هر آنچه که باید در مورد حرکت ساعد بدانید (راهنمای تمرین + عضلات درگیر در تمرین)


حرکت ساعد و اطلاع از نحوه انجام این حرکت موارد کلی است که در این مقاله قصد بررسی آن ها را داریم. اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید، حتما باید با باشگاه برای تقویت عضلات و اندام های مختلف بدن خود شریک شوید.

وارد اپلیکیشن شوید

روی دکمه بالا کلیک کنید و برنامه رایگان Mint را دانلود کنیدمی توانید وارد قسمت “Reach fitness” شوید و پس از پاسخ به چند سوال، برنامه ای متناسب با شرایط خود دریافت کنید.

در بخش تناسب اندام اپلیکیشن Mint منتظر شما هستیم!

در بخش تناسب اندام اپلیکیشن Mint منتظر شما هستیم!

به طور کلی بحث ورزش و باشگاه بسیار حائز اهمیت است و برای اینکه بتوانیم حرکات موجود در برنامه بدنسازی را با دقت کافی انجام دهیم لازم است تعدادی اطلاعات کلی در مورد حرکات مورد نیاز و تمرینات اولیه این کار بدانیم. ورزش.

حرکت دادن ساعد سیم یکی از آن حرکاتی است که معمولاً اگر به باشگاه بروید انجام می دهید. این جنبش تقسیمات خود را دارد و افراد زیادی تلاش می کنند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته ایم اطلاعات کلی در مورد حرکت ساعد و نحوه صحیح انجام این حرکت را مرور کنیم. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند از ورزش و زمان خود نهایت استفاده را ببرید. با ما بمان.

اطلاعات کلی در مورد حرکت ساعد

حرکت جلو بازو یکی از حرکات اصلی و حیاتی در رشته بدنسازی و برای آن دسته از افرادی است که در ورزش دیگری نیاز به بالاتنه بسیار قوی دارند. برای اینکه از این حرکت نتیجه بگیرید باید به صورت اصولی آن را انجام دهید و عضلات اصلی مانند عضلات دوسر بازو یا ساعد را درگیر این حرکت کنید. نکته مثبت این است که غذاهای شیرین و ناسالم را از رژیم غذایی شما حذف می کند و مشکلاتی در اندام فوقانی ایجاد نمی کند.

برای انجام این حرکت به یک دستگاه نیاز دارید. این وسایل معمولا در تمامی باشگاه ها به راحتی یافت می شوند و با استفاده از آن ها می توانید قدرت بدنی خود را در اندام فوقانی افزایش دهید و به راحتی فرم و اندام مورد نظر خود را بدست آورید. این دستگاه ها معمولا دارای لوازمی مانند میله تخت، میله V، طناب و امثال آن هستند. معمولاً می توانید راه های مختلفی را برای انجام حرکت رو به جلو بازوی سیم امتحان کنید. بیایید با هم نگاهی به برخی از این حرکات بیندازیم.

حرکات مختلفی را می توانید با این حرکت امتحان کنید

این تمرین معمولاً دارای تقسیمات متعددی است و بسته به عملکرد و نوع انتظاری که ورزشکار از اندام های درگیر در این حرکت دارد، می توان یک یا چند نمونه مختلف را امتحان کرد.

  1. حرکت جلوی کابل ثابت با یک نوار استاندارد

این حرکت در واقع رایج ترین حرکتی است که می توان با نام ساعد امتحان کرد. در این تمرین، سیم مهار را به سمت پایین قرار دهید. سپس در مقابل دستگاه کاملا صاف بایستید، زانوهای خود را کمی خم کنید و با دو دست میله را به سینه نزدیک کنید. آرنج ها باید در این حرکت قفل شوند و نباید حرکت کنند.

  1. سیم بازوی جلو با طناب

سیم کشی با طناب

سیم کشی با طناب

همچنین این حرکت باید در حالت ایستاده و در حالتی انجام شود که دست ها و باسن کاملاً به هم نزدیک باشند و پاها به اندازه عرض شانه از هم باز باشند. اگر بخواهیم نمونه مشابهی را در این زمینه انتخاب کنیم، می توانیم یک چکش با دمبل برای جلو بردن آن انتخاب کنیم.

  1. بازوی جلو با یک دست همسطح شود

بازوی جلو با یک دست همسطح شود

بازوی جلو با یک دست همسطح شود

حرکت سوم به صورت ایستاده انجام می شود، اما فشار نسبتاً بیشتری نسبت به دو نمونه بالا دارد. معمولاً بهتر است این حرکت را با دسته D روی این دستگاه انجام دهید و با یک دست انجام دهید. تمرکز اصلی این تمرین بیشتر بر روی عضلات دوسر بیرونی است که به نوبه خود باعث افزایش میزان عملکرد و فشار روی این عضلات می شود.

هنگام انجام حرکت به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر بخواهیم به طور کلی به این موضوع نگاه کنیم، صبر عامل اصلی در انجام این حرکت است که ماهیچه های بالاتنه را تراشیده و شما را یک قدم به اندام مورد نظر نزدیک می کند. معمولاً این تمرین باید با وزنه ای سبک تر از آنچه می توانید انجام دهید تا میزان آسیب به اندام های درگیر کاهش یابد. صبر و دقت در انجام صحیح حرکات از دلایل موفقیت در رشته بدنسازی است.

فواید حرکت ساعد

طبق تحقیقات ACE (انجمن ورزش آمریکا)، این حرکت یکی از موثرترین تمریناتی است که می توانید برای فعال کردن عضلات دوسر بازو و تمرکز روی پشت رینگ انجام دهید.

توجه داشته باشید که عضلات دوسر قوی به چند دلیل مهم هستند. وظیفه اصلی این عضلات کمک به خم شدن آرنج و چرخش بازو است. این ماهیچه ها همچنین به بدن کمک می کنند تا بازو را بلند کند، آن را به طرفین باز کند و در حالی که آن را در آغوش گرفته است، منقبض شود.

ناگفته نماند که بدون این عضلات قدرتمند، بلند کردن، کشیدن یا هل دادن اجسام سنگین ممکن نیست. بعد از این فواید عملی، تمرین ساعد به رشد عضلات این قسمت یعنی عضله دوسر کمک می کند. بنابراین، اگر می خواهید آستین پیراهن خود را تنگ تر کنید، این تمرین را توصیه می کنیم!

چه عضلاتی در تمرین ساعد نقش دارند؟

این تمرین در درجه اول برای عضله دوسر بازو است، یعنی عضله دوسر جلوی بازو که به عضله نزدیک آرنج تبدیل می شود.

این تمرین همچنین عضله براکیالیس را که در زیر عضله دو سر بازو قرار دارد و همچنین عضله بالای بازو و پشت (دور شانه) را آشکار می کند. همچنین باید اضافه کنیم که از آنجایی که لازم است بالاتنه در حین حرکت ثابت بماند، عضلات مرکزی بدن نیز درگیر هستند.

اشتباهات رایج هنگام ورزش

هنگامی که در حال تکمیل یک حرکت هستید، تعدادی اشتباه وجود دارد که اگر آنها را در نظر داشته باشید، تمرین شما بی عیب و نقص و موثر خواهد بود:

آرنج بالا می رود– اگر آرنج ها از کناره ها فاصله داشته باشند، نیروی وارد شده به عضله دوسر را نسبت به سایر عضلات بالاتنه پراکنده می کنید و هدف تمرین ناقص خواهد بود. بنابراین توصیه می کنیم تا زمانی که حرکت را به درستی انجام ندهید، وزن وزنه ها را پایین نگه دارید.

از قدرت حرکت استفاده کنیداگر وزنه خیلی سنگین باشد، وسوسه خواهید شد که از تمام بالاتنه خود برای چرخاندن دمبل ها استفاده کنید. مطمئن شوید که تنه شما ثابت است و تنها چیزی که در طول تمرین حرکت می کند باید مفصل آرنج باشد.

از دامنه حرکتی کوچک استفاده کنید– برای اینکه این حرکت واقعاً به درد شما بخورد، همچنان باید وزنه را به سمت شانه های خود بردارید و آرنج های خود را به سمت زمین باز کنید. پس بهتر است با وزنه های سبک شروع کنید.

برجسته

نکته مهمی که در هنگام ورزش باید در نظر داشت تکرار تمرین است. بهترین راه برای انجام این کار انجام سه ست 10-12 تکراری است.

وزنه ای سنگین تر از تکرار قبلی و چالشی برای بدن خود انتخاب کنید. تمرین کشش را 1 تا 2 بار در هفته انجام دهید تا در چند ماه نتیجه را ببینید. برای بهترین نتیجه، اضافه وزن را فراموش نکنید.

آخرین کلمه

تمرین ساعد بهتر از هر تمرین دو بازوی دیگری برای تقویت این عضلات است. اگر می خواهید حجم و قدرت عضلات این ناحیه از بازو را افزایش دهید، توصیه می کنیم حلقه های بیشتری را در روند تمرین اضافه کنید.

منبع: خط سلامت

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید