درمان های خانگی برای تقویت تخم مرغ در دوران پیری که معمولا نادیده می گیرید!- نعنا


قبل از شروع خواندن این مقاله، احتمالاً چند کلمه و حدیث در مورد آن صحبت کنید بارداری بعد از چهل سال شنیده شد. پس احتمالا می دانید که شانس بارداری در این سن کاهش می یابد. اگرچه این مشکل از نظر علمی و بالینی تایید شده است، اما روش هایی برای تقویت تخمک در سنین بالا وجود دارد که خانم ها می توانند از بین آنها انتخاب کنند.

قبل از مطالعه ادامه تقویت تخم مرغ در سنین بالا حتما به این قسمت توجه کنید

برای معرفی یک راه حل 100% برای افزایش تخمک باید دقیقاً شرایط باروری شما و همسرتان را بدانیم. پس حتما از طریق لینک زیر به سوالات او پاسخ دهید، با پاسخ به این سوالات شرایط باروری شما و همسرتان تحلیل می شود و بر اساس آن راه حل خود را دریافت خواهید کرد.

تجزیه و تحلیل وضعیت

برای این منظور انواع مختلفی از مکمل های باروری در بازار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید رژیم باروری آنها را به تنهایی و همراه با تغییراتی که در سبک زندگی خود ایجاد می کنید، بگیرید. بنابراین، اگرچه پرورش تخمک در سنین بالا می‌تواند فرآیندی پیچیده و زمان‌بر باشد، اما در نهایت می‌توانید شانس باردار شدن خود را افزایش دهید.

منظور از کیفیت تخمک و ارتباط بین کیفیت تخمک و سن باروری چیست؟

روشهای ارزیابی کیفیت تخم مرغ بر اساس توافق بسیاری از متخصصان غدد تولید مثل، ژنتیک نقش بسیار مهمی در باروری زنان دارد. به عبارت دیگر باید به ساختار ژنتیکی کروموزومی طبیعی یا غیر طبیعی آن توجه کرد. بد نیست بدانید با افزایش سن زنان، تعداد تخمک هایی با ساختار کروموزومی غیرطبیعی افزایش می یابد.

نرخ باروری بر اساس افزایش تخمک در سنین بالا

با افزایش سن زن، تقویت تخمک در سنین بالا دشوارتر می شود.

آیا می توان تخمک زن را در سنین بالا تقویت کرد؟

چگونه می توانم در کوتاه ترین زمان ممکن باردار شوم؟ 🤰

با کمک اپلیکیشن نعنا ظرف 2 تا 6 ماه باردار میشوید 😇 میتوانید جنسیت نوزاد آینده خود را اعم از زن و مرد انتخاب کنید توسط پزشک به صورت رایگان باشید و جزئیات را بدانید.

یک نوزاد دختر در بدو تولد با تمام تخمک های خود به دنیا می آید، اگرچه همه این تخمک ها به طور کامل رشد نکرده و چندین سال و چند دهه در این حالت باقی می مانند. با رسیدن به بلوغ، روزانه هزاران تخمک آزاد می شوند و با امید به رشد و لقاح کامل، به سفر تقسیم سلولی خود ادامه می دهند.

اما وقتی صحبت از احتمال تقویت تخمک در سنین بالا می شود، مشکل رشد آن از مرحله اول در یک زمان است. تخمک گذاری و باروری ظاهر می شود; مشکلی بسیار پیچیده و انرژی گیر که در صورت سالم بودن تخمدان های زن ممکن می شود.

با بالا رفتن سن، تخمدان‌های او توانایی کمتری برای رشد تخمک دارند و این وضعیت احتمال اختلال بیشتر در ساختار ژنتیکی تخمک‌های او را افزایش می‌دهد.

چه مدت طول می کشد تا تخمک زن تقویت شود؟

تخمک ها حدود 90 روز طول می کشد تا رشد کنند، از لحظه رشد تا تخمک گذاری. بنابراین، متخصصان باروری توصیه می کنند که از 3 تا 4 ماه قبل از اقدام به بارداری استفاده کنید مکمل های باروریطب سوزنی (در صورت تمایل)، رژیم غذایی اولیه باروری و تغییرات سبک زندگی را رعایت کنید.

اگر اخیرا می خواهید توجه داشته باشید تلاش برای باردار شدن و متوجه می شوید که زمان کوتاه است، به خودتان استرس وارد نکنید. حتی برای یک ماه هم می توانید نتیجه بگیرید و بهتر است روش ها را دنبال کنید.

رژیم غذایی برای تقویت تخم مرغ در سنین بالا

وقتی صحبت از رژیم غذایی به میان می‌آید، به سلامت انسان مربوط می‌شود، نه لزوماً باروری! اما خوب است بدانید که رژیم غذایی اولیه به طور مستقیم بر باروری فرد تاثیر می گذارد.

هنگامی که شروع به تلاش برای باردار شدن می کنید، فهرستی از غذاهای مفید برای باروری و تقویت تخمک را شناسایی می کنید. جگر، ماهی و تمام لبنیات پرچرب. به یاد داشته باشید که همه این غذاها قدرتمند هستند ویتامین A من هستم. سطح کافی از این ویتامین در بدن تضمینی عالی برای تقویت تخمک ها، واکنش های تخمدانی و رشد جنین است.

از تاثیر ویتامین در تقویت تخم مرغ در دوران پیری غافل نشوید!

از تاثیر ویتامین در تقویت تخم مرغ در دوران پیری غافل نشوید!

بد نیست بدانید که طبق تحقیقات انجام شده، غذاهای حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی، پروتئین های دریایی و دانه های کتان می توانند تاثیر بسزایی در حفظ باروری و تقویت تخمک در سنین بالا داشته باشند.

آشنایی با رژیم غذایی باروری

رعایت نکات زیر در رژیم باروری ضروری است:

رژیم کم کربوهیدرات

در قدم اول توصیه ما این است که رژیم کم کربوهیدرات برای انتخاب. این رژیم از دو طریق اساسی در سلامت کلی تخمدان و کیفیت تخمک نقش مهمی دارد:

  • کاهش التهاب
  • تعادل هورمون های تولید مثلی

التهاب- التهاب باعث تخریب بافت تخمدان و کند شدن جریان تخمک به داخل آن می شود. این وضعیت باعث می شود که تغذیه و رشد تخم ها به درستی صورت نگیرد. برای کاهش خطر التهاب، توصیه می شود میزان کربوهیدرات (قند) مصرفی روزانه خود را کاهش دهید. فراموش نکنید که همه انواع قندها باعث التهاب می شوند.

تعادل هورمونی کفایت سطح هورمون های تولید مثلی در باروری زنان بسیار ضروری است. عدم تعادل این هورمون ها باعث اختلال در عملکرد تخمدان ها می شود و افزایش تخمک در سنین بالا آنطور که انتظار می رود عمل نمی کند.

تغذیه مناسب و جریان خون پایه ای برای رشد طبیعی تخمک است و تخمک های مرغوب را آماده لقاح می کند.

افزایش مصرف چربی

توصیه می کنیم مصرف چربی روزانه خود را افزایش دهید. چربی عامل بسیار مهمی برای رشد سلول های بدن است. علاوه بر این، چربی منبع انرژی برای محافظت از رشد سلولی است.

مصرف چربی به جذب مواد مغذی و تولید هورمون ها کمک می کند. با خوردن چربی کافی، تخم‌ها را تغذیه می‌کنید تا روند رشد بهتری داشته باشند.

مصرف کافئین و الکل ممنوع!

پزشک متخصص معمولا در دوران بارداری محدودیت های غذایی را برای فرد تعیین می کند، اما لازم است بدانید که برای باردار شدن باید این محدودیت ها با جدیت بیشتری رعایت شود. به خاطر داشته باشید که زیاده روی می کنید نوشیدن الکل و مصرف کافئین باعث عملکرد ضعیف تخمدان ها می شود.

سبک زندگی سالم برای تقویت تخم مرغ در سنین بالا

رابطه سبک زندگی سالم و تقویت تخم مرغ در سنین بالا تنگاتنگ است!

رابطه سبک زندگی سالم و تقویت تخم مرغ در سنین بالا تنگاتنگ است!

تمرکز اصلی شما هنگام تلاش برای بهبود کیفیت تخمک و باردار شدن باید سلامت شما باشد. با ایجاد چند تغییر کوچک در زندگی روزمره خود می توانید به نتیجه مناسب برسید. جالب است بدانید تغییراتی که در ادامه توضیح می دهیم، چیزهای بدیهی و آشنای زندگی بسیاری از ما هستند و دقیقاً به دلیل تکراری و رایج بودن، اهمیت واقعی خود را از دست داده اند!

خوب بخوابی

شکی نداریم که شما کاملا این موضوع را تایید می کنید، اما جالب است بدانید که خواب کافی و کافی به طور مستقیم تخمک را در دوران پیری تقویت می کند!

هنگام خواب، بدن درگیر بازسازی سلولی، انباشته شدن انرژی و ترشح هورمون های لازم برای تولید مثل و سایر فرآیندها است. در واقع، خواب به بدن شما کمک می کند تا فرآیندهایی را برای حمایت از رشد کافی و سالم تخمک ها انجام دهد.

در شب، غده صنوبری هورمون ملاتونین (هورمون خواب) را ترشح می کند تا به شما کمک کند بهتر بخوابید. ملاتونین هورمونی ضروری برای تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن است و تأثیر مفیدی در تقویت تخم مرغ دارد.

همچنین بد نیست بدانید که یکی از نقاط قوت تخمک در سنین بالا، تأثیر ملاتونین بر عملکرد تولید مثلی است که بسیاری از محققان معتقدند نه تنها تخمک را تقویت می کند، بلکه به بهبود عملکرد تخمدان و رشد جنین تخمک نیز کمک می کند.

برای افزایش تولید ملاتونین در بدن به طور طبیعی، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

♦ از رژیم غذایی سالم پیروی کنید

کنترل استرس و از موقعیت های استرس زا دوری کنید

♦ زمان تماشای تلویزیون و کار با تجهیزات صوتی و تصویری را بررسی و کاهش دهید

با افزایش سن، سطح ملاتونین نیز کاهش می یابد. بنابراین زنان مسن باید بیش از هر گروه سنی دیگری در انتخاب سبک زندگی و مدیریت زمان خواب حساس باشند تا بتوانند برنامه ریزی اصولی و صحیحی برای تقویت تخمک ها در دوران سالمندی داشته باشند.

حرف ما با شماست

با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که برخلاف عنوانی که ممکن است کمی گمراه کننده باشد، روش های افزایش تخمک در سنین بالا بسیار پیش پا افتاده و ساده است. برخلاف افکار عمومی که پیروی از روش های پیچیده و سخت مراقبتی برای تقویت تخمک را ضروری می دانند، با رعایت برخی درمان های خانگی ساده می توانید برای باردار شدن در سنین بالا قدم های درستی بردارید.

  • از یک رژیم غذایی سالم و اصولی پیروی کنید
  • کنترل استرس
  • سیگار کشیدن و نوشیدن الکل را کنار بگذارید
  • خواب کافی

و به طور کلی پیروی از یک سبک زندگی سالم به تلاش شما و همسرتان برای باردار شدن کمک می کند تا نتیجه مثبت و مطلوبی داشته باشید.

منبع: cnyfertility

دیدگاهتان را بنویسید