پیلاتس چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند تا به اندام خود بازگردید؟


آگاهی از بدن چیزی است که پیلاتس را از بسیاری از ورزش های دیگر متمایز می کند. ایجاد آگاهی از نحوه انجام حرکت، جایی که حرکت شروع می شود، حرکت در کجا به پایان می رسد و دامنه حرکتی که می توانید کنترل کنید، یکی از مهمترین مزایای تمرین پیلاتس است. هنگامی که ما بر افزایش آگاهی در بدن خود تمرکز می کنیم، نه تنها درک بهتری از بدن خود ایجاد می کنیم، بلکه توانایی خود را برای انجام الگوهای حرکتی در تمام جنبه های زندگی خود و در هر فعالیت بدنی دیگری که در آن شرکت می کنیم، بهبود می بخشیم. تمرین پیلاتس شما را با الگوهای حرکتی آشنا می کند و می آموزید که کدام الگوها مفید و کدام مضر هستند. در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم که آگاهی از بدن چیست و چگونه پیلاتس به بهبود آن کمک می کند.
آگاهی بدن توانایی تشخیص و شناخت فرآیندها و حرکات بدن است. هنگامی که ما آگاهی بدن را توسعه می دهیم، حرکات بدنمان و همچنین محدودیت ها و قابلیت های فیزیکی آن را درک و احساس می کنیم. همچنین می‌توانیم منشأ درد و ناراحتی در عضلات خود را بدانیم و همچنین مزایا و معایب انجام برخی فعالیت‌های فیزیکی روزانه را درک کنیم.
فردی که بدن خود را می شناسد می داند که کدام الگوهای حرکتی برای سلامتی مفید و کدام مضر است. به عنوان مثال، فرد به حرکات ساده زندگی روزمره مانند نشستن، ایستادن، بالا رفتن از پله ها و راه رفتن آگاهانه توجه بیشتری می کند و از مشکلات خاصی مانند کمردرد یا زانو درد، وضعیت نامناسب و یا تغییر حرکات خودداری می کند. انجام کارهایی که منجر به آسیب طولانی مدت می شود.
پیلاتس یک سیستم تمرینی تکراری است که بر روی تشک یوگا با استفاده از وزن بدن یا با کمک سایر تجهیزات و وسایل اصلاح کننده انجام می شود. تمرینات پیلاتس توانایی بدن را برای تمرکز و رشد عضلات قسمت مرکزی بدن توسعه می دهد و با توجه به آگاهی که تمرینات پیلاتس به بدن می دهد، برخلاف تصور عمومی که این تمرینات به ویژه برای افراد آسیب دیده در بسیاری از کشورها انجام می شود. ، این ورزش بیشتر مورد توجه رقصندگان است.
پیلاتس مبتنی بر مفهومی به نام Contrology است که به معنای یک برنامه آمادگی جسمانی و ذهنی است که نیاز به یکپارچگی بدن و ذهن برای انجام تمرینات با هدف کنترل و دقت دارد.

فواید تمرینات پیلاتس

با تمرین منظم پیلاتس و گنجاندن آن در برنامه تمرینی خود می توانید از مزایای بسیاری از این ورزش بهره مند شوید.

1. پیلاتس به افزایش قدرت مرکزی یا عضلات مرکزی کمک می کند

عضلات مرکزی

تقویت عضلات مرکزی برای حمایت از ستون فقرات و جلوگیری از کمردرد بسیار مهم و ضروری است، علاوه بر این، بهبود عضلات مرکزی می تواند عملکرد شما را در سایر فعالیت های ورزشی بهبود بخشد.

2. پیلاتس می تواند به وضعیت بهتر بدن منجر شود

تناسب اندام با پیلاتس

تمرینات پیلاتس باعث بهبود و حفظ وضعیت آناتومیکی شما می شود، به عنوان مثال: تغییرات ظاهری بدن ناشی از الگوهای حرکتی نادرست مانند قوز نشستن یا کج کردن لگن به جلو یا عقب، یا حتی افتادن شانه ها به خوبی قابل کنترل و پیشگیری است. با تمرینات پیلاتس

3. پیلاتس می تواند انعطاف پذیری شما را افزایش دهد

پیلاتس 2

انعطاف پذیری باعث افزایش دامنه حرکتی مفاصل و تقویت و کشش عضلات می شود که در پیشگیری از آسیب بسیار مهم است.

4. تعادل

تمرینات پیلاتس تمرینات ذهنی و بدنی است و می تواند تاثیر مستقیمی بر تعادل و هماهنگی اعصاب و عضلات داشته باشد. تعادل برای فعالیت های روزانه در هر سنی مهم است. پیلاتس تعادل و راه رفتن را نه تنها با تقویت عضلات مرکزی بدن، بلکه به لطف تمرکز بر روی هم ترازی و تمرینات کل بدن بهبود می بخشد.

5. با ورزش پیلاتس انرژی را افزایش دهید

تمرینات پیلاتس با تمرکز بر تنفس، ظرفیت قلب و تنفس را بهبود می بخشد، هورمون های احساس خوب را تحریک می کند، جریان اکسیژن و گردش خون را بهبود می بخشد. تمرینات پیلاتس معمولا باعث خستگی و افزایش ضربان قلب و دمای بدن نمی شود، بنابراین می تواند ورزش مناسبی برای مبتلایان به ام اس باشد.

6. آگاهی بدن را افزایش دهید

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، پیلاتس با تمرینات تمرکز و کنترل، آگاهی از بدن و الگوهای حرکتی را افزایش می دهد.

7. استرس را کاهش دهید

پیلاتس می تواند به کاهش استرس کمک کند

استفاده از تمرینات تنفسی و تمرکز پیلاتس بدن شما را از حالت جنگ و گریز خارج می کند و به مرور زمان استرس را کاهش می دهد و کورتیزول را کاهش می دهد.

8. کاهش درد قاعدگی

تحقیقات نشان داده است که پیلاتس می تواند به کاهش درد قاعدگی کمک کند.

9. بهبود تحرک

تفاوت بین انعطاف پذیری و تحرک در این است که انعطاف پذیری میزان کشش غیرفعال در یک عضله است. تحرک دامنه حرکت مفصل است. تحرک خوب نیاز به انعطاف و قدرت دارد. تعادل قدرت و انعطاف پذیری برای بهینه سازی تحرک مورد نیاز است. تمرین پیلاتس حرکت را با انتقال نرم بین حرکات دقیق و آهسته و کنترل شده ادامه می دهد. بیشتر تمرینات پیلاتس ترکیبی از این دو هستند که باعث بهبود قدرت، انعطاف پذیری و تحرک می شود.

10. بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

پیلاتس به تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن به ویژه در افراد مسن کمک می کند، اما در حالی که بیشتر تحقیقات روی افراد مسن انجام شده است، تحقیقات دیگر نشان می دهد که تمام سنین می توانند از تمرینات پیلاتس برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن بهره مند شوند.

11. خطر آسیب را کاهش دهید

آگاهی از بدن خطر آسیب را کاهش می دهد زیرا در حین فعالیت بدنی بسیاری از افراد با محدودیت های فیزیکی خود آشنا نیستند و دانه های حرکت مفاصل و نحوه صحیح حرکت در آن فاسیا در نتیجه به بدن خود آسیب می رساند، اما با آگاهی از ما می توانیم خطر آسیب را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم، زیرا هنگام انجام هر حرکت کاملاً از آنچه در هر قسمت از بدن شما اتفاق می افتد آگاه خواهید بود. به این ترتیب می توانید بدن خود را در حین ورزش و فعالیت های روزانه کنترل کنید و از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید
بنابراین به طور کلی اگر به دنبال راهی برای افزایش آگاهی و بهبود عملکرد خود هستید، می توانید از تمرینات ساده و چالش برانگیز پیلاتس در کنار سایر ورزش ها و فعالیت های بدنی خود استفاده کنید و از معجزه آن در زندگی روزمره خود بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید