رژیم غذایی ایتالیا چیست؟ کاهش وزن به سبک ایتالیایی را یاد بگیرید


رژیم ایتالیا در سال های اخیر توجه رسانه های مختلف را به خود جلب کرده است. تا جایی که به عنوان یکی از مهم ترین و موثرترین روش های کاهش وزن در دنیا معرفی می شود. گفته می شود با رعایت این رژیم می توانید لاغر شوید و از انواع غذاهای خوشمزه لذت ببرید.
اما آیا واقعا اینطور است؟
با ما همراه باشید تا جنبه های مختلف این رژیم را بررسی کنیم.

رژیم غذایی ایتالیا چیست؟

به هر کجای دنیا که سفر کنید، غذاهای لذیذ ایتالیایی را در منوی رستوران هایشان خواهید دید. غذاهایی مانند پاستا، سس هایی مانند سس آلفردو، نان سیر، اسپاگتی، پیتزا و بسیاری دیگر از غذاهای خوشمزه ایتالیایی هستند.
همچنین جالب است بدانید که غذاهای ایتالیایی یکی از پرطرفدارترین غذاها در میان غذاهای قومی در آمریکاست.

جالب اینجاست که طبق تحقیقات، 9 درصد از مردم ایتالیا دارای اضافه وزن هستند، اما در ایالات متحده، 32 درصد افراد دارای اضافه وزن هستند. این باعث شد رژیم ایتالیا طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

اما چگونه می توان هم از پیتزا و هم پاستا لذت برد و هم لاغر شد و هم خوش فرم شد؟

رژیم ایتالیا

طبق مطالعات انجام شده، رژیم غذایی ایتالیایی می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی و حتی سرطان کمک کند. با این حال، عمر طولانی تر و کیفیت زندگی برای فرد ایجاد می شود.

رژیم ایتالیایی یک رژیم غذایی محدود با منوی خاص نیست. این رژیم بر روی گروه خاصی از غذاها تمرکز ندارد و نیازی به حذف بسیاری از غذاهای سالم ندارد. بلکه هدف رژیم ایتالیایی مصرف غذاهای سالم در حد اعتدال است.

فواید رژیم ایتالیایی چیست؟

این رژیم فقط روی پاستا و پیتزا تمرکز نمی کند. اما در طول برنامه غذایی ایتالیایی خود باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

1. چربی سالم; قلب سالم

بدون چربی ها و روغن های سالم، نمی توانید قلب و عروق سالمی داشته باشید. استفاده از چربی های سالم در رژیم غذایی مدیترانه ای و در رژیم غذایی ایتالیایی بسیار مهم است. اما قبل از هر چیز باید در نظر داشت که نمی توان همه چربی ها را یکسان در نظر گرفت و برای سلامت ارگانیسم استفاده کرد.

در بسیاری از رژیم ها چربی های خوب مصرف نمی شود، اما در رژیم غذایی ایتالیایی، دریافت چربی های خوب در بدن به یک عادت خوب و سالم تبدیل شده است. در این رژیم استفاده از ماهی های چرب دو بار در هفته یک نکته ضروری است. همچنین مصرف برخی از انواع آجیل، روغن زیتون، روغن ماهی، روغن دانه ها مانند روغن کانولا در حد اعتدال ضروری است.

2. سبزیجات در رژیم غذایی ایتالیایی

یک جنبه مثبت هر برنامه کاهش وزن سالم این است که شما باید بیشتر از کربوهیدرات ها سبزیجات بخورید.
یکی از رازهای رژیم غذایی ایتالیایی توجه ویژه به مصرف سبزیجات است. طبق یک مطالعه در سال 2020، بیش از 60 درصد از ایتالیایی ها هر روز سبزیجات می خورند. جالب است بدانید برای این دوستداران پیتزا و پاستا، گوجه فرنگی پر مصرف ترین نوع سبزی است. اما علاوه بر گوجه فرنگی، آنها بسیاری از سبزیجات سبز دیگر را نیز می خورند.

3. بهبود سلامت بدن

یک رژیم غذایی ایتالیایی، اگر برای مدت طولانی دنبال شود، می تواند به بهبود سلامت ارگانیسم کمک کند.
این رژیم از دیرباز به عنوان یک سبک تغذیه سالم معرفی شده است. شواهد نشان می دهد که این رژیم غذایی سالم تر از سایر رژیم های غذایی غربی است. تحقیقات نشان می دهد که این رژیم به کاهش خطر مرگ، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، پیشگیری از سرطان، کاهش خطر بیماری های عصبی و دیابت کمک می کند.

4. وزن مناسبی داشته باشید

یکی دیگر از نتایج این رژیم داشتن وزن مناسب است. اگر می خواهید این کار را انجام دهید، بهترین راه این است که از این رویکرد تغذیه ای استفاده کنید. رژیم غذایی ایتالیایی به تدریج کاهش وزن مطلوب را ایجاد می کند. اما در این رژیم، بدن با چالش جدی مواجه نیست. (منبع)

5. وعده های غذایی کوچکتر

با رفتن به رستوران های ایتالیایی می بینید که غذای کمتری برای سرو تهیه می کنند. سس های ایتالیایی نیز بسیار سبک تر از سس های سایر مناطق هستند. برای این کار ماکارونی را می بینیم که در یک سس مخصوص فرو رفته است. این سس ها سبک تر هستند و در کنار آن گوشت کمتر و سبزیجات بیشتری خواهید دید.

مقدار غذا در وعده های غذایی در این رژیم کم است اما شامل چند وعده غذایی است. جالب است بدانید که حجم پاستا برای یک وعده یک نفر نصف یک وعده ماکارونی برای یک نفر در سایر نقاط جهان است.

دانستن (کسب، به دست آوردن) تکنیک های امروزی که از رژیم ایتالیا آمده است

این رژیم ویژگی های منحصر به فردی دارد. بعداً در مورد آنها بیشتر خواهید آموخت.

آهسته و با لذت غذا بخورید

مردم کشورهای مدیترانه ای از غذای خود با آرامش و شادی در کنار دوستان خود لذت می برند. اگر شما هم می خواهید فیتنس ایتالیایی انجام دهید، باید با آرامش غذا بخورید.
جالب اینجاست که یکی از عادات غذایی سالم آنها این است که قبل و بعد از غذا راه می روند و در این مدت با هم صحبت می کنند.

غذاهای متنوع داشته باشید

منوی غذاهای ایتالیایی بسیار متنوع است. در این رژیم از انواع میوه ها، سبزیجات، مرغ، روغن زیتون، حبوبات، لبنیات، غلات کامل و گوشت قرمز به میزان متعادل استفاده می شود.

زمان مناسب برای شام

این برنامه شام ​​چیزهای بیشتری دارد، اما نباید خیلی دیر خورده شود. این به جلوگیری از هضم غذا کمک می کند. معمولا برای این غذا از گوجه فرنگی همراه با پاستا یا انواع سبزیجات با سس های مخصوص به همراه یک تکه گوشت یا یک تکه ماهی استفاده می شود. به جای نوشیدنی های مضر از یک لیوان آب نیز استفاده می شود.

رژیم ایتالیا

یک صبحانه کوتاه در رژیم غذایی ایتالیایی

ایتالیایی ها روز را با یک صبحانه کوتاه شروع می کنند. این صبحانه شامل مقداری غلات کامل و یک فنجان قهوه با شیر است. گاهی اوقات حتی یک کلوچه را با مقداری غلات جایگزین می کنند.

ناهار

ناهار می تواند در نقاط مختلف جهان متفاوت باشد. در رژیم ایتالیا، این وعده از دو بخش تشکیل شده است. به عنوان مثال، گاهی اوقات یک سالاد با یک ساندویچ یا یک بشقاب پاستا یا یک بشقاب سبزیجات با یک تکه ماهی یا مرغ برای ناهار سرو می شود.

میان وعده رژیمی ایتالیایی

تنقلات نقش مهمی در انرژی بخشیدن به بدن دارند. در رژیم غذایی این کودکان اغلب به جای غذاهایی مانند کلوچه و کیک از غذاهای سالم مانند میوه و ماست استفاده می شود. اما برای بزرگسالان، میان وعده ها شامل نوشیدنی هایی مانند قهوه، لاته یا کاپوچینو است.

به تعادل در رژیم غذایی توجه کنید

طرز تهیه غذای ایتالیایی بسیار ساده است. اما به کیفیت آنها توجه زیادی می شود:
1. غذاها نباید خیلی چرب باشند
2. کربوهیدرات کافی دریافت کنید
3. گوشت به اندازه کافی در آنها استفاده شود

حجم غذاهای ایتالیایی کم است. مگر اینکه آخر هفته ها غذای بیشتری داشته باشند. اما در روزهای دیگر هفته، تغذیه سالم را ترویج می کنند و غذاهای مضر مصرف نمی کنند. آنها اغلب غذای خود را با روغن زیتون طبخ می کنند. اما اغلب غذاهای کم چرب را ترجیح می دهند.

از غذاهای تازه و سالم استفاده کنید

رژیم غذایی ایتالیایی سرشار از فیبر است. این می تواند به شما کمک کند مدت بیشتری سیر بمانید. همچنین به شما کمک می کند کالری کمتری بسوزانید.
استفاده از سرکه بالزامیک در این رژیم، علاوه بر اینکه طعم بهتری به غذا می دهد، کالری بیشتری نیز می سوزاند.

غذاهایی مانند کنگر فرنگی، سبزیجات، ماهی تازه، لیمو و سایر غذاهای سالم نیز به وفور استفاده می شود. معمولا خیلی ساده طبخ می شوند و از محصولات کاملا ارگانیک استفاده می کنند. معمولا غذاهای آماده تهیه نمی کنند و این سبک را به نسل های بعدی منتقل می کنند.

به موقع غذا نخورید

جالب است بدانید که ایتالیایی ها هرگاه احساس سیری کنند، دست از غذا خوردن برمی دارند. همانطور که گفته شد آنها بدون استرس و بدون عجله غذا می خورند. در نتیجه، فرصتی برای بدن خود ایجاد می کنند تا پیام سیری را از معده به مغز ارسال کند. آنها همچنین از یک فنجان قهوه یا چای با هم لذت می برند.

آنها علاوه بر عادات غذایی سالم، بسیار فعال و پرانرژی هستند. این امر به ویژه در مناطق شهری احساس می شود. آنها زمان زیادی را به پیاده روی و دوچرخه سواری می گذرانند. با این حال، طبیعی است که اکثر آنها اندام متناسبی داشته باشند.

آیا رژیم ایتالیا برای همه موثر است؟

این سبک تغذیه می تواند یک سبک تغذیه سالم باشد. آنها مقدار کمی غذا می خورند و هنگام تماشای تلویزیون یا کار با رایانه عادت به خوردن میان وعده ندارند.
آنها از گزینه های تغذیه سالم تری به جای موارد مضر استفاده می کنند. اما از آنجایی که ما هنوز از میزان متعادل مواد مغذی برای بدن خود آگاه نیستیم، بهتر است برای کاهش وزن از رژیم غذایی تنظیم شده توسط متخصص تغذیه کمک بگیریم. به طور کلی، بهتر است خودسرانه از برنامه های غذایی مختلف پیروی نکنید.

این مقاله توسط ویراستاران از منابع مختلف گردآوری شده است و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما هیچ گونه تاکید یا رد بر این موضوع را تضمین نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید