کالری کتلت مرغ + مقایسه کالری کتلت مرغ با کتلت سبزیجات – نعنا


پروتئین های حیوانی همیشه یکی از ارکان غیر قابل انکار هستند رژیم های غذایی بود و هست. در واقع، اگر طرفدار پروتئین های گیاهی نیستید، مطمئناً نمی توانید طعم، تأثیر و فواید تغذیه ای پروتئین های حیوانی را نادیده بگیرید. شنسیل مرغ یکی از اعضای این خانواده جهانی است. بسیاری از کسانی که قصد دارند افزایش وزن یا حتی در حال کاهش وزن هستند و به فکر اضافه کردن کالری به کتلت مرغ به رژیم غذایی خود و جدی گرفتن آن هستند. با این حال، شمارش کالری بخش مهمی از هر رژیم غذایی است!

آیا می خواهید هر غذایی که دوست دارید بخورید و دوباره وزن کم کنید؟

اپلیکیشن نعناع را هم اکنون نصب کنید تا بتوانید بدون محدودیت غذایی 5 کیلوگرم ماهی کم کنید 💪

آشنایی با کالری صدف مرغ و ارزش غذایی آن

شاید بخواهید به طرفداران این غذای خوشمزه و رنگارنگ بپیوندید. پس معطل نکنید و به نمودار کالری صد گرمی کتلت مرغ نگاهی بیندازید!

◄ انرژی: 300 کیلو کالری

کربوهیدرات: 16 گرم

◄ پروتئین: 18 گرم

چربی: 18 گرم

ارزیابی ارزش غذایی کتلت مرغ

هر صد گرم ساقه مرغ حاوی مقادیر زیر ریز مغذی ها (ویتامین ها و مواد معدنی) است:

  • آب: 12/49 گرم
  • فیبر: 0.22 گرم
  • شکر: 0.12 گرم
  • کلسترول: 85/156 میلی گرم
  • ویتامین A: 42/55 میکروگرم
  • ویتامین D: 0.70 میکروگرم
  • ویتامین E: 69.7 میلی گرم
  • ویتامین K: 1.94 میکروگرم
  • ویتامین C: 0.00 میلی گرم
  • ویتامین B1 (تیامین): 0.23 میلی گرم
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 0.30 میلی گرم
  • ویتامین B3 (نیاسین): 7.19 میلی گرم
  • ویتامین B4 (کولین): 91/132 میلی گرم
  • ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): 0.97 میلی گرم
  • ویتامین B6: 0.32 میلی گرم
  • ویتامین B9 (فولات): 17/01 میکروگرم
  • ویتامین B12: 0.43 میلی گرم
  • کلسیم: 23/79 میلی گرم
  • آهن: 47/2 میلی گرم
  • منگنز: 54/26 میلی گرم
  • فسفر: 16/192 میلی گرم
  • پتاسیم: 77/201 میلی گرم
  • سدیم: 05/2025 میلی گرم
  • روی: 1.12 میلی گرم
  • مس: 42/40 میلی گرم
  • منگنز: 0.21 میلی گرم
  • سلنیوم: 95/19 میکروگرم

کدام ماده بیشترین کالری را در کتلت دارد؟

همانطور که در نمودار کالری کتلت مرغ خواندید، پس از کالری بالای چشمگیر این پروتئین حیوانی، کربوهیدرات ها و در سطح بعدی پروتئین چینچیلا عدد قابل توجهی است.

شاید بهتر باشد سفری به دنیای درشت مغذی ها داشته باشید و ببینید این کربوهیدرات دقیقاً چه نوع کربوهیدراتی است.

درباره کربوهیدرات های پیچیده بیشتر بدانید

خوب است بدانید که ما به طور کلی دو نوع کربوهیدرات داریم. کربوهیدرات های پیچیده و کربوهیدرات های ساده.

کربوهیدرات های پیچیدهاین نوع کربوهیدرات دارای زنجیره طولانی‌تری از مولکول‌های قند است، هضم طولانی‌تری در دستگاه گوارش طول می‌کشد و در نهایت به قند تبدیل می‌شود و بعداً جذب جریان خون می‌شود. با این تعریف کربوهیدرات های پیچیده به عنوان کربوهیدرات های خوب یا مفید شناخته می شوند که بهترین انتخاب برای الف هستند یک رژیم لاغری مناسب معرفی شده اند.

برای تنظیم کالری کتلت می توانید به جای مرغ از قارچ استفاده کنید.

برای تنظیم کالری کتلت می توانید به جای مرغ از قارچ استفاده کنید.

مهم: همه انواع پروتئین های حیوانی، گیاهی، میوه و سبزیجات، غلات کامل و حبوبات کربوهیدرات های پیچیده هستند.

کربوهیدرات های سادهاین نوع دارای زنجیره کوتاه تری از مولکول های قند است، زمان کمتری برای هضم در دستگاه گوارش نیاز دارد و در نهایت زودتر به قند و جذب خون تبدیل می شود. با این توصیف کربوهیدرات های ساده از نظر ارزش غذایی مورد تایید قرار نگرفته اند و به عنوان کربوهیدرات های بد یا ناسالم شناخته می شوند.

مهم: انواع کیک و شیرینی، نوشابه، نان سفید و صنعتی، شکر سفید از جمله کربوهیدرات های بد هستند.

پروتئین های حیوانی در دسته کربوهیدرات های پیچیده قرار می گیرند. این گروه غذایی فرآیند طولانی تری را برای جذب و تبدیل انرژی در بدن شما انجام می دهد. بنابراین شما سیری عالی در رژیم غذایی خود دارید که به کاهش وزن کمک می کند.

من یک گیاهخوار هستم و عاشق کتلت مرغ هستم!

مطمئناً، شما می توانید یک گیاهخوار سنتی باشید، اما به هر حال سراغ غذاهای گوشتی بروید. فقط باید در دستور غذا تغییراتی ایجاد کنید.

همانطور که می خوانید کتلت مرغ پر کالری است، بخش زیادی از کالری این غذا به پروتئین بالای آن که یکی از پروتئین های حیوانی است مربوط می شود.

اگر یک طرفدار رژیم گیاهخواری می توانید با برداشتن گوشت کتلت سبزیجات درست کنید یا در یک رستوران گیاهخواری کتلت سبزیجات سفارش دهید. چطور؟

پروتئین های گیاهی ممکن است به اندازه پروتئین های حیوانی انرژی زا نباشند، اما بسیار مغذی تر از این پروتئین ها هستند و برای افرادی که تمایلی به خوردن گوشت در رژیم غذایی خود ندارند، مناسب هستند.

به جای گوشت می توانید از لوبیا (قارچ) و قارچ به عنوان دو گزینه مناسب برای پخت کتلت استفاده کنید. با این اصلاح، دیگر شنیسل مرغ نخواهید داشت، اما شنیسل سبزیجات با قارچ یا لوبیا در بشقاب رژیمی شما چشمک می زند!

چگونه می توانم کالری کتلت مرغ را تنظیم کنم؟

غذاهای کالری یکی از مهمترین نکات هستند رژیم غذایی برای کالری شماری من هستم. چه یک ورزشکار جدی باشید و چه سعی در افزایش وزن دارید، باز هم باید کالری دریافتی خود را به روشی سالم و اصولی تنظیم کنید.

برای تنظیم کالری کتلت مرغ باید سینه مرغ (چاق ترین قسمت مرغ) را در نظر گرفت و با روغن کمتری مخصوصاً با روغن های گیاهی (کنجد) پخت. البته نعنا به شما توصیه می کند که کتلت را در فر بپزید و از خطر چربی اضافی برای سلامتی بدن خود جلوگیری کنید.

کلام آخر: کتلت مرغ کالری می سوزاند

از جانب روش های سوزاندن کالری کالری کتلت مرغ (در هر صد گرم) را می توانید به روش زیر مصرف کنید:

(پیاده (4 کیلومتر در ساعت): 73 دقیقه

یدن دویدن (9 کیلومتر بر ساعت): 26 دقیقه

با دوچرخه (16 کیلومتر در ساعت): 38 دقیقه

منبع: Nutritionix، FDA

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید