چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟ (نکات مهم در مورد رژیم غذایی برای تلاش برای باردار شدن) – نعنا


هیچ وقت دیر نیست! حالا می توانید این کار را برای مدتی انجام دهید تلاش برای باردار شدن وقت آن است که یک برنامه غذایی اولیه برای باردار شدن تهیه کنید. آیا دانستن اینکه کدام غذاها باعث بارداری می شوند کافی است؟ تا با قدرت و تمرکز بیشتری قدم های بعدی را برداریم.

چگونه می توانم در کوتاه ترین زمان ممکن باردار شوم؟ 🤰

با کمک مسیر بارداری اپلیکیشن نعنا، در عرض 2 تا 6 ماه باردار خواهید شد 😇 اکنون می توانید جنسیت نوزاد آینده خود را اعم از زن و مرد انتخاب کنید. همین حالا اپلیکیشن نعنا را نصب کنید و وضعیت شما و همسرتان بررسی می شود. رایگان توسط پزشک باشید و جزئیات را بدانید.

در این مقاله به معرفی چند ماده غذایی مفید برای افزایش شانس باروری می پردازیم. نعنا امیدوار است که با گنجاندن این غذاها بتوانید به نتیجه مطلوب برسید و خانواده خود را رشد دهید!

چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟

برای اینکه فراموش نکنید کدام غذاها باعث بارداری سریع می شوند، باید به طور مداوم یا منظم تعدادی غذا مصرف کرد. رژیم باروری از خودتان استفاده کنید در لیست زیر تعدادی از محصولات غذایی موثر در افزایش باروری را معرفی می کنیم:

اسفناج– مصرف 5-4 وعده سبزی در روز توصیه می شود. ناگفته نماند که سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج بهترین انتخاب هستند. اسفناج منبعی غنی از کلسیم، ویتامین C، اسید فولیک و پتاسیم است. پیشنهاد می کنیم مقدار زیادی از این برگ سبز را به عنوان اسموتی همراه با ماست و موز خرد شده مصرف کنید.

نارنجی– لازم نیست به یاد داشته باشید که پرتقال بهترین منبع ویتامین C و علاوه بر آن، کنسانتره کلسیم و پتاسیم نیز می باشد. با توجه به مطالعات انجام شده توسط آکادمی رژیم غذایی و مواد مغذی برای بررسی اینکه کدام غذاها باعث بارداری می شوند؟ ویتامین C موجود در مرکبات به جذب بهتر آهن از منابعی غیر از گوشت کمک می کند.

برای تاثیر بیشتر ویتامین C توصیه می کنیم یک لیوان آب پرتقال یا یک کاسه سالاد با تزئین پرتقال در یک روز بخورید.

شیر نرپروتئین، پتاسیم و کلسیم سه ماده اصلی در محصولات لبنی هستند. هدف شما باید سه وعده در روز باشد و بهتر است محصولات غنی شده با ویتامین A و D را انتخاب کنید. برای صبحانه یا برای تهیه اسموتی از شیر غنی شده استفاده کنید.

غلات صبحانه غنی شده– چه غلات آماده را انتخاب کنید و چه آنها را جداگانه برای صبحانه درست کنید، محصولات غلات کامل غنی شده با آهن و اسید فولیک تهیه شده و مقدار شکر اضافه شده ناچیز یا صفر است.

چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟  همه گروه های غذایی!

چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟ همه گروه های غذایی!

نخود– به طور کلی حبوبات از جمله نخود، منبع عالی پروتئین محسوب می شوند و همچنین آهن و روی بدن مادر باردار را تامین می کنند. نخود سرشار از پروتئین، روی، پتاسیم و فیبر است و واکنش هوشمندانه ای به کدام غذاها باعث بارداری می شود؟

ماهی سالمون– ماهی قزل آلا منبع پروتئین، چربی های سالم و پتاسیم است.

نکات بیشتر برای رژیم باروری مادر آینده

ممکن است با خواندن مطالب بالا گیج شوید! جای نگرانی وجود ندارد و نیازی نیست که رژیم باروری کامل را دنبال کنید. فقط عبارتی را به خود بگویید که در آینده به فرزندتان خواهید داد. تمام تلاشت را بکن! برای شروع، بهتر است عادات غذایی سالم را برای خود در اولویت قرار دهید. به این ترتیب، آمادگی بیشتری برای پیروی از یک رژیم غذایی باروری سالم و اصولی دارید.

چه غذاهایی باعث بارداری می شود؟ و این عادات غذایی سالم شامل چه چیزهایی می شود؟ بیشتر بخوانید:

دوستی بیشتر با میوه و سبزیجات– که در رژیم غذایی در حین عمل محصولاتی را انتخاب کنید که ویتامین A، C، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر بیشتری برای بدن شما فراهم کنند. هدف شما باید مصرف 4-5 وعده سبزیجات (دو وعده شامل سبزیجات برگ سبز) و 3-4 وعده میوه تازه در روز باشد.

مصرف قند خود را کاهش دهید– خداحافظی برای همیشه با شکر بعید است. اما شما می توانید این خواسته را هوشمندانه مدیریت کنید. مطالعات نشان می دهد که مصرف بیش از حد شکر – انواع کیک ها و شیرینی های صنعتی و همچنین نوشیدنی های شیرین – باعث ایجاد اختلال در تلاش شما برای باردار شدن می شود.

عادات غذایی خود را زیر نظر داشته باشید– اگر به دلیل اعتقاد شخصی یا بیماری، از یک رژیم غذایی خاص و محدودکننده پیروی می کنید تا رژیم غذایی خود را برای باروری متعادل کنید، باید با یک ماما یا متخصص تغذیه صحبت کنید و با آنها مشورت کنید که کدام غذاها باعث بارداری می شوند؟

همچنین ناگفته نماند که اگر دچار اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری عصبی یا بی اشتهایی عصبی هستید، باید با ماما یا متخصص تغذیه صحبت کنید تا در دوران بارداری کمک بیشتری دریافت کنید.

رعایت بهداشت مواد غذایی مسمومیت غذایی این برای همه خطرناک است، اما مهمتر از همه زنان باردار را در معرض خطر قرار می دهد. فراموش نکنید که مسمومیت غذایی در دوران بارداری حتی قبل از لقاح بر سلامت کودک شما تأثیر می گذارد.

در حین اقدام به بهداشت مواد غذایی خود توجه کنید.

در حین اقدام به بهداشت مواد غذایی خود توجه کنید.

از آلاینده ها دوری کنید– مثلاً نباید سراغ ماهی هایی رفت که درصد جیوه بالایی در بدن دارند. کوسه و ماهی خال مخالی. بر اساس گزارش FDA، خوردن این نوع ماهی بر رشد سیستم عصبی نوزاد حتی قبل از لقاح تاثیر منفی دارد.

تمام وعده های غذایی را بخورید– آیا کنجکاو هستید که کدام غذاها باعث بارداری می شوند؟ شما باید نسبت به وعده های غذایی خود حساس باشید و همه آنها را به موقع بخورید. برای مثال، ممکن است بخواهید به جای صرف صبحانه یا ادامه کار در طول ناهار، بیشتر بخوابید. اما فراموش نکنید که اگر از سلامت موجود زنده دیگری صحبت می کنیم، باید به فکر تامین مواد مغذی بیشتر در طول روز باشید. بنابراین روز خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در طول روز زمان کافی برای وعده های غذایی مهم خود داشته باشید.

کافئین، تعطیلات! برخلاف بسیاری از افسانه‌ها و افسانه‌ها که زنان باردار را از نوشیدن قهوه منع می‌کنند، کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان و سایر گروه‌ها توصیه می‌کنند که مادران آینده بیش از 200 میلی‌گرم کافئین در روز مصرف نکنند. فراموش نکنید که نوشیدن بیش از این مقدار خطر سقط جنین را افزایش می دهد.

سیگار نکشیدن– دخانیات باردار شدن را برای شما سخت تر می کند و پس از باردار شدن، خطر سقط جنین وجود دارد. همچنین باید اضافه کنیم که قرار گرفتن در معرض دود سیگار نوزادی با وزن کم به دنیا می آورد و سلامت او را در معرض بیماری ها و ناهنجاری های مادرزادی قرار می دهد.

من با تو صحبت میکنم

رعایت رژیم غذایی اولیه باروری یکی از قوانین مهم در مسیر بارداری است. اگر هنوز نمی دانید کدام غذاها باعث بارداری می شوند؟ باید اضافه کنیم که مصرف میوه ها و سبزیجات، لبنیات کم چرب و حبوبات شانس باردار شدن را بیش از هر ماده غذایی دیگری افزایش می دهد. بنابراین، نعنا توصیه می کند که برای راهنمایی بیشتر با یک متخصص تغذیه یا ماما مشورت کنید.

منبع: انتظار چه چیزی

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید