سلامت روده با مصرف غذاهای گیاهی تضمین می شود


محققان می گویند بین باکتری های روده و الگوهای غذایی ارتباط وجود دارد و رژیم غذایی نقش مهمی در حفظ آن دارد. سلامت روده و بیماری های گوارشی مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را درمان کنید.

اصطلاح «میکروبیوتای روده» به تریلیون‌ها باکتری و میکروارگانیسمی اطلاق می‌شود که در داخل روده زندگی می‌کنند، بر نحوه جذب مواد مغذی در غذا و عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارند و حتی احتمال اضطراب را تعیین می‌کنند.
شواهد رو به رشد تأثیر را نشان می دهد باکتری های روده سلامت انسان بیش از آن چیزی است که دانشمندان قبلاً تصور می کردند. تعادل بین باکتری های مفید و مضر در روده بر فشار خون، روند پیری و احتمال اضطراب و افسردگی تأثیر می گذارد.

بررسی رابطه بین رژیم غذایی و باکتری های روده:

محققان هلندی بررسی کردند که کدام گروه های غذایی بیشترین تأثیر را در ذخیره سازی دارند سلامت روده داشتن.
برای این مطالعه، نمونه‌های مدفوع از هر شرکت‌کننده جمع‌آوری شد و از آنها خواسته شد تا پرسشنامه‌ای در مورد عادات غذایی خود تکمیل کنند.

سلامت روده با مصرف غذاهای گیاهی تضمین می شود

مصرف غذاهای گیاهی برای سلامت روده مفید است.

نتایج این مطالعه نشان داد که اگر در رژیم غذایی بر مصرف آجیل، میوه، سبزیجات و حبوبات بیشتر از پروتئین حیوانی تاکید شده است، مصرف غذاهای حیوانی مانند ماهی، مرغ و لبنیات کم‌چرب در حد اعتدال و گوشت قرمز و گوشت مصرف شود. باید مصرف شود محصولات فرآوری شده و شیرینی ها را محدود کنید سلامت روده و شرایط باکتری های داخل بهبود می یابد.
مصرف حبوبات، ماهی و آجیل کاهش می یابد باکتری های مضر روده و مصرف حبوبات، سبزیجات، میوه ها، ماهی و آجیل با افزایش باکتری های ضد التهابی همراه است. مصرف زیاد گوشت قرمز، فست فود و کربوهیدرات های تصفیه شده با کاهش باکتری های مفید روده و افزایش التهاب همراه است.
مصرف غذاهای گیاهی باعث افزایش تولید اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFA) توسط باکتری های روده می شود. SCFA فواید زیادی برای متابولیسم دارد. این اسیدهای چرب در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو و سایر بیماری های التهابی روده کمتر است.

منبع:

ارائه شده در هفته اتحادیه اروپا گوارش (UEG) در بارسلون، اسپانیا، 2019.

دیدگاهتان را بنویسید