کاهش وزن با جوانه گندم + نحوه استفاده از جوانه گندم برای کاهش وزن


همه ما می دانیم که وقتی وزن کم می کنیم باید رژیم غذایی سالم داشته باشیم یا به طور منظم ورزش کنیم، اما همیشه به دنبال کمک دیگری برای سریعتر شدن این نتیجه هستیم. به تازگی محققان فواید شگفت انگیز جوانه گندم را برای کاهش وزن کشف کرده اند! زیرا با خوردن جوانه گندم فیبر بیشتری نسبت به میوه ها و سبزیجات دریافت می کنید. در این مقاله در مورد چگونگی کاهش وزن با جوانه گندم و نحوه استفاده از آن صحبت خواهیم کرد.

کاهش وزن با جوانه گندم چگونه است؟

کاهش وزن با جوانه گندم چگونه است؟

اگر کاملاً مطمئن نیستید که جوانه گندم چیست، تنها نیستید. جوانه گندم از آن دسته مواد غذایی است که به دلیل سادگی زیاد مورد توجه قرار نگرفته است. دانه گندم از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: سبوس، آندوسپرم و جوانه. قسمت آندوسپرم را آسیاب می کنند تا آرد درست شود، اما قسمت های سبوس و جوانه آن جدا می شود. جوانه گندم که به عنوان دانه گندم شناخته می شود، می تواند به عنوان غلات یا روغن مصرف شود.

این غذای غنی از مواد مغذی حاوی فیبر، اسیدهای چرب امگا 3 و مجموعه ای از ویتامین ها است که متابولیسم را تحریک می کند. دکتر لوئیز گیتلمن، متخصص تغذیه می گوید: روغن جوانه گندم سلول ها را اکسیژن می دهد و رادیکال های آزاد را برای ترویج تجزیه چربی از بین می برد.

این پزشک به یکی دیگر از خواص شگفت انگیز جوانه گندم نیز اشاره می کند: کاهش وزن با جوانه گندم باعث تسریع چربی سوزی در بدن می شود! هنگامی که رژیم کاهش وزن با جوانه گندم تنظیم می شود، فرآیند سم زدایی سلولی بدن فعال می شود که در آن سلول های قدیمی با سلول های جدید جایگزین می شوند که به نوبه خود به تعادل مجدد هورمون ها و آزادسازی چربی کمک می کند. بیایید نگاهی به ارزش غذایی جوانه گندم بیندازیم:

  • مواد معدنی: جوانه گندم حاوی مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، روی و آهن است که بدن برای قوی ماندن به آن نیاز دارد.
  • ویتامین E: این ویتامین از سلول های مغز تا غشای سلولی محافظت می کند.
  • فیبر: می تواند به تعادل قند خون، حفظ هضم سالم و کنترل کلسترول کمک کند.
  • ویتامین های گروه B: این ویتامین ها می توانند برای قلب و روح ما مفید باشند!
  • اسیدهای چرب: جوانه گندم منبع اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش التهاب و کلسترول کمک می کند.

برای لاغری با جوانه گندم پیروی از رژیم غذایی سخت و پیچیده مانند لاغری با یک دمنوش گیاهی لاغری ضروری نیست. اولین وعده غذایی خود را با جوانه گندم بخورید. کارشناسان دانشگاه کوئین مری لندن دریافته اند که حتی اگر رژیم لاغری جوانه گندم را تنها به مدت 5 روز دنبال کنید، روند کاهش وزن روی ترازو قابل مشاهده است.

طبق تحقیقات، مرد 44 ساله ای که هر روز صبح جوانه گندم را روی غلات خود پخش می کرد، طی دو هفته 9 کیلو وزن کم کرد. می گوید: با خوردن جوانه گندم انرژی زیادی می گیرم; به طوری که احساس می کردم یک پسر 20 ساله هستم! می توانید این غذا را با غذای جوانه گندم یا مکمل های کاهش وزن نیز مصرف کنید.

نحوه استفاده از پودر جوانه گندم برای کاهش وزن

نحوه استفاده از پودر جوانه گندم برای کاهش وزن

جوانه گندم منبع طبیعی و غنی از فیبر، ویتامین E و کلسیم است که اخیراً به عنوان یک غذای کاهش وزن محبوب معرفی شده است. اما چگونه با جوانه گندم لاغر شویم؟ برای کاهش وزن با جوانه گندم کافی است این غذا را در دستور العمل های مختلف اضافه کنید. از میان وعده ها گرفته تا وعده های غذایی، افزودن جوانه گندم کاهش وزن را برای شما آسان تر می کند.

یکی از ساده ترین راه های کاهش وزن با جوانه گندم، مصرف آن با غلات است. یک یا دو قاشق چایخوری پودر جوانه گندم را بردارید و روی غلات مورد علاقه خود بپاشید. به این ترتیب فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد و سیستم گوارشی شما به خوبی کار خواهد کرد.

مطمئن شوید که یک برنامه میان وعده برای رژیم کاهش وزن جوانه گندم دارید. برای یک میان وعده صبح، چند قاشق چای خوری پودر جوانه گندم را به دستور اسموتی مورد علاقه خود اضافه کنید. میوه های غنی از فیبر به بدن شما انرژی جدیدی می دهند.

برای ناهار مقداری پودر جوانه گندم به سالاد خود اضافه کنید. سبزیجات تازه و سس های سالم به بدن شما کمک می کنند تا این ماده عالی را جذب کند.

  • عصرانه

در رژیم لاغری جوانه گندم، مصرف پروتئین در قسمت میان وعده بعد از ظهر توصیه می شود. برای این کار پودر جوانه گندم را با ماست دلخواهتان مخلوط کرده و بنوشید. این میان وعده قدرتمند پروتئین و فیبر را برای غلبه بر بی حالی بعد از ظهر به بدن شما می رساند.

در برنامه کاهش وزن جوانه گندم سعی کنید پودر جوانه گندم را با غذاهای سبک مانند عدس مصرف کنید که از نظر طعم عالی خواهد بود. همچنین می توانید پودر جوانه گندم را در سوپ قارچ بریزید. خیلی جالب است افرادی که سوپ قارچ مصرف می کنند در وعده غذایی بعدی اشتهایشان کم می شود. قارچ همچنین به لطف ویتامین های گروه B و خواص ضد التهابی، ایمنی بدن را تقویت می کند.

پودر جوانه گندم را به مخلوط پاپ کورن و آجیل خوشمزه اضافه کنید تا یک میان وعده ترد و سالم برای یک شب بیرون رفتن با دوستان درست کنید.

چگونه جوانه گندم را تهیه کنیم؟

چگونه جوانه گندم را تهیه کنیم؟

با خیساندن دانه های مرغوب گندم در ظرف شیشه ای به راحتی می توانید یک رژیم لاغری با جوانه گندم را در خانه شروع کنید. فقط مراحل زیر را طی کن:

  1. یک فنجان گندم کامل را در آبکش بشویید
  2. دانه ها را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و مقداری آب روی آن بریزید. اجازه دهید گندم به مدت 24 ساعت خیس بخورد.
  3. بعد از 24 ساعت آن را آبکش کنید و به ظرف شیشه ای منتقل کنید و کمی آب اضافه کنید.
  4. روی ظرف را با حوله چای بپوشانید. و سپس ظرف را وارونه در ظرف دیگری قرار دهید. این باعث می شود که هوا بین دانه ها جریان یابد. سعی کنید هر 12 ساعت آب لیوان خود را عوض کنید.

بذر گندم معمولا در عرض 3 روز جوانه می زند. در فصل سرد ممکن است 24 تا 36 ساعت طول بکشد تا جوانه زنی کامل شود. در زمان جوانه زنی ارزش غذایی غلات مانند مقدار پروتئین، ب کمپلکس و ویتامین ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. جوانه گندم تازه باید طعمی شبیه آجیل بو داده باشد، کاملاً نرم باشد و در انواع سالادها قابل استفاده باشد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که به دلیل محتوای بالای چربی های غیر اشباع، جوانه گندم به سرعت خراب می شود. بنابراین جوانه گندم تازه را باید در شیشه دربسته نگهداری کرد، در این صورت تقریبا یک سال تازه می ماند. پس از باز کردن درب شیشه، می توان آن را حدود شش ماه در یخچال نگهداری کرد.

در رژیم لاغری می توانید از جوانه گندم استفاده کنید، دانه های جوانه زده را می توان تا حدی در آفتاب خشک کرد و با کمک آسیاب به قطعات کوچک خرد کرد. در این صورت می توانید از آن در رژیم لاغری جوانه گندم به عنوان سس سالاد، سس غلیظ و تقویت شیر ​​استفاده کنید.

راه های کاهش وزن با جوانه گندم

راه های کاهش وزن با جوانه گندم

از آکنه گرفته تا خشکی پوست، مشکلات پوستی زیادی وجود دارد که می تواند فرد را تحت تاثیر قرار دهد. آیا تا به حال روغن جوانه گندم را برای مبارزه با این مشکلات امتحان کرده اید؟ روغن جوانه گندم از هسته دانه گندم استخراج می شود و منبعی غنی از ویتامین E، ویتامین B6، اسید فولیک، ویتامین B کمپلکس، منیزیم و بسیاری از مواد مغذی ضروری دیگر است.

بسیاری از مردم نمی دانند که این روغن می تواند بخشی از رژیم زیبایی شما باشد. مواد مغذی موجود در روغن جوانه گندم برای لاغری صورت بسیار مفید است و به آرام کردن و کاهش قرمزی و تحریک پوست کمک می کند. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری است. می تواند رادیکال های آزاد را که به پوست آسیب می رسانند و باعث ایجاد چین و چروک می شوند خنثی کند.

چگونه از روغن جوانه گندم استفاده کنیم؟

راه های زیادی برای استفاده از آن وجود دارد. با افزودن آن به انواع ماسک های صورت می توان از آن در خانه استفاده کرد. جوانه گندم دارای فعالیت آنتی اکسیدانی است که با مخلوط شدن با آلوئه ورا یا ویتامین C افزایش می یابد. می توان آن را با روغن جوجوبا مخلوط کرد تا لکه ها را روشن کند.

روغن جوانه گندم را می توانید هر روز به عنوان پاک کننده صورت، دو بار در روز به عنوان مرطوب کننده و کرم ضد پیری استفاده کنید. برای ریزش مو و رشد مجدد آن را با شامپو و نرم کننده مخلوط کرده و هفته ای یکبار استفاده کنید.

پودر جوانه گندم برای لاغری شکم

پودر جوانه گندم برای لاغری شکم

زمانی که در مسیر کاهش وزن هستید، ممکن است به دلیل محدودیت های غذایی، سیستم گوارشی شما به طور طبیعی کار نکند. همچنین، هضم ضعیف می تواند در جذب مواد مغذی اختلال ایجاد کند و در نتیجه، برنامه های کاهش وزن شما چندان پایدار و طولانی مدت نخواهند بود.

برای بهینه سازی سیستم گوارش خود، باید فیبر زیادی در رژیم غذایی خود داشته باشید. بنابراین توصیه می شود مصرف روزانه میوه و سبزیجات را فراموش نکنید. اما کاهش وزن سریعتر با جوانه گندم امکان پذیر است زیرا با خوردن جوانه گندم فیبر بیشتری دریافت می کنید. فواید جوانه گندم برای سلامتی بسیار زیاد است. معمولا گفته می شود از جوانه گندم برای افزایش وزن استفاده می شود، اما در برخی از رژیم های لاغری برای جلوگیری از اشتها به آن اشاره شده است.

دو قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم تنها 45 کالری و 1 گرم چربی غیراشباع به همراه 2 گرم فیبر دارد. یکی از ویتامین های مفید جوانه گندم ویتامین تیامین است که می تواند با چربی های شکمی مبارزه کند. علاوه بر این، این ویتامین در افزایش سطح انرژی بسیار مفید است و به شما امکان می دهد سخت تر و طولانی تر ورزش کنید و به نتایج بهتری برسید. از این رو رژیم لاغری جوانه گندم علاوه بر کاهش وزن دارای مزایای زیر نیز می باشد:

  • باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود
  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • پیشگیری از سرطان
  • متابولیسم سلولی را بهبود می بخشد
  • تقویت سلامت عضلات
  • خواص ضد پیری پوست و مو
  • فعالیت بدنی و ورزشی را افزایش دهید
  • خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهید

خوردن جوانه گندم احتمالا بی خطر است. با این حال، برخی از عوارض جانبی در ارتباط با این غذا وجود دارد. جزء اصلی جوانه گندم گلوتن است که برخی افراد نمی توانند آن را مصرف کنند. این عدم تحمل گلوتن اغلب می تواند ناشی از بیماری هایی مانند بیماری سلیاک باشد.

مصرف گلوتن می تواند برای دستگاه گوارش دردناک و مضر باشد و در برخی موارد شدید حتی کشنده باشد. با وجود سایر فواید تغذیه‌ای جوانه گندم، اگر رژیم غذایی «بدون گلوتن» دارید، از جوانه گندم یا عصاره جوانه گندم اجتناب کنید.

نکته آخر اینکه جوانه گندم علاوه بر اینکه سرشار از مواد مغذی است، کالری خاصی نیز دارد: اگر از جوانه گندم بیش از حد استفاده شود، فواید مثبت جوانه گندم نیز از بین می رود. زیرا افزایش وزن و مشکلات سلامتی ممکن است رخ دهد. سعی کنید جوانه گندم را در حد اعتدال مصرف کنید.

چکیده

وقتی افراد چربی های اشباع شده را از رژیم غذایی خود حذف می کنند، معمولا تمایلی به خوردن سبزیجات ندارند. در این صورت می توانند مواد مغذی حیاتی بدن را از دست بدهند و بیشتر در معرض بیماری های مختلف قرار بگیرند. در این مورد توصیه می شود رژیم کاهش وزن جوانه گندم را امتحان کنید.

جوانه گندم سرشار از فیبر است که باعث می شود دستگاه گوارش به خوبی کار کند و سموم را از بدن دفع کند. در رژیم لاغری جوانه گندم، فقط با هر وعده غذایی کمی پودر جوانه به سالاد، اسموتی، سوپ و نان اضافه کنید تا فیبر کافی برای کاهش اشتها داشته باشید. دیابتی ها و زنان باردار نیز می توانند از رژیم لاغری جوانه گندم پیروی کنند و هیچ خطری برای آنها وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید