کارهای شبانه برای باردار شدن چیست؟ (راهنمای بارداری هدفمند برای زوجین) – جدید


آیا برای باردار شدن خیلی هیجان زده و استرس دارید؟ خبر خوب این است که با ایجاد برخی تغییرات ساده و آشنا، این امکان وجود دارد افزایش باروری به خود و همسرتان کمک کنید. البته این تغییرات به اصطلاح به کارهای شبانه تلاش برای باردار شدن معروف است، اما می توان یک شبه راه چند صد ساله را پیمود!

به نظر شما کدام یک از شرایط برای باردار شدن وجود دارد؟!

پاسخ به این سوال نیاز به زمان و دانش کافی دارد. تیم بهداشت و درمان نعنا در هر دو مورد در کنار شماست تا پس از دریافت یک سری اطلاعات شخصی و آنالیز وضعیت شما و همسرتان بستری مطلوب و آماده برای باردار شدن را در اختیار شما قرار دهد. با تجزیه و تحلیل شرایط بر اساس نوع رژیم غذایی، چرخه قاعدگی و تخمک گذاری، با در نظر گرفتن بیماری های شایع و موارد دیگر، به شما کمک می کنیم تا آمادگی و انگیزه کامل برای بارداری داشته باشید.

تجزیه و تحلیل وضعیت

کارهای شبانه برای باردار شدن چیست؟

در ابتدا باید صادقانه بگوییم که از نظر پزشکی نمی توان سریع باردار شد. به خصوص اگر اقدام شما قبلاً مثمر ثمر نبوده است. بنابراین هم شما و هم همسرتان باید زمان مشخصی را معمولاً 6-2 ماه قبل از بارداری در نظر بگیرید و در این مدت اقدامات لازم را رعایت کنید. اما آنها به دلیل تلاش برای باردار شدن در شب معروف هستند.

اولین قدم خداحافظی با سیگار است

بله، شما باید آن را بسیار جدی بگیرید. سیگار کشیدن به وضوح باروری را در مردان و زنان کاهش می دهد. همچنین اگر در زمان لقاح سیگاری بوده اید، سلامت جنین را به خطر می اندازید.

اقدام دوم – ورزش تیمی

شما و همسرتان یک تیم عشقی هستید، پس معطل نکنید! هم برای سلامتی و هم برای تناسب اندام ورزش در افزایش شانس باروری شما بسیار موثر است. اگر ورزش را دوست ندارید، می توانید با انجام فعالیت های بدنی بیشتر در طول روز شروع کنید. به عنوان مثال، به جای استفاده از اسنپ یا اتوبوس، می توانید بیشتر مسیر را طی کنید و به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. آیا با دوره رقص زوج موافقید یا با هم می دوید؟

البته ناگفته نماند که در مصرف آن زیاده روی نکنید. آن دسته از زنانی که ورزش های سنگین انجام می دهند (ورزشکاران حرفه ای) در چرخه قاعدگی آنها اختلال ایجاد می کند و این برای باروری آنها خطرناک است. بنابراین، اگر سیکل قاعدگی نامنظم دارید یا از آمنوره رنج می برید، بهتر است از شدت ورزش خود بکاهید.

مرحله سوم کار شبانه تلاش برای باردار شدن است: یک رژیم غذایی باروری سالم

فراموش نکنید که ارتباط نزدیکی بین غذا و باروری وجود دارد. اگر از یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای باروری پیروی کنید، احتمالا شانس بچه دار شدن خود را افزایش خواهید داد. حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید رژیم باروری انجام می دهد و نمی کند راهنما

اقدام چهارم: آرامش خاطر

استرس داشتن هنگام مادر شدن و پدر شدن طبیعی است. ما این حالت ذهنی را درک می کنیم و می گوییم که تجربه هر از گاهی استرس کاملا طبیعی است، اما نباید روی تلاش و تمرکز شما تأثیر منفی بگذارد. اگر در طول زندگی خود تنش و استرس زیادی را تجربه می کنید یا مدتی است که تحت فشار روحی زیادی بوده اید، حتما مشکل را با پزشک خود در میان بگذارید.

یکی از مهمترین وظایف تلاش برای باردار شدن در شب، مدیریت استرس و تمرین آرامش در کنار هم است.

یکی از مهمترین وظایف تلاش برای باردار شدن در شب، مدیریت استرس و تمرین آرامش در کنار هم است.

یکی از مهمترین وظایف تلاش برای باردار شدن در شب، ایجاد رابطه قوی بین زوجین است. از نوازش و همدلی با یکدیگر خسته نشوید، تمریناتی را برای آرام کردن ذهن و مدیتیشن با هم انجام دهید یا فقط برای یک قرار عاشقانه دو نفره آماده شوید. به طور خلاصه، هر چیزی را که شما دو نفر را به هم نزدیک می کند، امتحان کنید.

مرحله 5: از مصرف الکل خودداری کنید

الکل به معنای واقعی کلمه سلامت جنین را هدف قرار می دهد. اگر پس از لقاح، به ویژه در هفته های اول بارداری در حالی که هنوز از بارداری خود مطمئن نیستید الکل بنوشید، باید منتظر عواقب این رفتار ناسالم باشید.

باید اضافه کنیم که مصرف زیاد الکل تاثیر منفی بر باروری مردان دارد. پس چه بهتر که آن را به طور کامل ترک کنید و هر دوی شما نوشیدنی های سالم بنوشید.

اقدام ششم: مراقب بیضه ها باشید

مردان نباید فراموش کنند که گرم شدن بیش از حد بیضه ها باعث آسیب اسپرم می شود. نشستن طولانی مدت با استفاده از لپ تاپ و کار در محیط های گرم تاثیر منفی بر تولید اسپرم دارد. همچنین توصیه می کنیم از پوشیدن لباس زیر تنگ خودداری کنید.

اقدام هفتم – به اندازه کافی دو برابر می شود

بله، تا جایی که می توانید زمان خود را با هم بگذرانید. مطمئناً این اقدام یکی از لذت بخش ترین و مؤثرترین فعالیت های تلاش برای باردار شدن در شب است که هر زن و شوهری از آن لذت می برند.

جالب است بدانید که تجربه نشان داده است که برنامه ریزی سفر برای اقدام به بارداری یکی از بخش های مهم این اقدامات است.

گام هشتم: سختگیر نباشید

البته، طبیعی است که برای بیش از حد رابطه جنسی در حین عمل استرس دارید و احتمالاً به اندازه کافی سرگرم نیستید. اما فراموش نکنید که آرامش هر دوی شما حرف اول را می زند. تکرار می کنیم که برای باردار شدن لازم نیست روزهای باروری را با دقت به خاطر بسپارید. حتی رابطه جنسی زودرس اما سرگرم کننده مسیر شما را کوتاه می کند!

عمل نهم – رابطه جنسی منظم

منظور ما از منظم بودن، لزوماً برنامه ریزی دقیق و بدون انعطاف نیست. این را به عنوان آخرین راه حل برای کاهش استرس نوشتیم. اما بدانید که رابطه جنسی کافی و منظم واقعا در باردار شدن موثر است. متخصصان توصیه می کنند که در طول دوره قاعدگی هر 2 تا 3 روز یکبار رابطه جنسی داشته باشید.

من با تو صحبت میکنم

مادر یا پدر شدن آرزوی بسیاری از زنان و مردان است. بنابراین، برای تحقق این رویا، رعایت یکسری موارد ضروری است. ضمناً این موارد به هیچ وجه اصول خاص و سختی نیست و به تلاش برای باردار شدن در شب معروف است. ورزش کنید، درست غذا بخورید، سیگار را ترک کنید، الکل را کنار بگذارید، رابطه جنسی کافی داشته باشید و یکدیگر را دوست داشته باشید. به سادگی!

منبع: babycenter

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید