کشک چقدر کالری دارد؟ آیا انتخاب خوبی برای کاهش وزن محسوب می شود؟ – نعناع


اجازه دهید با این مقاله وسوسه شوید که یک کاسه نودل یا یک بشقاب کشک و بادمجان بخورید! اگر چه الزام به رعایت یک برنامه غذایی خاص با این حال، نخوردن این دو غذای غنی یک مزیت بزرگ برای اشتهای شماست. بنابراین، از آنجایی که برای برنامه غذایی سالم خود اهدافی دارید، به کشک کالری اضافه کنید و این مقاله را تا انتها بخوانید.

برنامه را دانلود کنید

اگر برای رژیم غذایی برای کالری شماری شما برنامه های خود را دارید، ما به شما توصیه می کنیم اپلیکیشن Mint را به صورت رایگان دانلود کنید کالری دریافتی خود را از هر غذا دنبال کنید. می توانید کشک را در قسمت ثبت کالری اپلیکیشن پیدا کنید و مطابق تصویر اقدام کنید تا از میزان کالری کشک در هر مصرف (به ازای هر قاشق) مطلع شوید.

مقدار کالری کشک را در قسمت ثبت کالری نعنا مشخص کنید.

مقدار کالری کشک را در قسمت ثبت کالری نعنا مشخص کنید.

کالری کشک و ارزش غذایی آن

هر صد گرم کشک حاوی کالری زیر است:

انرژی: 378 کیلو کالری

کربوهیدرات: 8.07 گرم

پروتئین: 70/20 گرم

ارزش غذایی صد گرم کشک

آب: 6.00 گرم

فیبر: 0.00 گرم

شکر: 0.00 گرم

کلسترول: 0.00 میلی گرم

ویتامین A: 0.00 میکروگرم

ویتامین D: 0.00 میکروگرم

ویتامین E: 0.00 میلی گرم

ویتامین K: 0.00 میکروگرم

ویتامین C: 0.00 میلی گرم

ویتامین B1 (تیامین): 0.37 میلی گرم

ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 0.82 میلی گرم

ویتامین B3 (نیاسین): 1.62 میلی گرم

ویتامین B4 (کولین): 0.00 میلی گرم

ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک): 0.00 میلی گرم

ویتامین B6: 0.00 میلی گرم

ویتامین B9 (فولات): 0.00 میکروگرم

ویتامین B12: 0.00 میلی گرم

کلسیم: 430.00 میلی گرم

آهن: 2.00 میلی گرم

منیزیم: 0.00 میلی گرم

فسفر: 0.00 میلی گرم

پتاسیم: 0.00 میلی گرم

سدیم: 0.00 میلی گرم

روی: 0.00 میلی گرم

مس: 0.00 میلی گرم

منگنز: 0.00 میلی گرم

سلنیوم: 0.00 میکروگرم

کدام ماده بیشترین سهم کالری کشک را دارد؟

این ماده غذایی پرطرفدار بیشترین میزان پروتئین را در بین لبنیات دارد. پس از آن، این کربوهیدرات ها هستند که اول صحبت می کنند. البته بسته به نوع کشک میزان پروتئین آن بین 10-12 گرم در نوسان است.

توجه داشته باشید که رژیم پروتئینی از جمله رژیم های غذایی مناسب برای رشد و تشکیل اندام های بدن از جمله ماهیچه ها. باید اضافه کرد که گاهی اوقات کالری کشک صنعتی به دلیل افزودن شیرخشک بیشتر از کالری محصول خانگی است.

علاوه بر این، پروتئین آب پنیر یا کازئین بسته به حلالیت آن در آب احتمالاً به کشک اضافه می شود. مقدار زیادی کازئین به شکل آلفا کازئین در کشک وجود دارد که حدود 80 درصد آن پروتئین است. به دلیل وجود این ماده در بین انواع پروتئین ها است که کشک شبیه شیر است.

توجه داشته باشید که آلفا کازئین برای جذب مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر بسیار مفید است و هر دو ماده باعث کاهش فشار خون می شوند.

بیشترین سهم کالری کشک برای پروتئین است.

بیشترین سهم کالری کشک برای پروتئین است.

احتمالاً چند نکته در مورد پروتئین آب پنیر شنیده اید که آب پنیر بیشتر توسط ورزشکاران و بدنسازان انتخاب می شود تغذیه برای بدنسازی است. جالب اینجاست که 20 درصد این پروتئین در پروتئین کشک است که زنجیره بلندی از اسیدهای آمینه والین، لوسین و ایزولوسین است. پروتئین نقش بسیار ویژه ای در کاهش وزن و در حفظ سطح فشار خون دارد.

کربوهیدرات ها

اکنون زمان یادگیری کربوهیدرات ها است! کربوهیدرات های موجود در کالری کشک، قندهای ساده به شکل لاکتوز (قند شیر) و گالاکتوز هستند. باکتری ها لاکتوز را تجزیه کرده و گلوکز و گالاکتوز تولید می کنند که در مراحل بعدی به اسید لاکتیک تبدیل می شود و این ماده عامل ایجاد طعم ترش کشک و سایر لبنیات است.

باید اضافه کنیم که کشک کربوهیدرات کمتری نسبت به شیر دارد که این کمبود را بهترین انتخاب برای گنجاندن در آن می کند. رژیم کتوژنیک او انجام می دهد. کربوهیدرات ها معمولاً تنها حاوی 3 درصد از ارزش کالری کشک هستند و به همین دلیل، بهترین گزینه رژیم غذایی برای کسانی است که رژیم غذایی خاصی دارند.

ماست های شیرین و طعم دار این روزها طرفداران زیادی دارند که حاوی ساکارز (شکر سفید) در کنار انواع میوه ها هستند. میزان قند این ماست 18.6-7.4 درصد یا بیشتر است که غذای مناسبی برای مصرف نیست.

آبشار

حدود 80 درصد این محصول لبنی آب است. به همین دلیل، کشک را اغلب یک غذای تابستانی می دانند که کم آبی بدن را جبران می کند.

انواع ویتامین ها

محتوای ویتامین ماست به نوع شیری که برای تهیه کشک استفاده می شود و باکتری های مورد استفاده در فرآیند تخمیر بستگی دارد. علاوه بر اطمینان از کالری موجود در کشک که بیشتر پروتئینی است، باید اضافه کنیم که شیر کامل منبع خوبی از ویتامین های مختلف است.

ویتامین B12

شما به راحتی می توانید روی کشک به عنوان منبع عالی این ویتامین حساب کنید، مخصوصا برای رژیم گیاهخواری این را در نظر بگیر. زیرا ویتامین B12 به طور کلی در ماهی، گوشت قرمز و مرغ یافت می شود.

بدن برای محافظت از اعصاب و سلول های خونی به این ویتامین نیاز دارد. همچنین از کم خونی جلوگیری می کند.

آخرین کلمه

کشک یکی از لبنیات خاص است که به دلیل داشتن پروتئین بالا بهترین انتخاب برای افرادی است که می خواهند در رژیم غذایی خود وزن کم کنند یا حجم عضلانی به دست آورند. بنابراین لازم به یادآوری است که بیشتر کالری کشک مربوط به پروتئین است و جزو کالری های مفید برای بدن محسوب می شود.

منبع: بدبخت

به این مقاله چه امتیازی میدهید؟

دیدگاهتان را بنویسید