۷ دمنوش گیاهی که استرس را کاهش می دهد و آرام بخش قوی است


استرس و اضطراب بخشی از زندگی روزمره ما هستند. در هر صورت، زندگی سخت است و طبیعی است که بدن و ذهن شما به چالش هایی که پیش می آید واکنش نشان دهد. دمنوش های گیاهی با هدف قرار دادن سیستم عصبی مرکزی، ضربان قلب شما را به شدت کاهش می دهند و می توانند احساس آرامش را در کسری از ثانیه به شما بازگردانند. محققان می گویند باید زمان کافی برای انتخاب یک چای کاهش دهنده استرس صرف شود. زیرا تاثیر این نوع چای برای هر فردی متفاوت است. بنابراین از شما دعوت می کنیم برای یافتن چای گیاهی مناسب این مقاله را مطالعه کنید.

بهترین چای گیاهی برای کاهش استرس و اضطراب

دمنوش های گیاهی از طعم دادن به آب گرم با گیاهان یا گل های طبیعی به دست می آیند. این نوع چای ها بدون کافئین هستند و برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها استفاده می شوند. از آرام کردن معده تا تشویق به خواب منظم. مطالعات نشان داده اند که نوشیدن چای برای کاهش استرس در طولانی مدت به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند. در زیر، انواع چای های کاهش دهنده استرس را برای شما فهرست کرده ایم.

• چای بابونه
این جواهر کوچک زیبا را می توان در اطراف یک حیاط پراکنده یافت. بابونه خاصیت آرامش بخش دارد و قرن هاست که به عنوان یکی از مهم ترین گیاهان سازگار (گیاهان ضد استرس) شناخته می شود. این گیاه به کاهش سطح کورتیزول کمک می کند و خلق و خوی ناخوشایند را متعادل می کند. بوی این بابونه در بهبود کیفیت خواب نیز تاثیر دارد.

• دم کرده چای سبز
وقتی استرس و اضطراب شدیدی را تجربه می کنیم، اولین نوشیدنی که به عنوان یک نوشیدنی ضد استرس به ذهن می رسد، چای سبز است. دم کردن این چای باعث ایجاد آرامش در ذهن شما می شود. تیانین، یک آمینو اسید موجود در برگ های چای سبز، به شما کمک می کند آرامش داشته باشید و استرس را از بین ببرید. علاوه بر این، این چای کاهنده استرس برای افزایش سرعت متابولیسم و ​​چربی سوزی کوتاه مدت شناخته شده است که می توانید از آن در رژیم غذایی کاهش وزن خود استفاده کنید.

• چای اسطوخودوس
آیا چیزی آرامش بخش تر از رایحه شیرین مزارع اسطوخودوس وجود دارد که زیر نور خورشید تاب می خورد؟ می توانید گیاه اسطوخودوس را در یک لیوان آب گرم بریزید و با نوشیدن آن خیال خود را راحت کنید. اسطوخودوس برای مدت طولانی در دنیای آروماتراپی به دلیل خواص آرام بخش قوی آن مورد علاقه بوده است. یک فنجان چای اسطوخودوس برای کاهش استرس فواید زیادی دارد. این چای گیاهی نه تنها می تواند سردرد را کاهش دهد، بلکه ناراحتی های گوارشی را نیز تسکین می دهد و به عنوان یک ضد التهاب برای تنش عضلانی عمل می کند. اسطوخودوس یک گیاه خوب برای تحریک دوپامین از مغز و ایجاد خوابی آرام است.

• چای سنبل الطیب
یکی دیگر از درمان های قدیمی کاهش استرس که به نظر می رسد در صفحات افسانه ها ظاهر شده است، استفاده از چای سنبل الطیب به عنوان شفابخش ترین گیاه موجود است. این گیاه خاصیت شل کنندگی عضلات طبیعی دارد و علائم بی خوابی خفیف یا متوسط ​​را کاهش می دهد. چای کاهش دهنده استرس سنبل الطیب به مغز دستور می دهد تا در موقعیت های استرس زا واکنش ملایم تری نشان دهد.

• چای رزماری
رایحه شیرین خاکی رزماری عطری است که باید عاشق آن شوید. این گیاه وحشی سرشار از خواص درمانی است و می تواند هر کاری از تقویت سلامت مغز گرفته تا بهبود خلق و خو و حافظه را انجام دهد. مطالعات نشان داده اند که حتی نصف فنجان چای ضد استرس رزماری می تواند ناراحتی را از بین ببرد.

• چای گل ساتی
گل همیشه بهار برای قرن ها توسط تمدن های باستانی مانند آزتک ها به دلیل خواص درمانی عمیق آن مورد استفاده قرار گرفته است. خواص چای گل رز بسیار زیاد است و یکی از مهم ترین جنبه های آن مبارزه با اضطراب و استرس است. مصرف چای ساعت شنی منجر به افزایش سطح گاما آمینوبوتیریک اسید و کاهش سطح کورتیزول در بدن می شود. این چای کاهش دهنده استرس به شما کمک می کند تمرکز را افزایش دهید و از ناحیه ای که به آن فکر می کنید منحرف نشوید.

• چای گربه ای
چای گربه کمی تلخ است و طعم نعنایی و خاکی دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند با لیمو، عسل یا شکر غذا بخورند. یکی از دلایلی که این گیاه سبز رنگ و رنگارنگ را گربه سان می نامند این است که سرشار از خواص تسکین دهنده طبیعی است. این دمنوش ضد استرس به لطف وجود ناپتالاکتون، خواصی مشابه سنبل الطیب دارد. از لحاظ تاریخی، چای گربه ای به عنوان یک درمان خانگی برای انواع بیماری ها از جمله سرخک، سرماخوردگی و سوء هاضمه استفاده می شد.

طرز تهیه چای برای آرام کردن اعصاب

اگر احساس می کنید در لبه پرتگاه هستید، یک فنجان چای دم کنید تا استرس را کاهش دهید تا در فضای ذهنی آرام تری قرار بگیرید.
مواد لازم: 4 فنجان آب جوش، 3 قاشق غذاخوری نعنا، 3 قاشق غذاخوری بابونه، 1 قاشق چایخوری زنجبیل تازه رنده شده، 2 برش لیمو.
طرز تهیه: همه مواد را در قوری بریزید. اجازه دهید 15 دقیقه دم بکشد و سپس بنوشید.

داروهای گیاهی برای استرس و بی خوابی

برای کاهش اضطراب و بی خوابی می توانید علاوه بر مصرف چای ضد استرس از داروهای گیاهی مانند سنبل الطیب، بادرنجبویه، بابونه و اسطوخودوس استفاده کنید. اگر تصمیم به استفاده مداوم از این داروها دارید، باید با پزشک خود مشورت کنید. تداخل برخی مکمل های گیاهی و برخی داروها می تواند عوارض جانبی جدی ایجاد کند.

کپسول سنبل الطیب: برای برخی افراد این کپسول به میزان قابل توجهی سطح اضطراب و استرس را کاهش می دهد. هیچ خطری در مورد استفاده از این دارو گزارش نشده است، اما از آنجایی که هیچ آزمایش ایمنی طولانی مدت وجود ندارد، بهتر است بیش از چند هفته از آن استفاده نکنید، مگر اینکه توسط پزشک تأیید شود.

کپسول بادرنجبویه: تحقیقات اولیه نشان می دهد که بادرنجبویه برخی از علائم اضطراب مانند عصبی بودن و تحریک پذیری را کاهش می دهد. استفاده کوتاه مدت از کپسول بادرنجبویه بی خطر است اما در برخی افراد باعث تهوع و درد شکم می شود.

کپسول بابونه: توصیه می شود قبل از استفاده از این کپسول با پزشک خود مشورت کنید. این دارو ممکن است خطر خونریزی را در صورت استفاده با داروهای رقیق کننده خون افزایش دهد. همچنین در برخی افراد حساس باعث واکنش های آلرژیک می شود.

کپسول اسطوخودوس: این کپسول با افزایش اشتها و کاهش فشار خون اثر آرام بخشی بر بدن دارد. اخیرا عطر گیاه اسطوخودوس نسبت به کپسول آن عملکرد بهتری در کاهش استرس دارد.

عصاره های گیاهی برای کاهش استرس

همه ما می دانیم که استرس و اضطراب در دراز مدت بر زندگی شخصی و اجتماعی ما تأثیر منفی می گذارد. اغلب راه حلی که به ذهن می رسد این است که از پزشک در مورد داروهایی بپرسید که دیر یا زود ممکن است در معرض عوارض جانبی ناخواسته قرار بگیریم.

با این حال، طب سنتی از دیرباز استفاده از عصاره های گیاهی را برای کاهش استرس مدنظر قرار داده است. عصاره های گیاهی این توانایی را دارند که سطح سروتونین را در بدن افزایش دهند و احساس شادی، نشاط و آرامش را در افراد ایجاد کنند. عصاره های گیاهی زیادی در عطاری وجود دارد که می توانید یکی را برای درمان استرس انتخاب کنید.

عرق ریشه توت با کاهش فشار خون بدن را به آرامش دعوت می کند. همچنین می تواند با عادی سازی سطوح کورتیزول، بازگرداندن تعادل هورمونی، تعادل قند در بدن و بهبود خلق و خوی، به مدیریت استرس کمک کند.

عرق گیاهی Goon’s Vegetable Sweat یک داروی ضد اسپاسم دارد که می تواند با انقباضات عضلانی ناشی از استرس مبارزه کند. عرق گیاهی به عنوان افزایش انرژی و کاهش علائم التهاب، تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم کلسترول خون شناخته شده است. مصرف این عرق بی خوابی را در افراد مبتلا به استرس کاملا برطرف می کند.

عرق ریشه قاصدک به افزایش متابولیسم کمک می کند و به خلاص شدن بدن از احساسات منفی مانند خشم و ترس کمک می کند. این عرق می تواند با خستگی، عصبی بودن، بی خوابی و فشار خون مقابله کند که همگی از علائم احتمالی استرس هستند.

عرق زنجبیل می تواند طیف وسیعی از مشکلات بدن را از مشکلات گوارشی گرفته تا درد معده درمان کند. علاوه بر این، زنجبیل دارای خواص ضد استرس برای کاهش اضطراب، افسردگی و خستگی است.

سوالات متداول

آیا می توانید از چای نعناع گربه ای استفاده کنید که روی هضم غذا تاثیر دارد بلافاصله بعد از غذا خوردن؟

معمولاً چای ها را باید نیم ساعت بعد از غذا مصرف کرد.

چای سبز خاصیت ادرارآوری دارد، مصرف استاندارد روزانه آن چگونه است؟

مصرف استاندارد آن 1 فنجان – 2 فنجان است.

آیا همه دمنوش های گیاهی ضد استرس را می توان با هم استفاده کرد؟

نمی توان آنها را به طور همزمان استفاده کرد زیرا هر کدام از آنها ترکیبات مختلفی دارند و احتمال عوارض مختلفی وجود دارد.

چکیده

تکنیک های طبیعی زیادی برای کاهش احساس اضطراب وجود دارد، از یوگا گرفته تا مدیتیشن، تنفس عمیق و گفتار درمانی. نوشیدن چای گیاهی می تواند یک تسکین دهنده استرس فوق العاده باشد، زیرا بسیاری از گیاهان دارای عطر ملایمی هستند و می توانند از سیستم عصبی شما برای کمک به احساس آرامش بیشتر حمایت کنند. چای بابونه، چای سبز، چای اسطوخودوس، چای رزماری، چای سنبل الطیب از بهترین دمنوش های ضد استرس هستند. به خاطر داشته باشید که نباید از محصولات گیاهی طولانی مدت استفاده کنید. اگر قصد دارید از آن به عنوان یک درمان اضطراب استفاده کنید، حتما با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که با برخی داروها تداخل ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید