۱۱ خاصیت آووکادو که باید بدانید


آووکادو یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین میوه ها در بین ورزشکاران است و در کنار وعده های غذایی اصلی و حتی میان وعده ها مصرف می شود. در ادامه مقاله شما را با تمام ویژگی های این میوه معروف آشنا می کنیم و با خواص آووکادو بیشتر آشنا می شویم.
ارزش غذایی آووکادو (100 گرم)
کالری: 160
کربوهیدرات: 8.5 گرم
فیبر: 6.7 گرم
پروتئین: 2 گرم
چربی: 14.7 گرم
شکر: 0.7 گرم
سدیم: 7 میلی گرم
پتاسیم: 485 میلی گرم
منیزیم: 29 میلی گرم
ویتامین C: 10 میلی گرم
ویتامین K: بیست و یک میلی گرم
فولات: 81 میکروگرم

آووکادو پر کالری و سرشار از چربی های تک غیراشباع است که به کاهش کلسترول بد کمک می کند، اما فقط زمانی که در حد متعادل مصرف شود.
آووکادو قند کمی دارد و حاوی فیبر است که به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. در یک مطالعه در مورد مصرف آووکادو، افرادی که نصف آووکادوی تازه را به ناهار خود اضافه کردند، نسبت به افرادی که این میوه را نخوردند، تمایل کمتری به خوردن در 3 ساعت آینده داشتند.

ارتباط بین آلرژی به لاتکس و آووکادو

فواید آووکادو

اگر آلرژی به لاتکس دارید، قبل از افزودن آووکادو به رژیم غذایی خود با پزشک خود صحبت کنید. افراد مبتلا به آلرژی شدید به لاتکس نیز ممکن است علائم مشابهی را پس از خوردن آووکادو تجربه کنند که به آن سندرم لاتکس غذایی یا حساسیت به لاتکس میوه می گویند.
محصولات لاتکس با پروتئین موجود در شیره درخت لاستیک برزیلی (Heve brasiliensis) ساخته می شوند. آووکادو پروتئین بسیار مشابهی دارد که باعث واکنش آلرژیک می شود. علائم می تواند خفیف یا شدید باشد و پس از مصرف چند بار آووکادو بدتر شود. در ادامه مقاله با برخی از مهم ترین خواص آووکادو آشنا می شوید.

برخی از خواص آووکادو

فواید آووکادو

1. سرشار از مواد مغذی

آووکادو منبع ویتامین های C، E، K و B6، ریبوفلاوین، نیاسین، اسید فولیک، اسید پانتوتنیک، منیزیم و پتاسیم و حتی لوتئین، بتاکاروتن و اسیدهای چرب امگا 3 است.

آووکادو حاوی سطوح بالایی از چربی های مفید و سالم است که می تواند به شما کمک کند بین وعده های غذایی احساس سیری کنید. خوردن چربی تجزیه کربوهیدرات ها را کند می کند که قند خون را ثابت نگه می دارد.
وجود چربی برای هر سلول بدن ضروری است. خوردن چربی های سالم از سلامت پوست حمایت می کند، جذب ویتامین های محلول در چربی، مواد معدنی و سایر مواد مغذی را افزایش می دهد و همچنین به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

2. یکی از خواص آووکادو این است که به حفظ سلامت قلب کمک می کند

در هر 100 گرم آووکادو، 76 میلی گرم استرول گیاهی طبیعی به نام بتا سیتوسترول وجود دارد. مصرف منظم بتا سیتوسترول و سایر استرول های گیاهی می تواند به حفظ سطح کلسترول سالم کمک کند، که برای سلامت قلب مهم است.
بیشتر چربی سالم موجود در آووکادو اسید اولئیک است که یک اسید چرب تک غیراشباع است. این چربی سالم به کاهش التهاب قلبی عروقی کمک می کند.

3. بهبود و حفظ بینایی

آووکادو حاوی لوتئین و زآگزانتین (دو ماده شیمیایی گیاهی موجود در بافت چشم)، محافظت آنتی اکسیدانی از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش است و از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا جلوگیری می کند.

4. پیشگیری از پوکی استخوان

نقش آووکادو در پوکی استخوان اغلب نادیده گرفته می شود، اما مصرف آن برای سلامت استخوان بسیار مهم است. آووکادو حاوی ویتامین K است و مصرف کافی ویتامین K می تواند با افزایش جذب کلسیم و کاهش دفع کلسیم از طریق ادرار به حفظ سلامت استخوان کمک کند.

5. آووکادو می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند

مطالعات هنوز ارتباط مستقیمی بین مصرف آووکادو و کاهش خطر ابتلا به سرطان را ارزیابی نکرده‌اند. با این حال، آووکادو حاوی ترکیباتی است که می تواند به جلوگیری از بروز برخی از انواع سرطان کمک کند.

تحقیقات دریافت بهینه فولات را با کاهش خطر ابتلا به سرطان های روده بزرگ، معده، پانکراس و دهانه رحم مرتبط دانسته است، اما مکانیسم پشت این ارتباط نامشخص است. مصرف نصف آووکادو می تواند فولات مورد نیاز بدن را تامین کند.

آووکادو همچنین حاوی سطوح بالایی از فیتوکمیکال ها و کاروتنوئیدها است که می تواند خواص ضد سرطانی داشته باشد. مطالعات از منابع معتبر نشان داده است که کاروتنوئیدها، به ویژه، می توانند نقش محافظتی در برابر توسعه سرطان ایفا کنند.

6. یکی از خواص آووکادو کاهش افسردگی است

تحقیقات ارتباط بین افسردگی و سطوح پایین فولات را نشان داده است. فولات از تجمع ماده ای به نام هموسیستئین در خون جلوگیری می کند. هموسیستئین جریان مواد مغذی به مغز را کند می کند و افسردگی را افزایش می دهد. سطوح بالای فولات موجود در آووکادو می تواند به پیشگیری از علائم افسردگی کمک کند.
التهاب مزمن می تواند باعث بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، بیماری آلزایمر و آرتریت شود. ویتامین E موجود در آووکادو باعث کاهش التهاب در بدن شما می شود.

7. بهبود هضم و حل مشکلات گوارشی

خوردن غذاهای حاوی فیبر طبیعی می تواند به جلوگیری از یبوست، حفظ سلامت سیستم گوارشی و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده کمک کند. . آووکادو سرشار از فیبر است. آنها به خصوص سرشار از فیبر نامحلول هستند که به حرکت مواد زائد در بدن شما کمک می کند. فیبر شما را منظم نگه می دارد و می تواند از یبوست جلوگیری کند.
فیبر کافی باعث حرکات منظم روده می شود که برای از بین بردن سموم از طریق صفرا و مدفوع مهم است.

8. یکی از خواص آووکادو این است که به رفع آرتروز کمک می کند

مطالعات انجام شده بر روی عصاره روغن آووکادو نشان می دهد که می تواند علائم آرتریت را کاهش دهد. ویتامین K موجود در آووکادو با کاهش سرعت تحلیل استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان، سلامت استخوان ها را تقویت می کند.
آووکادو، سویا و برخی دیگر از غذاهای گیاهی حاوی ساپونین هستند. این مواد می توانند تاثیر مثبتی بر علائم آرتریت زانو و لگن داشته باشند. با این حال، محققان هنوز اثرات طولانی مدت ساپونین ها را در افراد مبتلا به آرتریت تایید نکرده اند.

9. عمل ضد میکروبی

آووکادو و روغن آووکادو حاوی موادی هستند که خاصیت ضد میکروبی دارند. تحقیقات نشان می دهد که عصاره دانه آووکادو می تواند به دفاع از بدن در برابر عفونت های استرپتوکوک آگالاکتیه و استافیلوکوکوس اورئوس کمک کند.

10. محافظت از بیماری های مزمن

اسیدهای چرب تک غیراشباع موجود در آووکادو می تواند در پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی مفید باشد. تحقیقات همچنین نشان داده است که مصرف بهینه فیبر می تواند خطر سکته مغزی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و برخی بیماری های گوارشی را کاهش دهد.
آووکادو سرشار از پتاسیم است. پتاسیم با کاهش سطح سدیم در خون و کاهش تنش در دیواره رگ های خونی به کاهش فشار خون کمک می کند.
علاوه بر این، مصرف فیبر کافی می تواند فشار خون و سطح کلسترول را کاهش دهد، حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و باعث کاهش وزن برای افراد چاق شود.

11. مناسب برای رژیم غذایی زنان باردار

برای کمک به جلوگیری از نقایص مادرزادی در مغز و ستون فقرات جنین، در دوران بارداری به حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک در روز نیاز دارید. یک آووکادو حدود 41 درصد از آن را به شما می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید