دلایل کاهش وزن آهسته چیست؟ 11 دلیل اصلی


علت کاهش وزن آهسته این مشکلی است که بسیاری از افراد هنگام کاهش وزن با آن مواجه می شوند. این عامل می تواند انگیزه شما را برای ادامه رژیم غذایی از دست بدهد.

اما جالب است بدانید عادات بسیار کوچکی که در ابتدا با آن ها می پردازیم چقدر می تواند در کند کردن روند کاهش وزن موثر باشد.

10 دلیل کاهش وزن آهسته

علت کاهش وزن آهسته

1. خواب عامل کاهش وزن آهسته است

یکی از نکات مهم آن می تواند این باعث می شود کاهش وزن آهسته خواب بودن تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است که نشان می دهد افرادی که در طول روز به اندازه کافی نمی خوابند اغلب اضافه وزن دارند.

البته به خاطر داشته باشید که خواب زیاد و کم می تواند همان مقدار هورمون هایی را در بدن شما ایجاد کند که اشتها و گرسنگی را کنترل می کنند.

بنابراین بهتر است بهداشت خواب را رعایت کنید. اگر برای تنظیم خواب خود برنامه ریزی نمی کنید، می توانید به طور جدی بگویید که بهتر است رژیم غذایی خود را نادیده بگیرید.

2. ننوشیدن آب کافی

از دیگری علت کاهش وزن آهسته می توان به ننوشیدن آب کافی اشاره کرد. یکی از نکات جالبی که برای کاهش وزن و کاهش وزن باید بدانید این است که نوشیدن ۲ تا ۶ لیوان آب در روز روند کاهش وزن را تسریع می کند.

خبر خوب این است که آب کالری ندارد. بنابراین بدون اضافه کردن وزن، تشنگی شما را کاملا برطرف می کند. همچنین باید بدانید که وقتی آب بیشتری در روز بنوشید، اشتهای شما برای غذاهای شیرین بسیار کم می شود.

از سوی دیگر، امروزه بسیاری از مردم به این نتیجه رسیده اند که احساسات کاذب کاذب هستند. در نتیجه، بهتر است در این مواقع ابتدا یک لیوان آب بنوشید تا مغز را فریب دهید.

3. وعده های غذایی را حذف کنید

یکی از مهمترین این باعث می شود کاهش وزن آهسته وعده های غذایی را حذف کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که حذف وعده های غذایی در وهله اول باعث کاهش وزن می شود. اما پس از مدتی وزن شما افزایش می یابد و کاهش نمی یابد.

همچنین بسیاری از افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می کنند برای مدت طولانی گرسنه می مانند. این باعث می شود که کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود در یک وعده غذایی دیگر دریافت کنند. در نتیجه، بیشتر غذاهایی که متابولیزه نمی شوند، تبدیل به چربی اضافی بدن می شوند.

4. رستوران گرد

علت کاهش وزن آهسته

اگر به هر دلیلی دوست دارید در رستوران غذا بخورید یا به دلیل افزایش سبک کار در رستوران ها و کافه ها، هوس غذا خوردن خود را دارید، این را در نظر داشته باشید. باید بگوییم که این عادت یکی از علت کاهش وزن آهسته است.

به این دلیل که وقتی به این مکان های وسوسه انگیز می روید کنترل رژیم غذایی و میزان غذایی که می خورید بسیار سخت است.

حتی میل به غذاهای سبک می تواند بیش از آنچه فکر می کنید کالری داشته باشد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنیم برای کاهش وزن عادات غذایی خود را تغییر دهید.

5. کم تحرک

از دیگری علت کاهش وزن آهسته این سبک کار شماست امروزه کار طولانی پشت میز و اعتیاد به تماشای تلویزیون کاهش وزن را بسیار دشوار کرده است.

هنگامی که بیشتر اوقات می نشینید، بدن شما می تواند توانایی تشخیص زمان پرخوری را از دست بدهد. بنابراین متابولیسم شما به شدت کاهش می یابد.

اعتیاد به تلویزیون نیز می تواند باعث پرخوری و افزایش وزن شما شود. در نتیجه پیشنهاد می کنیم برای تسریع روند کاهش وزن در کنار یک رژیم غذایی سالم، روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید.

6. با غذا به خود پاداش دهید

یکی دیگر از دلایل کاهش وزن آهسته ممکن است این باشد که به عنوان پاداش برای ورزش به خود غذا می دهید. ورزش یک راه عالی برای کاهش وزن است. زیرا کالری می سوزاند و توده عضلانی می سازد.

اما اگر بعد از هر تمرین یک شام یا اسموتی بزرگ میل کنید، می توانید تمام آن تمرینات سخت و عرق آور را خراب کنید.

مراقب نوشیدنی های ورزشی که حاوی قند و پروتئین بالایی هستند باشید. در حالی که آنها می توانند به رفع تشنگی یا افزایش انرژی بعد از ورزش کمک کنند، اما می توانند کالری بسیار بالایی داشته باشند.

7. استرس زیاد

یکی دیگه خیلی مهمه علت کاهش وزن آهسته عدم کنترل استرس اکثر افرادی که از استرس رنج می برند، اغلب غذاهای پر قند و کالری برای آرامش می خورند.

پیشنهاد می کنیم اگر از آن دسته افرادی هستید که با استرس به سراغ وعده های غذایی کوچک می روید، بهتر است در آن زمان کمی صبر کنید و ابتدا مقداری آب بنوشید. پس سعی کنید با انجام کاری غیر از خوردن برای کنترل استرس، حواس خود را پرت کنید.

8. نداشتن برنامه غذایی

یکی از مهمترین علت کاهش وزن آهسته عدم رژیم غذایی. برنامه ریزی وعده های غذایی و میان وعده های سالم ارزش وقت گذاشتن را دارد تا از وسوسه انتخاب غذاهای دیگر جلوگیری کنید.

جالب است بدانید که آیا در تلاش برای کاهش وزن و ورزش زیاد هستید یا خیر. اما خوردن فست فود و نوشابه را متوقف نکنید – روند کاهش وزن شما به هیچ وجه نمی تواند تغییر کند. زیرا بدن شما با این کالری ها مانند انرژی دریافتی از غذاهای سالم رفتار نمی کند.

توجه: این غذاها فیبر بسیار کمی دارند. بنابراین بعد از آن احساس سیری نمی کنید. در نتیجه احتمال خوردن یا نوشیدن بیشتر است

10. یائسگی یا یائسگی

علت کاهش وزن آهسته در زنان ممکن است سن یائسگی آنها باشد. بیشتر زنان در این سن دچار اضافه وزن می شوند.

تغییرات هورمونی، توده عضلانی کمتر و خواب بسیار کم ناشی از گرگرفتگی می تواند منجر به افزایش وزن شود. در نتیجه، بهتر است علاوه بر مشورت با متخصص زنان، رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه را نیز به برنامه های خود اضافه کنید.

بیماری و کاهش روند کاهش وزن

از بیماری های عمده می توانند علت کاهش وزن آهسته تنبلی تیروئید باشد. اگر این غده کوچک جلوی گلوی شما کوچک باشد، می توانید از 3 تا 5 کیلوگرم وزن اضافه کنید.

تیروئید هورمون هایی تولید می کند که سطح انرژی و نحوه تجزیه غذا در بدن را کنترل می کنند. اگر به اندازه کافی تولید نکنید، کاهش وزن دشوار خواهد بود.

همچنین ممکن است احساس نفخ کنید زیرا بدن شما مقدار زیادی آب و نمک در خود دارد. اگر فکر می کنید مشکل تیروئید دارید حتما به پزشک مراجعه کنید. پس از درمان دارویی، روند کاهش وزن را مشاهده خواهید کرد.

در پایان:

علت کاهش وزن آهسته این می تواند افراد زیادی را برای داشتن وزن و تناسب اندام ایده آل ترغیب کند. موارد ذکر شده در بالا نقش بسیار مهمی در این مشکل دارند.

بنابراین، هر زمان که متوجه کاهش شدید کاهش وزن شدید، بهتر است ابتدا علت آن را پیدا کنید. به این ترتیب کاهش وزن استاندارد را مشاهده خواهید کرد.

منبع:

webmd

این مقاله توسط ویراستاران از منابع مختلف گردآوری شده است و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما هیچ گونه تاکید یا رد بر این موضوع را تضمین نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید