10 نکته ای که باید در رژیم لاغری خود رعایت کنید!


امروزه با تغییر سبک زندگی، اکثر مردم به دنبال راه هایی برای رسیدن به تناسب اندام هستند. انتخاب سبک زندگی مناسب یکی از راه هایی است که به راحتی می توانید به وزن و تناسب اندام دلخواه خود برسید. یک سبک زندگی صحیح و سالم شامل موارد زیادی از جمله استفاده از برنامه غذایی کاهش وزن است.

افرادی که سعی در کاهش وزن دارند و به رژیم های غذایی مختلف روی می آورند. برخی از این رژیم‌ها که ممکن است در مورد آنها شنیده باشید عبارتند از رژیم‌های روزه‌داری متناوب، رژیم گیاه‌خواری یا گیاه‌خواری، کتوژنیک، رژیم کم کربوهیدرات و پر کربوهیدرات، خوردن گوشت، خام خوردن، رژیم لبنی، تخم‌مرغ، مرغ و غیره.

یک برنامه غذایی اصلی کاهش وزن باید شامل تمام غذاهای سالم و مغذی مورد نیاز بدن شما باشد. به طور کلی افرادی که می خواهند از رژیم های غذایی مناسب برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنند باید غذاهای زیر را در برنامه غذایی خود بگنجانند:

  • غلات
  • بادام زمینی
  • سبزیجات
  • میوه
  • پروتئین
  • لوبیا

اما به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید از رژیم های لاغری با شرایط خاصی استفاده کنید، به عنوان مثال در دوران بارداری و شیردهی می خواهید وزن کم کنید یا به بیماری هایی مانند دیابت مبتلا هستید، باید آنها را کم یا زیاد کنید. با پزشک خود در مورد نوع غذا در اینجا چند نکته مهم برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد.

1. وعده های غذایی را حذف نکنید

یکی از نکات مهم برای لاغری و کاهش وزن این است که حتماً نباید وعده های غذایی را حذف کنید. متأسفانه برخی از افراد فکر می کنند با گرسنگی خوردن یا حذف وعده های غذایی سریعتر وزن کم می کنند، اما این تصور کاملاً اشتباه است و می تواند نتیجه معکوس نیز داشته باشد!

2. به مقدار کالری توجه کنید

کالری برای افراد مختلف متفاوت است. کالری هایی که باید در طول روز مصرف شوند برای زنان، مردان و کودکان متفاوت است. می توانید از پزشک خود میزان کالری مناسب را بخواهید و با پزشک خود در مورد میزان اولیه کالری مصرفی در روز صحبت کنید.

3. برنامه ورزشی

همچنین می توانید از ورزش استفاده کنید تا به شما کمک کند اثرات برنامه های کاهش وزن را به وضوح ببینید. ورزش نه تنها به شما کمک می کند بدن سالم تری داشته باشید، بلکه باعث می شود نتایج برنامه های کاهش وزن سریعتر ظاهر شوند.

4. غذاهایی که باید کاملا حذف شوند!

هنگام تصمیم گیری برای کاهش وزن و استفاده از برنامه های غذایی، حذف کامل برخی از غذاها از وعده های غذایی بسیار مهم است. غذاهایی که نباید در رژیم غذایی شما باشند عبارتند از سوسیس، نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه یا آب میوه، فست فودها، شکر تصفیه شده، غذاهای حاوی مواد افزودنی، گوشت های آماده و غیره.

5. جویدن صحیح و اصولی غذا

اکثر مردم (به ویژه آنهایی که به پرخوری عادت دارند) قاشق خود را پر می کنند و با شروع غذا خوردن غذای خود را قورت می دهند. وقتی اینطور غذا می خورید نه تنها به سیستم گوارشی خود آسیب می زنید و باعث درد معده می شوید، بلکه باعث مشکلات گوارشی نیز می شود. در نتیجه این مشکل به راحتی می تواند منجر به چاقی و افزایش وزن شود.

6. عادات غذایی سالم

یکی از مهمترین موارد در شروع یک برنامه کاهش وزن، پایبندی به آن است. هنگام انتخاب یک رژیم غذایی خاص برای کاهش وزن و کاهش وزن، حتی پس از رسیدن به وزن مورد نظر باید به آن پایبند باشید. پس بهتر است به رژیمی که با آن شروع کرده اید عادت کنید و حتی پس از به دست آوردن نتیجه آن را رها نکنید.

توجه داشته باشید که هدف از رژیم ها و برنامه های کاهش وزن انتخابی شما فقط کاهش وزن نیست، بلکه اصول و نکات این رژیم ها باید به یک عادت همیشگی برای شما تبدیل شود.

7. ترس و نگرانی

یکی از مواردی که می تواند تاثیر منفی بر کاهش وزن داشته باشد استرس و اضطراب است. تحقیقات نشان می دهد افرادی که دائماً با اضطراب و استرس دست و پنجه نرم می کنند، نتایج مثبتی از رژیم غذایی دریافت نمی کنند.

بنابراین زمانی که تصمیم به کاهش وزن گرفتید، استرس و اضطراب را از خود دور کنید و سعی کنید با آرامش به رژیم کاهش وزن خود ادامه دهید و عادات غذایی سالم را در خود ایجاد کنید.

8. به هرم غذایی توجه کنید

هرم غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، شیر و لبنیات، نان و غلات، گوشت و جایگزین های آن است و قطعاً نباید هیچ یک از اجزای آن را حذف کنید. حذف هر یک از این موارد می تواند منجر به کمبود پروتئین و ویتامین در بدن شما شود و عواقب خطرناکی در پی داشته باشد.

9. برای کاهش وزن عجله نکنید!

وقتی می خواهید وزن کم کنید می توانید از رژیم های لاغری مختلف برای سلامتی و تناسب اندام استفاده کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید و ادامه دهید. اما زمانی که برای کاهش وزن عجله دارید، می توان از رژیم های غذایی نامناسب و غیر اصولی برای تسریع روند کاهش وزن پیروی کرد. عواقب این رژیم ها اغلب غیرقابل برگشت است و می تواند خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند.

10. سالادهای کم کالری

برای داشتن رژیم غذایی ساده تر و بهتر می توانید از سالادهای کم کالری استفاده کنید. این سالادها نه تنها شما را با سیری سیر می کنند و از گرسنگی جلوگیری می کنند، بلکه به دلیل اینکه بر پایه سبزیجات هستند، به شما کمک می کنند بدن سالم تری داشته باشید و ویتامین ها و مواد معدنی فراوانی را در اختیار شما قرار دهند.

سالاد سبزیجات برای یک رژیم متعادل ضروری است و شما باید سبزیجات کم کالری (بدون سس یا با سس رژیمی) را در تمام وعده های غذایی خود بگنجانید.

در بخش قبل، 10 مرحله را که باید در یک برنامه غذایی کاهش وزن دنبال کنید، بررسی کردیم. انجام موارد فوق و استفاده از آنها در رژیم غذایی به کاهش وزن و کاهش وزن به روشی سالم کمک می کند و همچنین به راحتی عادات غذایی سالم را ایجاد می کند. در سایت تمرین کاملما می توانید اصول و موارد ضروری برای کاهش وزن و کاهش وزن را مطالعه کنید.

علاوه بر این، سایت کاملیما موضوعات دیگری را برای سلامتی و تناسب اندام شما به طور کامل بررسی کرده است که می توانید با دانستن آنها به حفظ سلامت بدن خود کمک کنید.

هشدار! این مقاله فقط برای آگاهی شما از فعالیت مهمان و اینکه سایت هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد منتشر شده است. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید