کرفس برای کاهش وزن + خواص و روش های کاهش وزن کرفس


مدت هاست که ایده آب کرفس به عنوان یک اکسیر جادویی برای کاهش وزن در بین مردم رواج یافته است. شاید در شبکه های اجتماعی افرادی را دیده باشید که آب کرفس را برای کاهش وزن پیشنهاد می کنند. درست است که کرفس یک غذای سالم است، اما آیا واقعاً می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سیر پیاز کرفس و آب کرفس برای کاهش وزن

سیر پیاز کرفس و آب کرفس برای کاهش وزن

کسانی که در مورد کاهش وزن جدی هستند، احتمالاً انواع رژیم های غذایی مد روز و روندهای عجیب کاهش وزن را امتحان کرده اند. بسیار دشوار است که بدانید کدام روش های کاهش وزن موثر هستند. به خصوص در مورد آب کرفس. وقتی به فواید این نوشیدنی نگاه می کنیم، متوجه می شویم که برای درمان برخی بیماری های مزمن از آن استفاده می شده است.

بنابراین، برای اینکه به اصل مطلب برسیم و بفهمیم که آب کرفس دقیقاً چه بلایی سر بدن می آورد، ابتدا تاریخچه آب کرفس را مرور می کنیم. آب کرفس دقیقا از کجا می آید؟ نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، آنتونی ویلیامز، معروف به “متخصص تغذیه”، مسئول تولید آب کرفس برای کاهش وزن بود.

ویلیام علیرغم نداشتن مدارک رسمی به عنوان پزشک، 1.7 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد و افرادی مانند گوئینت پالترو، نائومی کمپبل و رشیدا جونز بزرگترین طرفداران او هستند. به گفته ویلیام، مزایای اصلی آب کرفس برای کاهش وزن عبارتند از:

  • کاهش وزن
  • کاهش التهاب
  • بهبود هضم
  • کاهش تورم
  • فشار خون پایدار
  • کاهش کلسترول
  • تقویت کننده سیستم ایمنی
  • پیشگیری از عفونت ادراری
  • کاهش اضطراب و افسردگی
  • توانایی قوی برای مبارزه با عفونت

از اینجا بود که مردم شروع به نوشیدن آب کرفس برای اطمینان از سلامتی همراه با کاهش وزن کردند. جالب اینجاست که ادعاهای ویلیام در طول زمان به حقیقت پیوسته است. محققان دریافتند که آب کرفس به اندازه چای لاغری برای کاهش وزن مفید است و دلایل آن را در 3 عامل کلیدی زیر خلاصه کردند:

مزیت اصلی آب کرفس برای کاهش وزن، کالری کم آن است. یک فنجان آب کرفس تنها 30 کالری دارد که آن را جایگزینی عالی برای نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه یا آبمیوه می کند. اگر به نوشیدنی های پرکالری عادت دارید، آب کرفس را برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود قرار دهید تا کمبود کالری ایجاد کنید. نوشیدن یک لیوان آب کرفس خالص قبل از غذا به سرکوب اشتهای شما کمک می کند. در یک مطالعه، افرادی که قبل از غذا آب کرفس را برای کاهش وزن می‌نوشیدند، سریع‌تر احساس سیری می‌کردند.

  • محتوای آب بالا

آب یک بخش ضروری از هر رژیم غذایی سالم است و به ویژه هنگام کاهش وزن اهمیت دارد. کم آبی می تواند باعث احساس خستگی شود، به این معنی که انگیزه کمتری برای انجام تمرینات کالری سوزی خواهید داشت. با نوشیدن آب کرفس می توانید آب بدن خود را متعادل نگه دارید.

  • محتوای فیبر بالا

کرفس حاوی حدود 2 گرم فیبر در هر فنجان است. فیبر یکی از مفیدترین اجزای رژیم کاهش وزن است زیرا غیرقابل هضم است. این بدان معناست که بعد از غذا خوردن مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. سطح کلسترول، کنترل قند خون و سلامت کلی گوارش نیز ممکن است با خوردن فیبر بیشتر بهبود یابد.

فواید آب کرفس برای کاهش وزن

فواید آب کرفس برای کاهش وزن

بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که اثرات درمانی آب کرفس برای کاهش وزن بیشتر از خود گیاه کرفس است و همچنین به افراد اجازه می دهد آن را در وعده های غذایی متعدد مصرف کنند. به عنوان مثال، آب کرفس برای تقویت صفرا شناخته شده است، به گونه ای که کرفس نمی تواند. آیا حاضرید کمی بیشتر در مورد فواید سلامتی آب کرفس برای کاهش وزن توضیح دهید؟

  • سرشار از آنتی اکسیدان

اگر اخبار سلامت و تندرستی را دنبال می کنید، به احتمال زیاد در مورد آنتی اکسیدان ها شنیده اید و شاید قبلاً آنها را در اولویت وعده های غذایی روزانه خود قرار داده باشید. آنتی اکسیدان ها ترکیبات شیمیایی طبیعی هستند که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کنند و آب کرفس حاوی 12 آنتی اکسیدان مختلف در هر ساقه است که می تواند علائم پیری را کاهش دهد.

التهاب یکی از شایع ترین علل درد و ناراحتی مزمن است. در واقع، التهاب ارتباط مستقیمی با بیماری هایی مانند پوکی استخوان و آرتریت دارد که به شدت بر تحرک و کیفیت زندگی تأثیر می گذارد. یک لیوان آب کرفس حدود 25 ترکیب شیمیایی دارد که به بدن در واکنش به التهاب کمک می کند و در کوتاه مدت تحرک بدن را افزایش می دهد.

هنگامی که سیستم گوارش شما از کنترل خارج می شود، می تواند بر بسیاری از جنبه های سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد. سوء هاضمه و مشکلات روده منجر به نفخ، یبوست، حالت تهوع و حتی بی ثباتی خلق و خو، افسردگی و اضطراب می شود. آب کرفس حاوی ترکیباتی به نام پلی ساکارید است که به طور قابل توجهی زخم معده را کاهش می دهد و کارایی سیستم گوارش را بهبود می بخشد.

  • ویتامین ها و مواد معدنی دریافت کنید

دریافت ریزمغذی های کافی در طول روز برای حفظ سلامتی بسیار مهم است. هر لیوان آب کرفس برای کاهش وزن حاوی لیست بلند بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری از جمله ویتامین های K، C و A، اسید فولیک و پتاسیم است. همچنین شاخص گلیسمی پایین آب کرفس باعث افزایش قند خون نمی شود.

نحوه استفاده از کرفس برای کاهش وزن

نحوه استفاده از کرفس برای کاهش وزن

تا اینجا متوجه شدیم که کرفس یک محصول مغذی و مفید است که تاثیر مثبتی بر سیستم گوارشی دارد و به کاهش وزن اضافی کمک می کند. این سبزی هرگز به شما کالری اضافه نمی کند و می توانید آن را به صورت خام، آب پز، خورشتی و در سالاد مصرف کنید. در زیر موارد مصرف کرفس را برای شما فهرست کرده ایم.

این سالاد از 250 گرم کرفس، 4 برگ کاهو، 1/2 فنجان نخود پخته، 1/2 فنجان ذرت پخته، یک عدد هویج رنده شده، مقداری جعفری و شوید تشکیل شده است. با افزودن کمی آبلیمو و نمک طعم خوبی به سالاد می دهد و غذای بسیار خوبی برای کاهش وزن است.

سوپ کرفس سبک یک غذای ایده آل برای کاهش وزن است. سوپ این سبزی بسیار مقوی است و طعم لطیفی دارد و به سرعت معده را اشباع می کند. استفاده از سوپ کرفس 2 یا 3 بار در هفته مفید است. برای پخت سوپ می توانید از کرفس، سیب زمینی، هویج، جعفری، پیاز و سیر استفاده کنید.

برای تهیه این نوشیدنی به یک دسته کرفس و مقداری آب نیاز دارید. پس از شستن ساقه‌های کرفس، برگ‌های آن را دور بریزید زیرا طعم تلخی به آب کرفس می‌دهد. سپس آن را در مخلوط کن یا آبمیوه گیری بریزید و در صورت لزوم صاف کنید.

اگر نوشیدن آب کرفس برای کاهش وزن یکنواخت شده است، سعی کنید برخی از میوه های مورد علاقه خود یا مقداری زنجبیل تازه اضافه کنید. پیشنهاد می کنیم دستورالعمل های زیر را یک بار امتحان کنید:

– کرفس، خیار و سیب را فشار داده و مقداری لیموترش و زنجبیل برای طعم دادن به آن اضافه کنید.

– کرفس را با لیمو و زنجبیل ترکیب کنید. 1/4 فنجان آب اضافه کنید تا مایع رقیق شود و هیدراته بیشتری دریافت کنید.

– می توانید آناناس، خیار، جعفری، زنجبیل و لیمو را با مقدار دلخواه خود در آب میوه گیری مخلوط کرده و بنوشید.

بهترین زمان برای نوشیدن آب کرفس اول صبح است. این زمانی است که معده خالی است و تمام فواید آب کرفس به راحتی جذب بدن می شود. با این حال، بسته به داروها و محدودیت های غذایی شما، این همیشه ایده آل نیست. یک ساعت قبل از هر وعده غذایی نیز زمان خوبی برای نوشیدن آب کرفس برای کاهش وزن است.

مضرات آب کرفس چیست؟

بدون شک کرفس فواید زیادی برای سلامتی ما دارد. با این حال، هنگامی که آب کرفس را در رژیم غذایی کاهش وزن خود قرار می دهید، مطمئن شوید که آن را در حد اعتدال مصرف کنید. از آنجایی که کرفس حاوی 80 گرم سدیم در هر 100 گرم است، مصرف زیاد آن می تواند منجر به برخی مشکلات سلامتی شود.

خوردن کرفس بیشتر می تواند باعث پرکاری تیروئید شود. در یک مطالعه، یک زن 36 ساله گزارش شد که برای کاهش وزن روزانه 8 گرم کرفس مصرف می کند. محققان به این نتیجه رسیدند که عملکرد تیروئید بیمار به دلیل مصرف کرفس غیرطبیعی است. علاوه بر درمان اختلالات تیروئید، به بیمار توصیه شد مصرف کرفس را متوقف کند.

مصرف روزانه کرفس می تواند باعث افزایش سدیم در بدن شود. وزارت بهداشت توصیه می کند بیش از 1 قاشق چایخوری نمک سدیم در روز مصرف نکنید. خوردن یک چوب کرفس مقدار نگران کننده ای سدیم به رژیم غذایی شما اضافه نمی کند.

اما آب کرفس می تواند به سرعت سدیم را در بدن افزایش دهد. محتوای بالای سدیم دیواره های الاستیک رگ های خونی را از بین می برد و باعث ایجاد پلاک ناخواسته می شود. این باعث می شود قلب برای پمپاژ خون سخت تر کار کند. اگر می خواهید آب کرفس بنوشید، مراقب کاهش سدیم در سایر قسمت های رژیم خود باشید.

پس این نکته را فراموش نکنید: مانند هر چیز دیگری، تعادل خود را حفظ کنید. بهتر است قبل از هر گونه تغییر در رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند به شما در تعیین میزان مصرف کرفس کمک کنند.

تداخلات دارویی کرفس برای کاهش وزن

تداخلات دارویی کرفس برای کاهش وزن

احتمالاً روی جعبه داروی خود برچسب هایی را دیده اید که روی آن نوشته شده است: «از آب گریپ فروت اجتناب کنید». ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برخی از داروها می توانند با غذا یا نوشیدنی تداخل داشته باشند. به عنوان مثال، آب گریپ فروت می تواند سطح آنزیم های مسئول تجزیه داروها را در کبد کاهش دهد. تداخلات دارویی را جدی بگیرید و عواقب احتمالی را قبل از مصرف هر دارویی درک کنید.

کرفس به گروه کوچکی از مواد غذایی تعلق دارد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک شدید از جمله آنافیلاکسی در افراد شود و در نتیجه سیستم ایمنی بدن شروع به ترشح مواد شیمیایی می کند. همچنین فشار خون به طور ناگهانی کاهش می یابد، راه های هوایی مسدود می شود.

برای کسانی که به کرفس حساسیت دارند، حتی کوچکترین مقدار آن می تواند باعث شوک آنافیلاکتیک شود. کارشناسان می گویند برگ های کرفس حاوی بیشترین مواد حساسیت زا هستند و به دنبال آن ریشه و سپس ساقه آن قرار دارد. اگر فردی پس از خوردن کرفس واکنش آلرژیک داشته باشد، باید به دنبال مراقبت های پزشکی اورژانسی باشد.

افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده می کنند باید از رژیم غذایی کم ویتامین K پیروی کنند تا اثربخشی دارو کاهش نیابد. یک ساقه بزرگ کرفس حاوی 18.8 میکروگرم ویتامین K است و اگر همراه با رقیق کننده های خون مصرف شود، می تواند باعث خونریزی یا لخته شدن خون شود. بنابراین، اگر بیماری قلبی یا اختلال لخته شدن خون دارید یا از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، حتماً با پزشک خود در مورد استفاده از کرفس صحبت کنید.

سوالات متداول

زمان خوردن آب کرفس برای کاهش وزن چه زمانی است؟

به طور کلی نوشیدن یک لیوان آب کرفس در طول روز به خصوص در صبح به کاهش وزن کمک می کند.

آیا واقعا آب کرفس به کاهش وزن کمک می کند؟

نه، آب کرفس به خودی خود به کاهش وزن کمک نمی کند، اما به دلیل داشتن آب زیاد به جذب چربی و کاهش اشتهای شما کمک می کند.

چکیده

کرفس یک غذای کم کالری و پر فیبر است که اغلب به عنوان بهترین دوست افراد رژیمی شناخته می شود. اگر همیشه گرسنه هستید، آب کرفس را صبح ناشتا بنوشید. زیرا این نوشیدنی می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید. بنابراین با مصرف روزانه آب کرفس در کنار رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی متعادل می توانید به راحتی ۵ کیلو وزن کم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید