کاهش وزن با رژیم پالئو


نام Paleo Regime اولین بار در دهه 1970 معروف شد و پس از انتشار کتابی توسط دکتر لورن کوردین در سال 2002 بسیار محبوب شد.
اساس این رژیم پیروی از الگوی غذایی انسان های اولیه است. طرفداران پرونده شما تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. مدافعان پرونده شما تلاش کرده اند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. کشاورزی با تغییر عادات غذایی مردم، محصولات لبنی، غلات و حبوبات را وارد رژیم غذایی انسان کرده است.


بیشتر بخوانید: علل چاقی – علل پزشکی افزایش وزن


در این رژیم، افراد به خوردن میوه ها، سبزیجات، گوشت، مرغ و ماهی تشویق می شوند و از مصرف غذاهای فرآوری شده، لبنیات، غلات و حبوبات صرف نظر می کنند.
پیروان این رژیم مدعی هستند که رعایت آن از بیماری های مزمن پیشگیری می کند. با این حال، مخالفان رژیم پالئو استدلال می کنند که رژیم غذایی بسیار محدود است و شما را مجبور می کند بسیاری از گروه های غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

رژیم سرخپوشان چگونه اجرا می شود؟

برای پیروی از این رژیم، غذاهای فرآوری شده، غلات، حبوبات، محصولات لبنی و شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید. در عوض، می توانید بشقاب خود را با گوشت، ماهی، مرغ، میوه ها، سبزیجات، آجیل و چربی های سالم پر کنید.
انواع مختلفی از رژیم های سرخپوشان وجود دارد که ممکن است کمی متفاوت باشند. به عنوان مثال، برخی محدودیت های غذایی کمتری دارند. بنابراین می توانید از غلات و حبوبات بدون گلوتن در حد اعتدال استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: آیا می توان با رژیم غذایی بدون گلوتن وزن کم کرد؟


غذاهایی که می توانید در رژیم پالئو بخورید

• گوشت هایی مانند گوشت گاو، بره و …
• طیور مانند مرغ، بوقلمون، اردک و ما
• غذاهای دریایی مانند سالمون، قزل آلا و …
• تخم مرغ (سفیده و زرده تخم مرغ)
• میوه
• سبزیجات
• مغزهای خوراکی مانند پسته، بادام، گردو و ۱
• دانه هایی مانند دانه چیا، دانه کتان و …
• چربی هایی مانند روغن زیتون، روغن بذر کتان و …
گیاهان و ادویه هایی مانند زیره، زنجبیل، زردچوبه، نعنا، آویشن و …

غذاهایی که باید در رژیم سرخپوشان حذف شوند

• حبوباتی مانند لوبیا، نخود و عدس
• لبنیات مانند شیر، ماست، پنیر، کفیر و …
• غلات مانند نان، برنج، ماکارونی، کینوا، جو و …
• سیب زمینی
روغن های گیاهی تصفیه شده مانند روغن کانولا، روغن سویا و …
غذاهای فرآوری شده مانند چیپس، کلوچه، فست فود و …
قندهای مصنوعی مانند سوکرالوز، آسپارتام، ساخارین و …
• غذاهای دارای قند افزوده مانند دسر، نوشیدنی های شیرین، آب نبات و …


بیشتر بخوانید: جایگزین های قند – قندهای مصنوعی یا قندهای رژیمی


صحبت های دکتر فرشچی را در مورد استفاده از قندهای مصنوعی (استوا) بشنوید:

در زیر نمونه ای از رژیم سرخپوشان آمده است:

صبحانه: املت با سیر، پیاز، گوجه فرنگی و اسفناج
ناهار: کدو تنبل با کباب بوقلمون و سس مارینارا
شام: ماهی قزل آلا با کلم بروکلی
میان وعده: میوه و سبزیجات

کاهش وزن در رژیم پالئو

آیا رژیم پالئو باعث کاهش وزن می شود؟

در سال های اخیر شواهدی مبنی بر تاثیر این رژیم بر کاهش وزن وجود دارد. مقایسه رژیم پالئو با سایر رژیم ها نشان می دهد که این رژیم می تواند به شما در کنترل بهتر اشتها و کاهش سریع وزن کمک کند.


بیشتر بخوانید: 4 راه عالی برای افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتها


در رژیم پالئو باید از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید. این غذاها به طور کلی کالری بالایی دارند. از سوی دیگر، این رژیم یک رژیم غذایی پر پروتئین است. در نتیجه، مقدار گرلین (هورمون گرسنگی) را کاهش می دهد و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.


بیشتر بخوانید: کاهش وزن در رژیم غذایی با پروتئین بالا


خطرات احتمالی رژیم سرخپوشان:

شاید مهمترین ایراد این رژیم محدود بودن آن باشد. وقتی بسیاری از گروه های غذایی را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، دچار کمبود مواد مغذی می شوند. به عنوان مثال حبوبات سرشار از فیبر، پروتئین، روی، آهن و مس و لبنیات که منابع خوبی از کلسیم هستند، هر دو از رژیم غذایی حذف می شوند.

غلات کامل خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری قلبی و سرطان را کاهش می دهد. در حالی که این رژیم حذف آنها را توصیه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید