فشار خون بالا را با 5 محلول کاملاً در دسترس درمان کنید


درمان فشار خون بالا بسیار مهم است. زیرا اگر فشار خون بالا درمان نشود، می تواند منجر به مشکلاتی مانند موارد زیر شود:
حمله قلبی
سکته
طول عمر کوتاه تر
زمینه بیماری های قلبی عروقی
بنابراین باید راهکارهایی برای درمان و کنترل آن اتخاذ کرد. با این حال، اغلب توصیه می شود که این محلول ها زیر نظر پزشک باشد. همچنین، درمان های خانگی باید به صلاحدید پزشک انجام شود. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به طور کامل موارد زیر را بررسی کنیم:
علت فشار خون بالا
علائم فشار خون بالا
درمانهای خانگی
پیشگیری از فشار خون بالا

علل فشار خون بالا چیست؟

برای درمان فشار خون بالا، ابتدا باید علل ایجاد آن را بشناسید:

  • سن
  • درجه حرارت
  • اضافه وزن داشتن
  • مشکلات کلیوی
  • اختلالات عروقی کلاژن
  • استرس ناشی از استرس و اضطراب
  • عوارض سیگار و نیکوتین
  • عوارض جانبی برخی از انواع داروها
  • عوارض جانبی داروهایی مانند ماری جوانا و کوکائین
  • رژیم غذایی ناسالم و مصرف زیاد فست فود یا غذاهای چرب و شور

علائم فشار خون بالا چیست؟

درمان فشار خون بالا
  • خستگی
  • حالت تهوع
  • خون دماغ
  • تاری دید و مشکلات بینایی
  • شروع ناگهانی سردرد و سرگیجه
  • گرگرفتگی و سوزن سوزن شدن در دست و پا

راهکارهایی برای درمان فشار خون بالا

همانطور که می بینید اضافه وزن و رژیم غذایی دو مورد از مهم ترین عواملی هستند که باعث افزایش فشار خون می شوند.
در ابتدای متن الف عوارض خطرناک فشار خون بالا در بالا ذکر کرده ایم.
با توجه به نیاز به این مشکل در زیر راهکارهایی برای کاهش فشار خون بیان می کنیم. اما هیچ یک از آنها را نباید تنها راه حل دانست. فقط در صورت تایید پزشک می توانید از آنها استفاده کنید.
با ما بمان.

1. مصرف نمک را متوقف کنید

اگر می خواهید فشار خون خود را در اسرع وقت کاهش دهید، باید از این به بعد نمک غذا و تنقلات را حذف کنید. باید بدانید که نمک یکی از مهم ترین عوامل است بروز بیماری های قلبی و مغزی است.

2. پتاسیم بیشتر; سدیم کمتر

پتاسیم یکی از مواد معدنی است که به تنظیم سدیم اضافی در بدن و عروق کمک می کند. در نتیجه درمان فشار خون بالا منجر می شود.

در رژیم های غذایی امروزی، به ویژه برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند، تاکید بیشتر بر پتاسیم و کمتر بر سدیم است. پتاسیم در غذاهایی مانند موز و سیب زمینی یافت می شود. برای دریافت پتاسیم بیشتر می توانید از منابع غذایی زیر استفاده کنید:

  • ماهی سالمون
  • محصولات لبنی مانند شیر و ماست
  • مصرف آجیل به خصوص بادام
  • سبزیجات از جمله خیار، کرفس، سیب زمینی، کدو حلوایی، کرفس و گوجه فرنگی
  • میوه هایی از جمله آووکادو، موز، پرتقال، گریپ فروت، طالبی، زردآلو و برگ زردآلو

3. کاهش وزن

درمان فشار خون بالا

اگر می خواهید گام بزرگی در جهت درمان فشار خون بالا بردارید، باید یک رژیم غذایی مناسب را شروع کنید تا به وزن مناسب بدن خود برسید. همچنین به کاهش فشار خون کمک می کند. برای این کار از راه حل های زیر کمک بگیرید:

  • آب بیشتری بنوشید
  • سبزیجات کم کالری مانند اسفناج، کاهو و خیار (هر زمان که گرسنگی کاذب دارید) بخورید.
  • روزانه پیاده روی کنید
  • وعده های غذایی خود را چند برابر کنید اما حجم آنها را کاهش دهید
  • یه شام ​​سبک بخور
  • مصرف پروتئین را فراموش نکنید
  • شب ها به اندازه کافی بخوابید
  • غذاهای شیرین و شیرین را حذف کنید
  • از این به بعد فست فود نخورید (حتی فست فودهای خانگی پرچرب هستند)
  • چربی های گیاهی سالم را جایگزین چربی های حیوانی کنید (اما کمتر بخورید)
  • به جای آب میوه از انواع میوه ها استفاده کنید

4. سیگار و الکل را کنار بگذارید

سیگار کشیدن می تواند فشار خون را خیلی سریع افزایش دهد و باعث مشکلات قلبی شود.
اگر همیشه از سیگار یا تنباکو استفاده کنید، در نهایت عروق شما آسیب می بیند. رگ های خونی باریک می شوند که منجر به فشار خون بالا می شود. سیگار کشیدن بر فشار خون نیز تأثیر می گذارد.

از سوی دیگر، جالب است بدانید که 16 درصد از افرادی که مشروبات الکلی مصرف می کنند، فشار خون بالایی دارند. توقف آنها در عرض چند روز اثرات خوبی خواهد داشت فشار خون بالا را کاهش دهید خواهم ساخت.

5. استرس و اضطراب را برای درمان فشار خون کنترل کنید

شاید بارها شنیده باشیم که فردی به دلیل شرایط استرس زا و پرتنش دچار فشار خون بالا یا به اصطلاح فشار خون پایین شده است.
فشار خون بر اساس این شرایط می تواند تغییر کند. در واقع استرس را می توان یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد فشار خون بالا دانست. برای کاهش فشار خون باید از راهکارهای آرام سازی استفاده کرد:

  • مدیتیشن و یوگا
  • ورزش و فعالیت بدنی روزانه
  • از موسیقی آرام بخش استفاده کنید
  • با حیوانات خانگی مشغول باشید
  • روابط سالم
  • از جمعه های شاد کمک بگیرید

پیشگیری از فشار خون بالا

برای درمان فشار خون بالا و جلوگیری از بروز آن، باید از راهکارهای زیر استفاده کرد:

  • رژیم غذایی مناسب
  • وزن مناسب داشته باشید
  • شکر را بردارید
  • مصرف نمک را کاهش دهید و آن را حذف کنید
  • فشار خون خود را به طور منظم چک کنید
  • از غذاهای غنی از پتاسیم و منیزیم بیشتر استفاده کنید
  • مصرف ماهی های چرب
  • ورزش و فعالیت بدنی روزانه متناسب با شرایط بدنی خود داشته باشید
  • از غذاهای پرفیبر مانند سبزیجات، حبوبات، میوه ها و غلات کامل استفاده کنید

نتیجه

درمان فشار خون بالا با راهکارهای ذکر شده به راحتی امکان پذیر است. اما باید در نظر داشته باشید که گاهی علاوه بر تغییراتی که گفته شد، باید از داروها نیز استفاده کنید. اگر پزشک داروهایی برای تنظیم فشار خون تجویز کند، باید به موقع و در دوز مشخص شده مصرف شود. دوز دریافتی را به هیچ وجه افزایش یا کاهش ندهید. زیرا عوارض زیادی خواهد داشت.

این مقاله توسط ویراستاران از منابع مختلف گردآوری شده است و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما هیچ گونه تاکید یا رد بر این موضوع را تضمین نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید