کنترل هوس غذایی با ۸ روش موثر + علت هوس غذایی را بررسی کنید


کنترل هوس غذایی می تواند در کاهش وزن و حفظ وزن سالم بسیار کمک کننده باشد.
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که میل خاصی به غذا دارید. بنابراین میل به آن غذا تمام نشدنی است. این می تواند به دلایل مختلفی در بدن اتفاق بیفتد.
در ادامه این مقاله می خواهیم ابتدا علت هوس غذایی را بررسی کنیم، سپس راه حل هایی برای کنترل این حس پیشنهاد کنیم. با ما بمان.

چرا میل به غذا وجود دارد؟

در بسیاری از موارد، وسوسه غذا می تواند ما را تحت تأثیر قرار دهد. در نتیجه چرخه جدیدی از پرخوری و سرزنش بعدی آغاز خواهد شد.
برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، ابتدا باید علت را بررسی کنید. در اینجا به برخی از دلایلی که می تواند باعث هوس خوردن غذا شود اشاره می کنیم.

هوس غذایی را کنترل کنید

1. هوس غذایی ناشی از رژیم غذایی سخت

افرادی که سعی در کاهش وزن دارند معمولا غذاهایی مانند دسر و همبرگر را پیدا می کنند که چاق کننده هستند. یا حتی این افراد در مورد غذاهایی مانند نان، برنج و شیرینی ها سخت گیری می کنند و آنها را چاق کننده می دانند.
اما چنین مواردی فرد را از غذاهای مورد علاقه اش محروم می کند. این می تواند باعث شود که غذاهای مورد علاقه خود را از دست بدهید. پس از مدتی که این احساس ایجاد شد، فرد دوباره شروع به پرخوری می کند. در حین رژیم گرفتن، باید این فرصت را داشته باشید که مقدار متعادلی از هوس غذایی را میل کنید.

2. در دسترس بودن تنقلات وسوسه انگیز

وقتی یک رژیم غذایی وجود دارد، برخی افراد هنوز غذاهایی را که میل می کنند ذخیره می کنند.
به عنوان مثال، اگر آخر شب هوس سیب زمینی سرخ کرده دارید، اگر آن را در خانه دارید، بیشتر از زمانی که آن را در خانه ندارید و مجبور هستید برای خرید آن بیرون بروید، میل خواهید کرد.
پس سعی کنید هوس ها را در خانه نگه ندارید.

3. صبحانه را حذف کنید

برای کنترل هوس غذایی، بدن باید ارضا شود.
در برخی موارد، عدم تمایل به خوردن صبحانه برای برخی افراد کاملا طبیعی است. اما این احساس فقط در صبح وجود دارد و پس از چند ساعت امکان پذیر است احساس گرسنگی و میل به غذا ایجاد شود. در نتیجه، فرد مجبور به مصرف غذاهای شهوانی می شود.

4. تعداد زیادی تنقلات را حذف کنید

طبیعی است که نمی توانیم با حذف انواع غذاها میل به غذا را کنترل کنیم. هوس های غذایی اغلب به دلیل حذف انواع غذاها ایجاد می شود. در نتیجه، تنوع غذایی باید جدی گرفته شود.

5. فضای مجازی مانعی برای کنترل هوس غذایی است

با ورود به فضای مجازی در بسیاری از موارد تصویر غذاهای خوشمزه را دیده ایم. دیدن غذاهای مطبوع می تواند انسان را هوس غذا کند.
تحقیقات نشان می دهد که مشاهده غذاهای پر کالری می تواند فعالیت مغز را افزایش دهد. ترجیحا سعی کنید تصاویر غذاهای سالم را ببینید. تا حد امکان صفحاتی که رژیم غذایی سالم را نشان می دهند را دنبال کنید.

6. قدرت اراده خود را بیازمایید

در بسیاری از موارد، یک اراده ضعیف می تواند منجر به عدم کنترل بر هوس های غذایی شود. البته در بسیاری از موارد استفاده از اراده همیشه کمکی نمی کند.
اما همیشه باید در نظر داشته باشید که هوس غذایی در این زمان به وجود می آید. در نتیجه دوام زیادی ندارند و می توانید با ایجاد شغل از شر این هوس ها خلاص شوید.

7. کمبود غذا

در برخی موارد گفته شده است که هوس غذایی ناشی از کمبود برخی مواد مغذی و ویتامین ها در بدن است.
گاهی اوقات علت میل می تواند به دلیل پردازش یک موضوع پرانرژی یا احساسی در فرد باشد.

راهکارهایی برای کنترل هوس غذایی

هوس غذایی را کنترل کنید

گاهی اوقات افرادی که استرس دارند هوس بیشتری دارند. در چنین شرایطی فرد تمایل زیادی به طعم شیرینی خواهد داشت.
اما راهکارهایی وجود دارد که در کنترل هوس غذایی بسیار موثر است. در ادامه به ارائه این راهکارها خواهیم پرداخت. با ما بمان.

1. هوس های غذایی را به خود یادآوری کنید

برای رهایی از هوس غذایی، بهتر است به خود یادآوری کنید که این یک هوس گذرا است. اگر آنها را کنترل نمی کنید، سعی کنید از غذاها و تنقلات سالم استفاده کنید.

2. هوس غذایی را با تنقلات دارچین کنترل کنید

برای کنترل اشتها، بهتر است نوشیدنی حاوی دارچین بنوشید. این ادویه به راحتی به کنترل هوس غذایی کمک می کند.

3. پیاده روی کنید

بهترین انتخاب پیاده روی است. 15 دقیقه پیاده روی کنید تا هوس خود را کنترل کنید. ورزش و دویدن همچنین می تواند سطح اندورفین را در بدن افزایش دهد که می تواند منجر به آرامش مضاعف شود.

4. کنترل هوس غذایی با طعم مرکبات

پوست کندن مرکبات می تواند تاثیر زیادی در کنترل هوس غذایی داشته باشد. رایحه مرکبات و نفس های عمیق به آرامش شما کمک می کند. پس سعی کنید در آرامش آن را بچشید. برای بهترین نتیجه، آن را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

5. افکار خود را اصلاح کنید

لذت بردن از غذاهای ناسالم تنها سه تا پنج دقیقه است. اما همیشه به خود یادآوری کنید که غذاها و تنقلات سالم تاثیر طولانی مدتی بر سلامت شما خواهند داشت. پس انتخاب بهتری داشته باشید.

هوس غذایی را کنترل کنید

6. سعی کنید

قدرت هوس های غذایی خودتان را چک کنید، بهتر است مقدار کمی غذا را بچشید. این مقدار کم می تواند در کنترل هوس های طولانی مدت بسیار موثر باشد.

7. حواس خود را پرت کنید

زمانی که هوس غذا دارید، فعالیت های سرگرم کننده ای را که دوست دارید انجام دهید. دست و ذهن یا حتی تمام وجودت را مشغول انجام کاری که دوست داری بگیر. این می تواند بازی با تلفن شما یا انجام ورزش مورد علاقه شما باشد.

8. هوس غذایی را با تنقلات هدفمند کنترل کنید

افرادی که در شرایط استرس زا برای غذا خوردن بیرون می روند باید نقش تنقلات آن را جدی بگیر. آنها باید این احساس را با تنقلات کوچک و سالم مانند هویج، چوب کرفس، سیب، سالاد سبزیجات کنترل کنند.
علاوه بر این، آنها می توانند کره بادام زمینی را به عنوان منبع پروتئین اضافه کنند.

نتیجه

در این مقاله راهکارهایی برای کنترل هوس غذایی را معرفی کرده ایم. همیشه باید در نظر داشته باشید که با تغییر عادات غذایی و تقویت اراده می توانید بر این احساس غلبه کنید.

این مقاله توسط ویراستاران از منابع مختلف گردآوری شده است و صرفا جهت آشنایی شما با موضوع مورد بحث تهیه شده است. ما هیچ گونه تاکید یا رد بر این موضوع را تضمین نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید