژیم غذایی سالم و مغذی باشد. اگر می خواهید بچه های چاق و متناسب بزرگ کنید، با ما همراه باشید.

بهترین برنامه غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که تغذیه سالم به معنای کنار گذاشتن غذاهای خوش طعم و به خصوص مورد علاقه نوجوانان نیست. به کودک خود بیاموزید که مصرف غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها را نباید برای نوجوانان حذف کرد، فقط باید کمتر مصرف شوند و در عوض از روش جایگزینی با مواد مغذی و ویتامین استفاده کنند. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانان عبارتند از آهن، ویتامین D و کلسیم. باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد تا در برنامه غذایی کودک خود بگنجانید.

اگر در دوران نوجوانی نگران وزن خود هستید، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن در دوران نوجوانی تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به نوجوان شما کمک می کند تا در دوران نوجوانی تغذیه سالم و کاهش وزن داشته باشد:

رژیم لاغری برای نوجوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن شما کمک نمی کند و همچنین برای رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است، زیرا مواد مغذی مهمی را از دست می دهید و به دلیل گرسنگی ممکن است در طول روز مستعدتر شوید. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزی بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. با خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز، اشتهای شما کاهش می یابد. بنابراین بهترین وعده های غذایی در دوران نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

مصرف غذاها و نوشیدنی های پرکالری که دارای چربی، شکر و نمک زیاد هستند، مانند شیرینی ها، شکلات، کیک ها، کلوچه ها و نوشابه های شیرین را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی، بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات بنوشد. آب و شیر کم چرب هر دو نوشیدنی های مفیدی هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی مراقب نوشیدن آب میوه باشید زیرا حتی اگر طبیعی باشد حاوی مواد قندی است. مجموع نوشیدنی های ترکیبی شما از آب میوه، آب سبزیجات و اسموتی ها نباید بیش از 150 میلی لیتر در روز باشد که به اندازه یک لیوان شات است.

رژیم غذایی چاقی برای نوجوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود، برای درمان کاهش وزن و ضعف جسمانی نوجوان نیز باید به دنبال راهکارهای مناسب بود. به زیر اشاره شده است.

آیا کودک شما احساس خستگی می کند؟

یکی از مهم ترین دلایلی که نوجوانان می توانند وزن کم کنند و از نظر جسمی ضعیف شوند، به ویژه در دوران بلوغ، کمبود آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن آنها است. اگر پسران شما به خصوص دختران نوجوان زود خسته می شوند، ممکن است دچار کمبود آهن باشند. دختران نوجوان در معرض خطر کمبود آهن هستند زیرا در دوران قاعدگی آهن از دست می دهند. بنابراین باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی شده با آهن تامین کنند. برخی از این منابع خوب گوشت قرمز، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن هستند. کلسیم و ویتامین D نیز از مواد مغذی بسیار مهم برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و انواع لبنیات یافت می شوند. همچنین منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید، علاوه بر نور خورشید، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در سنین نوجوانی است: (اینفوگرافی عکس)

  • کمبود آهن به خصوص در بین نوجوانان
  • ویتامین D ناکافی
  • کمبود کلسیم

از رژیم های کاهش وزن مرسوم اجتناب کنید!

رژیم های لاغری که وعده کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب از نظر تغذیه و مواد مغذی متعادل نیستند. این بدان معنی است که ممکن است به دلیل این رژیم ها ویتامین ها و مواد معدنی مهم را از دست بدهید. حتی رژیم‌های مرسوم، بیشتر بر نتایج کوتاه‌مدت تمرکز می‌کنند، بنابراین در نهایت وزن شما قطعاً باز خواهد گشت. برای دستیابی به یک رژیم غذایی سالم، خوشبختانه می توانید از سایت من و کارشناسان رژیم غذایی کمک بگیرید که بر اساس قد، وزن، جنسیت و سن شما رژیم های استاندارد و سالمی را در اختیار شما قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید