رژیم درمانی کاهش وزن چیست؟


رژیم درمانی به معنای استفاده از اصول علم تغذیه برای بهبود وضعیت جسمانی و سلامت افراد است. در واقع، در رژیم درمانی، فرد برای بهبود بیماری یا پیشگیری از بیماری، یک سری دستورالعمل ها را دنبال می کند. امروزه استفاده از رژیم درمانی و اصول علم تغذیه برای درمان و حفظ سلامتی، تناسب اندام، پیشگیری از بیماری ها و … گسترش یافته است. رژیم درمانی ساده، غیر تهاجمی و ارگانیک است، به همین دلیل است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

نگاهی به عناوین مقالات

یک رژیم درمانی مناسب شامل چه غذاهایی است؟

یک رژیم درمانی کافی شامل غذاهایی است که نیازهای اولیه ارگانیسم را در طول رژیم درمانی برآورده می کند و حذف آنها باعث می شود که نتوان نتیجه مطلوب را از رژیم درمانی به دست آورد. در بسیاری از مواقع مصرف برخی مواد غذایی باعث تشدید بیماری ها و به خطر افتادن وضعیت عمومی بدن و سلامتی می شود.

همچنین با توجه به نیاز بدن به مصرف این مواد، قطع مصرف آنها می تواند باعث آسیب به بدن شود، به همین دلیل توصیه می شود از غذاهای سالم حاوی مواد پروتئینی مناسب و مفید به عنوان جایگزین استفاده شود تا بتوان بیماری را کنترل و نیز تامین کرد. نیازهای روزانه بدن

یک رژیم درمانی مناسب شامل غذاهایی مانند پروتئین ها، کربوهیدرات ها، غذاهای حاوی فیبر، چربی های مورد نیاز بدن و آب کافی است، زیرا افزایش یا کاهش آنها می تواند روال کار بدن را مختل کند.

یک رژیم درمانی مناسب شامل چه مواردی است؟

رژیم غذایی صحیح و اصولی باید دارای مقدار کافی مواد معدنی و ویتامین باشد. توجه داشته باشید که مصرف غذاهای مختلف از گروه های مختلف هرم غذایی به شما کمک می کند تا مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن را به خوبی و به مقدار کافی دریافت کنید. البته باید توجه داشت که اگر کالری دریافتی بدن شما باشد رژیم لاغری اگر کمتر از 1200 کالری است باید برای سلامت بدن خود از قرص ها و مکمل های غذایی استفاده کنید.

مصرف آب

از آنجایی که حدود 70 درصد بدن انسان از آب تشکیل شده است، حتماً 8 تا 10 لیوان آب را در برنامه درمانی روزانه خود قرار دهید. همچنین اگر تمرین می کنید یا فعالیت های سنگین انجام می دهید، باید آب بیشتری مصرف کنید.

مصرف پروتئین

میزان مصرف پروتئین و نیاز بدن هر فرد به این ماده متفاوت است، به عنوان مثال زنان بالای 25 سال باید روزانه 25 گرم پروتئین دریافت کنند، اما میزان پروتئین دریافتی در مردان بالای 25 سال حدود 63 است. گرم مصرف پروتئین در رژیم غذایی بسیار مهم و توصیه می شود زیرا این ماده معدنی از از بین رفتن بافت عضلانی جلوگیری می کند و به ترمیم بافت هایی مانند پوست و دندان کمک می کند. منابع غنی از پروتئین عبارتند از: گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لوبیا خشک، تخم مرغ و آجیل خوراکی.

مصرف کربوهیدرات

از آنجایی که مصرف زیاد کربوهیدرات ها از خستگی جلوگیری می کند و تعادل مایعات بدن را به هم می زند، مصرف این مواد غذایی سرشار از این ماده به شدت توصیه می شود. به عنوان مثال، برای اطمینان از جذب کربوهیدرات، می توانید در یک روز 6 تا 11 وعده نان، غلات صبحانه، برنج و ماکارونی بخورید.

مصرف فیبر

هر فردی که رژیم دارد باید حداقل 20 تا 30 گرم فیبر در روز مصرف کند زیرا این ماده باعث عملکرد بهتر روده می شود. بنابراین اگر متقاضی یک رژیم غذایی صحیح و اصولی هستید، در وعده صبحانه یک فنجان غلات، یک عدد هویج متوسط، نصف فنجان لوبیا، یک گلابی و یک سیب متوسط ​​در میان وعده بخورید و نیاز شما به فیبر برطرف می شود.

چربی سوزی

توجه به این نکته ضروری است که مصرف چربی که توسط پزشک متخصص تغذیه تعیین می شود، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و وزن افراد را کاهش می دهد.

رژیم درمانی برای چه افرادی مناسب است؟

رژیم غذایی برای همه افراد در گروه های سنی مختلف مناسب و حتی ضروری است.

آخرین کلمه

رژیم غذایی سالم علاوه بر کاهش وزن به سلامت بدن نیز کمک می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی کاهش وزن و بهبود سلامت خود می توانید به کلینیک لادن مراجعه کنید.

منبع: https://clinicladan.com/dietaterapia

دیدگاهتان را بنویسید