راهنمای رژیم غذایی دیابت نوع 2: چه بخوریم؟


در این مقاله سه نوع رژیم غذایی برای کمک به افراد مبتلا به پیش دیابت یا دیابت نوع 2 برای کنترل قند خون، کاهش عوارض شایع و دستیابی به وزن مناسب ارائه شده است.

تشخیص دیابت نوع 2 یا حتی پیش دیابت، معمولاً به این معنی است که پزشک پیشنهاد کرده است که در رژیم غذایی یا رژیم غذایی شخصی که برای شما مهم است تغییراتی ایجاد کنید. اکنون زمان خوبی برای یادگیری نحوه غذا خوردن در این شرایط است.

خوشبختانه، پیروی از رژیم دیابت به این معنا نیست که شما باید لذت غذا خوردن را کنار بگذارید یا غذاها و وعده های غذایی خانواده مورد علاقه خود را از دست بدهید. شما هنوز هم می توانید با خانواده غذا بخورید و تولدها و سالگردها را جشن بگیرید و با خانواده در وعده های غذایی تعطیلات شرکت کنید. این بیشتر در مورد روال روزانه انتخاب غذا و برنامه ریزی وعده های غذایی است.

خوردن برای غلبه بر دیابت بیشتر در مورد انتخاب های غذایی عاقلانه تر از محروم کردن خود است. یک راه بهتر برای نگاه کردن به رژیم غذایی زمانی که دیابت دارید این است که به رژیم غذایی جدید به عنوان راهی برای رسیدن به یک نقطه تعادل جدید نگاه کنید.

اگر دیابت دارید چه می توانید بخورید؟

نکات رژیم غذایی دیابت

نکات رژیم غذایی دیابت

در واقع، رژیم غذایی با هدف کاهش خطر ابتلا به دیابت چیزی بیش از یک برنامه غذایی متعادل از نظر تغذیه ای است و هدف آن حفظ سطح قند خون در محدوده سالم و رسیدن به وزن ایده آل است. برای افراد مبتلا به پیش دیابت یا دیابت نوع 2، تمرکز اصلی رژیم غذایی دیابت وزن است. اما رژیم دیابتی با رژیم دیابتی متفاوت است. رژیم دیابتی تنها یک رویکرد غذایی مفید برای حفظ سلامتی است و بنابراین منحصر به افراد دیابتی نیست. تمام خانواده شما می توانند از وعده های غذایی و میان وعده های این رژیم لذت ببرند، چه دیابت داشته باشند و چه نباشند.

البته در صورت وجود دیابت نکاتی وجود دارد که اهمیت بیشتری خواهند داشت. ما برخی از دستورالعمل‌های کلی را ارائه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بفهمید چقدر و چند وقت یکبار باید برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون غذا بخورید و این توصیه‌ها برای افراد مبتلا به دیابت اعمال می‌شود. دیابت نوع 1 و دیابت نوع 2، و همچنین پیش دیابت و دیابت بارداری؛ اعمال میشود.

رژیم غذایی بسیار مهم است!

در واقع، اگر به تازگی پیش دیابت یا دیابت نوع 2 برای شما تشخیص داده شده است، حتی ممکن است بتوانید دیابت خود را معکوس کرده و با کاهش 10 درصد وزن خود و پیروی از یک رژیم غذایی اولیه کاهش وزن، آن را بهبود بخشید.

برنامه رژیم غذایی دیابت برای سلامتی طولانی مدت

با یادگیری بیشتر در مورد تأثیر غذاها، به ویژه کربوهیدرات ها، بر قند خون، خواهید دانست که چگونه انتخاب های غذایی خود را تنظیم کنید. با دنبال کردن این برنامه می توانید احساس بهتری داشته باشید. با دانستن اینکه می توانید غذاهای مورد علاقه خود را در یک رژیم غذایی سالم بگنجانید و به اهداف رژیم دیابت خود (به عنوان مثال وزن سالم، سطح قند خون ثابت، فشار خون خوب) دست پیدا کنید، می تواند به شما آرامش دهد. برای بسیاری از افراد در ابتدا، این رژیم ممکن است دشوارتر از آنچه باید باشد به نظر برسد. از این گذشته، تغییر عادات غذایی فعلی و یافتن یک ریتم غذایی متناسب با سبک زندگی شما بسیار دشوار است.

شما مجبور نیستید این کار را به تنهایی انجام دهید. با یک متخصص تغذیه یا مربی دیابت مشورت کنید. این به شما کمک می کند تا یک برنامه غذایی شخصی ایجاد کنید و غذای خود را مدیریت کنید. با کمک یک متخصص می توانید به اهداف سلامتی خود برسید و او همچنین به شما نشان می دهد که چگونه برخی از غذاهای مورد علاقه خود را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از خوردن آنها لذت ببرید. در حالی که ایده تغییر رژیم غذایی در ابتدا می تواند گیج کننده و طاقت فرسا باشد، تحقیقات نشان می دهد که انتخاب سبک زندگی سالم می تواند به شما در مدیریت سطح قند خون در کوتاه مدت کمک کند و همچنین می تواند از بسیاری از عوارض طولانی مدت مرتبط با پیشگیری جلوگیری کند. . .

اگرچه می توانید بیشتر غذاها را در رژیم دیابتی بگنجانید، اما باید به انواع کربوهیدرات هایی که انتخاب می کنید توجه بیشتری داشته باشید تا از افزایش یا افزایش قند خون ناسالم جلوگیری کنید.

غذاهای سرشار از کربوهیدرات های ساده و غذاهای حاوی قندهای افزوده (مثلا شکر قهوه ای، شکر قهوه ای، شربت افرا، عسل) و غلات تصفیه شده (به ویژه آرد سفید و برنج سفید) قند خون را بیشتر افزایش می دهند. این غذاها قند خون را سریعتر از غذاهای حاوی فیبر مانند گندم کامل و جو 100 درصد افزایش می دهند.

بدن هر کس متفاوت است، و در نهایت، شما بهتر می‌دانید که بدنتان به انواع مختلف غذاها چگونه واکنش نشان می‌دهد، بنابراین ممکن است لازم باشد هنگام آشپزی در خانه، غذا خوردن در بیرون از خانه یا شرکت در مهمانی‌ها، تنظیمات فردی را انجام دهید. ممکن است متوجه شوید که برخی از غذاهای فرآوری شده با کربوهیدرات بالا، مانند غلات صبحانه تجاری و برنج سفید ساده، برای شما بسیار مضر هستند و باید از آنها اجتناب کنید و جایگزین های بهتری پیدا کنید.

رژیم دیابتی: به معنای انتخاب حساب شده غذاهاست.

انواع مختلفی از دیابت وجود دارد که عمدتاً با توانایی بدن شما در ساخت و استفاده از انسولین تعیین می شود. انسولین هورمونی است که برای حذف قند از خون و انتقال آن به سلول ها برای دریافت انرژی لازم است.

علائم همه انواع دیابت مشابه است، بنابراین مراحل مورد نیاز برای کنترل قند خون ثابت می ماند. رژیم غذایی شما با ثابت نگه داشتن سطح قند خون در طول زندگی، نقش بسیار مهمی در مدیریت دیابت دارد. شما بر آنچه می خورید کنترل دارید، بنابراین این قسمتی است که کنترل بیماری را به دست خواهید گرفت و بنابراین باید یاد بگیرید که آنچه می خورید را عاقلانه مدیریت کنید.

در افراد مبتلا به دیابت نوع 2، لوزالمعده انسولین زیادی تولید می کند که توسط سلول ها تشخیص داده نمی شود (مقاومت به انسولین)، بنابراین بدن شما نمی تواند به درستی از انسولین تولید شده استفاده کند. دیابت نوع 2 معمولاً با تغییر سبک زندگی به خوبی قابل کنترل است. پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی به ویژه از کربوهیدرات های فرآوری شده تا غذاهای پرفیبر و پیاده روی روزانه و در صورت لزوم با افزودن داروها می تواند روند بیماری را معکوس کرده و بسیار موثر باشد.

منبع: mayoclinic

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید