راه کاهش وزن افراد مبتلا به کم کاری تیروئید چیست؟


کم کاری تیروئید و کاهش وزن برای بسیاری از افراد به یک فرمول حل نشدنی تبدیل شده است. کاهش وزن ضعیف تیروئید این نیاز به تکنیک هایی دارد که در صورت آگاهی از آنها حتی می توانید به هدف خود برسید. البته در قسمت مشاوره آنلاین رژیم لاغری نیز به این موضوع پرداخته شد. در ادامه این مقاله بیشتر به کاهش وزن در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید می پردازم.

کم کاری تیروئید و کاهش وزن چه ربطی به هم دارند؟

همانطور که می دانید کم کاری تیروئید می تواند کاهش وزن را دشوار کند. اما درمان صحیح اختلال تیروئید در کنار رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی می تواند به افراد در این زمینه کمک کند.

غذای سالم، اندازه وعده های غذایی کنترل شده و ورزش منظم – اینها در اصل اجزای اصلی کاهش وزن هستند. اما اگر کم کاری تیروئید دارید، غده تیروئید کم کاری شما نیز می تواند نقش داشته باشد.

اگر کم کاری تیروئید به درستی درمان نشود، کاهش وزن دشوارتر خواهد بود. زیرا تیروئید نقش مهمی در تنظیم عملکرد متابولیک دارد. (افزایش وزن اغلب اولین علامت آشکار کم کاری تیروئید است.) اولین کاری که می توانید برای کاهش وزن و حفظ سلامتی انجام دهید، دریافت درمان مناسب برای کم کاری تیروئید است.

با این حال، ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی می تواند به افزایش موفقیت کاهش وزن کمک کند. لئونور کورسینو، متخصص غدد در مرکز دوک، می‌گوید: «کاهش وزن هرگز آسان نیست، اما افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید به خوبی کنترل شده می‌توانند به اندازه افراد بدون مشکل تیروئید وزن کم کنند».

به همین دلیل است که کاهش وزن در کم کاری تیروئید ممکن است و اصلا نادر نیست!

راهکارهای لاغری با کم کاری تیروئید

از این 9 استراتژی برای شروع سریع کاهش وزن با کم کاری تیروئید استفاده کنید. این ذهنیت را از خود دور کنید که کاهش وزن با تیروئید کم غیرممکن است، هر چیزی ممکن است جز با یک اراده واقعی.

کربوهیدرات ها و قندهای ساده را حذف کنید

یک پزشک هورمونی که متخصص در اختلالات هورمونی است و مدیر کلینیک سلامت پرایم در سن دیگو، رژیم غذایی کم کربوهیدرات را توصیه می کند که بر کربوهیدرات های پیچیده (سبزیجات نشاسته ای و حبوبات) تمرکز دارد و از قندهای ساده اجتناب می کند.

به گفته موسسه Linus Pauling دانشگاه ایالتی اورگان، غذاهای با بار گلیسمی بالا (مانند محصولات غلات تصفیه شده و نوشیدنی های شیرین) می توانند التهاب را در بدن افزایش دهند. اما دکتر آستین بر اهمیت خوردن کالری کافی تاکید می کند زیرا کالری کم می تواند پاسخ استرس را تحریک کند و تولید T3 (هورمون فعال تیروئید تری یدوتیرونین) را کاهش دهد.

برای کاهش وزن در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید از غذاهای ضد التهاب بیشتر استفاده کنید

غذاهای ضد التهابی می توانند به کاهش درد مفاصل و افسردگی کمک کنند که می تواند ناشی از کم کاری تیروئید باشد.

غذاهای ضد التهابی می توانند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کنند. یک رژیم غذایی ضد التهابی همچنین می تواند به آرام کردن سیستم ایمنی و ایجاد التهاب بیش از حد کمک کند و مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای عملکرد سالم تیروئید را به اندازه کافی دریافت کند، از جمله:

  • منیزیم
  • ویتامین های گروه B
  • روی
  • سلنیوم
  • آهن
  • و ویتامین C

پشتیبانی.

سبزیجات برگ دار، گوجه فرنگی، ماهی های چرب، آجیل، میوه ها و روغن زیتون همگی غذاهای خوبی برای مبارزه با التهاب هستند. این رژیم باعث کاهش بار روی کبد برای متابولیسم غذاهای فرآوری شده می شود.

عملکرد سالم کبد برای کم کاری تیروئید ضروری است. زیرا کبد مسئول تبدیل 60 درصد T4 (هورمون تیروئید تیروکسین) به T3 است.

به وعده های غذایی کوچک و مکرر پایبند باشید

این جمله را اغلب از مشتریانم که تیروئید کم دارند می شنوم: آب می خوریم و چاق می کنیم.

در مورد کاهش وزن و کم کاری تیروئید، همانطور که می دانید کم کاری تیروئید عملکرد گوارش را کند می کند!

بهتر است در طول روز وعده‌های غذایی کوچک‌تر و مکرر مصرف کنید. این وعده ها باید شامل مواد مغذی متعادل باشد: پروتئین های با کیفیت، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم

در نتیجه قند خون را در بدن متعادل می کند. تعادل مجدد قند خون در بدن می تواند به کنترل وزن کمک کند.

4. ثبت مواد غذایی داشته باشید

کاهش وزن تا چند پوند طبیعی است

اگر می دانید چاقی چیست، در هر شرایطی می توانید آن را مدیریت کنید.

دکتر کورسینو می‌گوید کالری دریافتی روزانه شما می‌تواند به سرعت افزایش یابد، مگر اینکه همه چیزهایی را که می‌خورید و می‌نوشید پیگیری کنید.

سوزاندن کالری در طول روز همچنین می تواند به شما در حفظ یک رژیم غذایی متعادل کمک کند. آستین می گوید: «داشتن یک جزوه رژیم غذایی برای افراد مبتلا به کم کاری تیروئید برای ردیابی مصرف مواد مغذی مهم است. رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم، پروتئین ها و کربوهیدرات ها برای عملکرد تیروئید بهترین است.

برای کاهش وزن ورزش کنید

ورزش یک مکمل مهم برای یک رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن و کمک به سوزاندن کالری است. اما به خاطر داشته باشید که اگر از نظر بدنی خسته هستید، بهتر است در حال حاضر ورزش نکنید.

زیرا ورزش با خستگی برای بدن شما خوب نیست و می تواند کم کاری تیروئید را بدتر کند.

6- داروی تیروئید را طبق دستور مصرف کنید

هورمون تیروئید را باید اول صبح با معده خالی و با آب فراوان مصرف کرد. این دارو را با هیچ داروی دیگری مصرف نکنید.

حداقل 30-60 دقیقه برای صبحانه صبر کنید. اگر سطوح تیروئید با وجود مصرف داروهای تیروئید هنوز متعادل نباشد، می تواند بر روند کاهش وزن تأثیر بگذارد.

با پزشک خود در مورد راه حل هایی که ممکن است برای شما مناسب باشد صحبت کنید. زیرا بهبود عملکرد تیروئید یکی از راه های اصلی کاهش وزن است.

7. از رژیم غذایی مناسب برای کم کاری تیروئید پیروی کنید

کم کاری تیروئید به این معنا نیست که تمام غذاهای مورد علاقه خود را حذف کنید. اما بهتر است از خوردن غذاها و غذاهایی که می توانند کم کاری تیروئید شما را تشدید کنند اجتناب کنید.

8- روش IMF (روزه داری متناوب) را امتحان کنید!

برای افزایش وزن یا کاهش وزن بیشتر، می توانید با مشورت پزشک، روش IMF (که روزه متناوب نیز نامیده می شود) را امتحان کنید.

در این صورت، یک بازه زمانی مشخص برای هر روز غذا خوردن انتخاب کنید

پایان این زمان نباید کمتر از 2 ساعت قبل از خواب باشد تا از افزایش قند خون در هنگام خواب جلوگیری شود. بین آخرین لقمه غذا در یک روز تا اولین لقمه روز بعد باید حداقل 12 ساعت فاصله باشد.

افزایش زمان ناشتا بودن به 14 یا حتی 16 ساعت ممکن است برای کاهش وزن مفیدتر باشد.

ظاهرا این روش غذا خوردن گزینه خوبی برای کاهش وزن است. در مطالعات، روزه گرفتن از این طریق می تواند به کاهش وزن و حتی لذت بردن از شکل متابولیک بهتر کمک کند.

به یاد داشته باشید قبل از شروع این نوع رژیم غذایی با مشاور تغذیه از طرف خودتان صحبت کنید، به خصوص اگر دیابت یا بیماری های دیگر دارید.

9- از تکنیک های کاهش استرس استفاده کنید

استرس عامل اصلی کم کاری تیروئید است. کاهش استرس می تواند منجر به تعادل طبیعی سطوح هورمونی شود. اگر عملکرد تیروئید به حالت عادی برگردد، متابولیسم مجدداً تسریع خواهد شد.

جدا از کم کاری تیروئید، استرس به طور کلی با چاقی همراه است. این عمدتا به دلیل قرار گرفتن در معرض مقادیر بیش از حد کورتیزول است. در نتیجه سعی کنید استرس را کنترل کنید و با تغذیه مناسب از راهکارهای مدیریت استرس استفاده کنید.

پیشنهاد لاغری

کم کاری تیروئید و کاهش وزن دو پدیده مجزا نیستند. به همین دلیل، اگر کم کاری تیروئید دارید، نباید ناامید شوید و خود را بازنده بدانید.

اگر به هر دلیلی کاهش وزن دائمی به یکی از دغدغه های ذهنی شما تبدیل شده است، می توانید استفاده کنید برنامه غذایی اختصاصی لاغر، زیر نظر من محمود مردانی، به وزن ایده آل خود برسید و سلامت جسمی خود را حفظ کنید.

https://www.lagharfit.com/online/

دیدگاهتان را بنویسید