راه کاهش وزن با ویتامین D چیست؟


کاهش وزن با ویتامین D یکی از مواردی است که افراد کمی به آن فکر می کنند، اما بسیاری از افراد از ویتامین D برای کاهش وزن استفاده می کنند. در این مورد در قسمت آنلاین رژیم لاغری سایت لاغری توضیح داده شده است. پیشنهاد می کنم اگر می خواهید بدانید چه رابطه ای بین کاهش وزن و ویتامین D وجود دارد حتما تا انتهای این مطلب سایت لاغری را دنبال کنید.

آیا کاهش وزن با ویتامین D امکان پذیر است؟

بهتر زیستن یک هنر است. در واقع می توان گفت که زندگی بهتر حتی غیرقابل توقف است.

این یک واقعیت است که حتی کمبود یک ویتامین می تواند مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد کند. اگر از من محمود مردانی بخواهید مثال بزنم می توانم بگویم که اگر غذا کم نمک باشد بی مزه است و به مذاق اکثر مردم نمی آید. چه مقدار نمک وجود دارد که طعم و کیفیت غذا را به چالش می کشد؟

امروزه بسیاری از افراد دچار کمبود ویتامین D هستند که برای سلامت کلی بدن بسیار مهم است. ویتامین D همچنین به کاهش وزن کمک می کند

در وب سایت لاغری می خواهیم به شما بگوییم که کمبود ویتامین D چه عوارضی برای بشریت دارد؟ نقش ویتامین D در کاهش وزن چیست؟

پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا نکات شگفت انگیزی را به شما معرفی کنیم.

ویتامین D چیست؟

ویتامین D یکی از مهم ترین ریزمغذی ها برای بدن است. این ویتامین یک ویتامین محلول در چربی است. ویتامین D در حفظ استحکام دندان ها و استخوان ها نقش دارد و همچنین با قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید جذب می شود.

در مقاله درمان پوکی استخوان با رژیم غذایی قلیایی در مورد اهمیت استفاده از این ویتامین فوق العاده صحبت کردم.

ویتامین D همچنین برای تقویت سیستم ایمنی و سلامت عضلات مهم است. به نظر می رسد کمبود این ویتامین در سال های اخیر با شروع ویروس کرونا افزایش یافته است.

نکته ای که در اینجا ضروری به نظر می رسد این است: یک پیش ساز ویتامین D در پوست وجود دارد و با نور خورشید روی پوست به ویتامین D تبدیل می شود.

تصور کنید که دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند و ساعاتی از روز را زیر نور آفتاب می‌گذرانند. زنگ مدرسه، زنگ تفریح، زنگ ورزش و حتی در راه بازگشت از مدرسه می تواند آفتاب گرفتن باشد.

سایر اعضای خانواده نیز به نوبه خود کمتر قادر به استفاده از نور خورشید بودند و در نتیجه کمبود ویتامین D را افزایش می دادند.

از طرفی مصرف غذاهای غنی از ویتامین D کاهش یافته و ولع فست فود و غذاهای خالی افزایش یافته است. حتی اگر آقای مردانی بگویید من غذای سالم می خورم باز هم از شما یک سوال می پرسم:

کدام یک از گزینه های زیر را می پسندید؟ سیب زمینی سرخ کرده با سوسیس یا ماهی با سس خردل؟ اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، می دانید که اکثر مردم گزینه دوم را انتخاب می کنند.

در واقع، بیشتر جوانان، نوجوانان و کودکان دوست دارند غذاهایی بخورند که ویتامین D کمی دارند. ویتامین D نیز در بسیاری از غذاها یافت نمی شود.

به گفته متخصصان تغذیه، حداقل میزان ویتامین D باید 15 میلی گرم در روز باشد که با حدود 30 تا 50 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا مصرف مکمل، مکمل آن است.

علائم کمبود ویتامین D چیست؟

از آنجایی که با کاهش وزن با ویتامین D روبرو هستیم، بهتر است علائم کمبود این ویتامین را بدانید.

کمبود ویتامین D در مشکلاتی مانند التهاب روده یا بیماری سلیاک که سرعت عبور غذا از بدن را کند می کند، بیشتر دیده می شود.

در بیماری سلیاک، سوزش سر دل یا یبوست باید به دنبال ردپای کمبود ویتامین D بود.

3 پیشنهاد باریک برای شما:

  1. رژیم بستنی چیست؟
  2. کدام رنگ اشتها را زیاد می کند؟ (رنگ اشتها آور)
  3. میوه های لاغری

1- درد عضلانی و ضعف عضلانی

ماهیچه ها برای عملکرد صحیح نیاز به مقدار مشخصی ویتامین D دارند. کمبود ویتامین D باعث ضعف و درد عضلانی می شود.

وقتی ماهیچه های شما ضعیف می شوند، زمانی را تجربه می کنید که ممکن است یک عفونت ویروسی مانند آنفولانزا داشته باشید.

اگر کمبود ویتامین D شما جبران نشود، می توانید درد عضلانی را بدتر کنید.

2- عفونت های مکرر و مکرر

کاهش وزن با ویتامین D

اگر گاهی اوقات متوجه مشکلات تنفسی و عفونت های مجاری ادراری شدید، باید یکی از گزینه های درمانی کمبود ویتامین D را در نظر بگیرید.

یکی از دلایل ضعف سیستم ایمنی می تواند کمبود ویتامین D در سلول های ایمنی باشد

یک مطالعه نشان داد کسانی که ویتامین D کمتری داشتند بیشتر در معرض ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی بودند.

3- کمبود ویتامین D و افسردگی

در هر مقاله می توان بخشی را کمال آن محتوا دانست. این مطالب همچنین شامل کمبود ویتامین D و افسردگی پاشنه آشیل در این مقاله است. مقاله افسردگی و کاهش وزن در لاغری را بررسی کنید.

اگر از آقای مردانی بپرسید یعنی چه؟ من می گویم:

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود.

  1. سلامت جسمانی
  2. سلامت روان

زمانی که فردی افسرده است، نمی تواند یک برنامه غذایی قلیایی سالم را دنبال و اجرا کند. در استرس و اضطراب یکی از کاندیداها کمبود ویتامین D است.

آیا تا به حال استرس، افسردگی، غم و اندوه، اضطراب، بی حوصلگی، اختلال داشته اید؟ این احساسات منفی به نظر من ترش و چاق کننده است. یکی از علل آنها را می توان کمبود ویتامین D نامید.

خبر خوب این است که با جبران کمبود ویتامین D می توانید به احساس شادی، سلامتی و آرامش دست یابید.

هنگام نوشتن این مقاله متوجه شدم که اکثر دانش آموزان حال خوبی ندارند. مظلوم هستند و پدر و مادر باید به فکر شادی و خوشی آنها باشند.

من خودم دانش آموزانی را دیده ام که حوصله هیچکس را ندارند، مدام استرس دارند و دغدغه هایشان را رها نمی کنند. وقتی نتایج آزمایش را بررسی کردم متوجه شدم ویتامین D آنها زیر 10 است.

باید حداقل 20 واحد ویتامین D داشته باشد، اما کمتر از 10 آن خود را به صورت افسردگی، استرس و ناامیدی نشان می دهد.

جالب اینجاست که این دانش آموزان از تزریق ویتامین D زیر نظر پزشک بی دلیل خوشحال می شوند.

4- سردرد و سرگیجه از علائم کمبود ویتامین D است

افرادی هستند که فشار خون بالایی دارند (قاتل خاموش). از این رو فشار خون را قاتل خاموش می نامند که باعث سکته و حمله قلبی می شود.

اگر از سرگیجه و سردرد رنج می برید، یکی از علائم کمبود ویتامین D را می توان علت آن دانست. بنابراین باید ویتامین D خود را اندازه گیری کنید.

اگر فشار خون دارید حتما مقاله درمان فشار خون بالا با رژیم قلیایی را مطالعه کنید.

5- تعریق شدید

تعریق زیاد یکی از علائم کمبود ویتامین D است، اگر متوجه شدید که زیاد عرق می کنید و دلیل مشخصی مانند بیماری یا تب ندارید، باید ویتامین D خود را بررسی کنید.

تحقیقات نشان داده است که تعریق زیاد علت نهایی کمبود ویتامین D است، همچنین می توانید از این تکنیک ها برای کاهش وزن با ویتامین D استفاده کنید.

6- کمبود ویتامین D و ریزش مو

ارتباط قوی بین ریزش مو و کمبود ویتامین D وجود دارد، اگر سطح مواد معدنی و ویتامین ها به خصوص ویتامین D کم باشد، باعث ریزش مو می شود.

آیا می دانید چرا کمبود ویتامین D و ریزش مو با هم مرتبط هستند؟ اگر موهای شما فاقد مواد مغذی حیاتی مورد نیاز موهای شما باشد، فولیکول یا ریشه موی شما به درستی تغذیه نمی شود و باعث ریزش مو می شود.

در چرخه رشد مو باید از مواد مغذی حیاتی برای جبران این کمبودها استفاده کرد.

تاثیر ویتامین D در کاهش وزن

دو دلیل زیر تأثیر ویتامین D را بر کاهش وزن نشان می دهد:

مقدار مناسب ویتامین D لپتین را در خون آزاد می کند.

با کمال تعجب، کمبود ویتامین D باعث افزایش وزن و چاقی می شود. اگر بدن شما ویتامین D کافی داشته باشد، لپتین بیشتری ترشح می کند.

نقض هورمون لپتین در بدن این است که حامل پیام سیری است. لپتین پیامی است که مغز می دهد: سیر هستید، دست از غذا خوردن بردارید، غذا نخورید.

از طرفی کاهش ترشح و کاهش سطح لپتین به معنای خوردن بیشتر و افزایش وزن است. بنابراین اکنون با عوارض جانبی کاهش وزن با ویتامین D و نحوه عملکرد این فرآیند آشنا هستید.

از طرفی کسانی که کمبود ویتامین D و کلسیم دارند باعث مقاومت به انسولین و در نتیجه پرخوری و اضافه وزن می شوند.

محققان استرالیایی دریافتند افرادی که مقادیر زیادی کلسیم و ویتامین D را در وعده صبحانه مصرف می کنند، به طور چشمگیری در عرض 24 ساعت اشتهای خود را از دست می دهند.

بدن شما چربی کمتری ذخیره می کند

اگر ویتامین D کافی در خون خود داشته باشید، ذخایر چربی شما کاهش می یابد. این بدان معنی است که عملکرد سلول های چربی برای ذخیره چربی کندتر است.

اما اگر میزان ویتامین D خون کم باشد، سطح کلسترول و هورمون پاراتیروئید افزایش می یابد که اصلا عواقب خوبی ندارد.

به این ترتیب سطح بالای آنها بدن شما را به ذخیره چربی سوق می دهد. نتایج مطالعات انجام شده توسط محققان نروژی نشان داده است که سطوح بالای هورمون پاراتیروئید یک عامل خطر بالقوه برای افزایش وزن است. به خصوص برای مردان بالای 40 سال.

توصیه من به شما عزیزم

اکنون که با رابطه کاهش وزن و ویتامین D آشنا شدید، پیشنهاد می کنم اگر می خواهید به طور پایدار و اصولی وزن کم کنید، حتماً به قسمت آنلاین رژیم لاغری در مورد کاهش وزن مراجعه کنید و از برنامه غذایی خود برای رسیدن به وزن استفاده کنید. و ایده آل ها را بسازید.

برنامه غذایی لاغری اختصاصی

دیدگاهتان را بنویسید