لاغری با طب سنتی لاغری با طب سنتی با روش مزاج: من و رژیم


آیا راه های زیادی را برای کاهش وزن امتحان کرده اید؟ ممکن است رژیم های عجیب و غریب را دنبال کرده باشید و گرسنگی داشته باشید یا با ورزش های شدید برای کاهش وزن بدن خود را تحت فشار گذاشته باشید. آیا می دانید چرا پاسخ مورد نظر را نگرفتید و همچنان اضافه وزن دارید؟ در این مقاله قصد داریم شما را با طب سنتی آشنا کنیم. رژیم لاغری در طب سنتی باعث می شود که ماهیت بدن خود را بهتر بشناسید و از طریق این آگاهی بتوانید پاسخ خود را بگیرید و وزن خود را کاهش دهید.

برنامه غذایی کاهش وزن با طب سنتی چگونه عمل می کند؟

در طب سنتی مبنای سنجش افراد مزاج آنهاست. این دارو افراد را به 4 نوع مزاج تقسیم می کند که هر کدام ویژگی های خاصی دارند و تاثیر مستقیمی بر چاقی یا لاغری دارند. در بین این 4 نوع مزاج، نوع دمو و بلغم باعث افزایش وزن و بزرگ شدن شکم می شود در حالی که صفرا و سوداوی باعث کاهش وزن می شود.

  • نوع اول: گرم و مرطوب (دمو)
  • نوع دوم: گرم و خشک (صفرا)
  • نوع سوم: سرد و مرطوب (بلغمی)
  • نوع 4: سرد و خشک (سودا)

بنابراین، اولین قدم برای کاهش وزن این است که بدانید در کدام دسته قرار خواهید گرفت. پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید از این طریق لاغر شوید حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید. زمانی که نوع چاقی را مشخص کردید، نوبت به رفع آن می رسد. در این صورت برای کسانی که طبیعت بلغمی دارند، بهترین رژیم لاغری طب سنتی می تواند شامل غذاهایی باشد که معده و هضم غذا را گرم می کند و رطوبت بدن را کاهش می دهد. و برای کسانی که دمو هستند، طبیعت مرطوب خود را بازیابی کنید. با بازگشت به بدن، انرژی، اشتها و چربی سوزی به فرد باز می گردد. برای درک بهتر این موضوع، فردی چاق را تصور کنید که مدام می‌خوابد، تمایلی به کار ندارد، بیشتر بی‌حال است و اشتهای زیادی دارد. هنگامی که آرامش خود را به دست آوردید، انرژی بیشتری به دست می آورید، یک رژیم غذایی متعادل می خورید و فعال تر می شوید. در زیر به معرفی ویژگی های مهم خلق و خوی افراد چاق می پردازیم.

کاهش وزن با طب سنتی و مزاج

ویژگی های مزاج بلغمی (سرد و تر)

از ویژگی های افراد بلغمی می توان به مزاج، چاقی، چربی زیاد و یبوست اشاره کرد. البته زود خسته شدن، خواب زیاد، کم پشت بودن موها و احساس سرما در تمام فصول از دیگر ویژگی های این طبیعت است.

ویژگی های مزاج دمو (گرم و مرطوب)

ویژگی های متمایز افراد دارای نوسانات خلقی، اندام پر، تمایل به چاقی، خواب عمیق، اشتهای زیادی دارند. این افراد برخلاف بلغم، یبوست و نفخ ندارند و اگر رطوبت بدنشان متعادل باشد، وزن خود را نیز کاهش داده و عملکرد بدن خود را بهبود می بخشند.

اگر هنوز به وزن ایده آل خود نرسیده اید با کمک طب سنتی و علم مزاج می توانید این آرزو را محقق کنید.

چه غذاهایی در رژیم غذایی طب سنتی وجود دارد؟

آگاهی از مزاج این امکان را به شما می دهد که ظرف 40 روز آن را تغییر دهید و بنابراین می توانید از رژیم های غذایی مختلف یا حتی رژیم لاغری طب سنتی استفاده کنید. از این رو در زیر قصد داریم شما را با غذاهایی آشنا کنیم که باعث می شوند طبیعت خود را بازیابید.
در ادامه فهرستی از غذاهایی که افراد دارای مزاج سرد و مرطوب می توانند برای تغییر مزاج مصرف کنند و در رژیم غذایی طب سنتی برای کاهش وزن استفاده کنند، آورده شده است. لازم به ذکر است که برخی از غذاهای ناسالم را می توان با استفاده از موادی مصرف کرد که ماهیت آنها را خنثی می کند.

غذای ناکافی برای افراد دارای مزاج بلغمی غذاهای مناسب برای افراد بلغمی مزاج

گوشت گاو و گوساله، انواع گوشت های سفید گوشت شتر، بوقلمون، گوسفند، شتر گوشت
میوه های کلسیم، ماندارین، کیوی، گرما، خیار میوه همه میوه های شیرین و رسیده میوه
انواع لبنیات محصولات لبنی دارچین، زنجبیل، زعفران، جوز هندی، فلفل، خردل، سیر و موسیر ادویه ها
انواع سرکه، ترشیجات ترشیجات شلغم، چغندر، کلم، ساقه کرفس، نعنا، ریحان، جعفری، مرزه، شوید، تره فرنگی سبزیجات
کدو تنبل، قارچ سبزیجات نخود فرنگی، لوبیاچیتی، بشقاب عدس لوبیا
چای، جو، لوبیا سبز، قهوه، نسکافه بادام زمینی بادام، گردو، فندق، پسته، کنجد، کنجد آجیل‌ها
غذاهای چرب، فست فودها، غذاهای منجمد، شیرینی ها و نوشابه ها دیگر گوشت کبوتر، سار، گنجشک دیگر

برای کسانی که مزاج گرم و مرطوب دارند یا حالت دمو دارند، فهرستی از غذاهای مفید وجود دارد که می توانند رطوبت بدنشان را متعادل کنند و همچنین روند کاهش وزنشان را تقویت کنند. لازم به ذکر است که برخی از غذاهای ناسالم را می توان با استفاده از موادی مصرف کرد که ماهیت آنها را خنثی می کند.

غذای ناکافی برای افرادی که تغییرات خلقی دارند غذای مناسب برای افراد دارای نوسانات خلقی

انواع نمک ترشیجات انار، سیب با پوست و دانه، خیار بدون پوست، توت، شاه توت، زرشک میوه
کره، ماست، خامه محصولات لبنی دارچین، زنجبیل، زعفران، جوز هندی، فلفل، خردل، سیر و موسیر ادویه ها
سس، ماکارونی، چای، قهوه، رطب، خرما، نسکافه، ادویه تند، نوشابه بادام زمینی لیمو، کاهو سبزیجات
شیرینی ها، غذاهای چرب، تخم مرغ، فست فودها، غذاهای نشاسته ای، آب یخ دیگر عدس را رد کنید لوبیا

دیدگاهتان را بنویسید