طرز تهیه انواع دمنوش برای آرامش اعصاب


از کاهش استرس گرفته تا درمان های مراقبت از پوست، دمنوش های گیاهی می توانند فواید باورنکردنی برای بدن ما داشته باشند. برخی از چای ها ترکیبی از گیاهان مختلف هستند که به طور خاص سیستم عصبی ما را هدف قرار می دهند و به کاهش و تعادل سطوح استرس کمک می کنند. اما کدام دمنوش های گیاهی برای رهایی از استرس مفید هستند؟ ما دنیای چای ها را مرور کرده ایم و اینجا هستیم تا بهترین چای را برای آرام کردن اعصابتان به شما معرفی کنیم.

بهترین چای برای آرامش اعصاب

بسیاری از گیاهان حاوی انواع مختلفی از ترکیبات ضد التهابی طبیعی هستند که می توانند به عنوان چای برای آرام کردن اعصاب مصرف شوند. بوییدن عطر چای نیز می تواند به کاهش سطح استرس و ایجاد خلق و خوی آرام تر کمک کند. در این قسمت سه تا از بهترین دمنوش ها را برای آرامش اعصاب معرفی کرده ایم.

  • چای اسطوخودوس

عصاره اسطوخودوس از دیرباز در رایحه درمانی برای تقویت آرامش استفاده می شود. اخیراً تحقیقی در مورد خواص اسطوخودوس انجام شده است. به این ترتیب 60 سالمند مجبور به نوشیدن چای اسطوخودوس شدند و نتیجه نشان داد که این افراد با کاهش نمره اضطراب خود از آرامش عصبی بالایی برخوردار بودند.

  • چای کاه جو دوسر

در طب سنتی از چای جو دوسر برای کمک به آرامش و کاهش خستگی استفاده می شود. مطالعه ای روی سالمندان نشان داد که چای جو دوسر به بهبود تمرکز و تمرکز آنها کمک می کند.

اکثر مردم گلاب را به عنوان رویه به کیک، مربا و حتی چای داغ اضافه می کنند. گلبرگ های رز منبع خوبی از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین های C، A و E هستند و می توانند در آرامش اعصاب مفید باشند.

استفاده از هر کدام از این دمنوش ها در برنامه رژیم لاغری بسیار موثر است، زیرا دلیل برخی از بولیمیا استرس و اضطراب است که باعث افزایش وزن ما می شود.

4 دمنوش گیاهی ضد استرس و اضطراب

در این قسمت 4 دمنوش گیاهی را معرفی کرده ایم تا علاوه بر لذت بردن از طعم و عطر این دمنوش های گیاهی، از مزایای کاهش استرس و اضطراب نیز بهره مند شوید.

امروزه بسیاری از مردم چای بابونه را به عنوان یک چای لاغری بسیار موثر قبل از خواب می شناسند. با این حال، این گیاه به طور سنتی برای کاهش استرس و اضطراب استفاده می شود. بابونه استرس را در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر کاهش می دهد.

  • چای لیموناد

برخی از مطالعات انسانی نشان می دهد که آب لیمو تأثیر مثبتی بر خلق و خو و استرس دارد. در حال حاضر برای کاهش استرس و اضطراب می توانید از بادرنجبویه به شکل چای، کپسول، قرص استفاده کنید.

  • چای نعنا

بر اساس تحقیقات، نعناع فلفلی می تواند به کاهش استرس، رفع ناراحتی معده، رفع یبوست، تقویت سیستم ایمنی و افزایش تمرکز کمک کند. بوی نعناع نیز تاثیر مثبتی در کاهش اضطراب و استرس دارد.

  • چای سنبل الطیب

برای احساس نشاط در صبح، باید شب قبل عمیق بخوابید. چای سنبل الطیب به طور گسترده ای برای کاهش استرس و کمک به بهبود کیفیت خواب استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن چای سنبل الطیب نیم ساعت قبل از خواب به شما کمک می کند تا احساس آرامش کنید.

طرز تهیه چای برای آرام کردن اعصاب

در این قسمت دستوری برای آرام کردن اعصاب آماده کرده ایم که نه تنها استرس را کاهش می دهد بلکه سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند. اما ابتدا باید بدانید که بابونه با وارفارین (کومادین) تداخل دارد. بنابراین، اگر از داروهای شیمیایی استفاده می کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

عناصر:

آب جوش: 4 پیمانه

بابونه: 1 قاشق غذاخوری

زنجبیل تازه رنده شده: نصف قاشق چایخوری

لیمو: 1 قاچ

عسل: 1 قاشق چایخوری

آب جوش، بابونه، زنجبیل، لیمو و عسل را در یک قوری مقاوم در برابر حرارت مخلوط کنید و اجازه دهید 15 دقیقه دم بکشد.

چای برای رفع بیقراری

در حالی که تهیه یک فنجان چای ممکن است کار کوچکی به نظر برسد، اما می تواند سبک زندگی ما را تغییر دهد. در روزهایی که به تسکین و آرامش روح، جسم و روح نیاز داریم، می توانیم از چای اسطوخودوس با گل های معطر بابونه کمک بگیریم. این ترکیب برای آرام کردن سیستم عصبی معجزه می کند.

هزاران سال است که مردم به قدرت این دو گیاه اعتقاد دارند. در زمان های قدیم، گیاه بابونه در اسپانیا به سیب کوچک معروف بود و مردم آن را به عنوان چای برای کاهش استرس می نوشیدند. علاوه بر این، مصریان باستان از گیاه اسطوخودوس به عنوان یک داروی گیاهی برای تقویت آرامش استفاده می کردند. بنابراین، با مخلوط کردن اسطوخودوس و بابونه به عنوان یک چای برای آرام کردن اعصاب، از مزایای مدیریت استرس بیشتری برخوردار خواهید شد.

عناصر

1 قاشق چایخوری گل اسطوخودوس خشک

1 قاشق چایخوری بابونه خشک شده

1 قاشق چایخوری برگ چای سبز

4 فنجان آب، در حال جوش

تمام مواد گیاهی را داخل قوری بریزید و بگذارید 6 دقیقه در آب جوش دم بکشد. سپس عسل یا برش های لیمو را برای طعم دادن به آن اضافه کنید.

سوالات متداول

بهترین زمان استفاده از چای برای آرام کردن اعصاب چه زمانی است؟

می توانید تمام روز از آن استفاده کنید، اما قبل از خواب بهترین زمان برای استفاده از آن است. زیرا خواب راحت تری به شما می دهد و تاثیر بسزایی در کاهش استرس و اضطراب دارد.

به جز چای، چه عوامل دیگری می توانند استرس را کاهش دهند؟

ورزش و تحرک، رفتن به دل طبیعت، گوش دادن به موسیقی ملایم، نفس های عمیق و یوگا در کنار نوشیدن چای بسیار موثر است.

چکیده

گاهی اوقات سبک زندگی مدرن ما را دچار استرس و اضطراب می کند. چنین مواقعی می توانستیم قهوه بخوریم. اما متاسفانه این نوشیدنی به دلیل سطح کافئین آن استرس ما را افزایش می دهد. نوشیدن چای آرام بخش اعصاب مانند گل رز، بادرنجبویه، نعناع فلفلی و سنبل الطیب می تواند به شما انرژی و شادابی بدهد و در عین حال سطح استرس شما را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید